Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 921
Tenkte å kjøpe meg en brukt iphone. Enten iphone 10 pro max 64gb eller 11 pro max 64gb. Men aner ikke hva markedsprisen ligger på. Vært på finn for å sjekke hvilke annonser som har mange likes, men blir ikke så veldig mye klokere. Fant blant annet en strøken iphone 11 pro max 64gb for 4000 med 40 likes, og en med knust skjerm i tillegg til at skjermen ofte fikk en grønnfarge, i tillegg var face-id defekt samt sår på rammen. Sistnevnte lå ute for 2500 kroner, men kan da umulig være verdt det. Noen som kan hjelpe meg?
Med hva, å finne en annonse? Du ser jo selv prisene, følg med og tilby deg å hente og betale raskt så kan du gjøre et godt kjøp. Be om nærbilde av ladeporten og status på batteriet først. Bruk kun verifiserte selgere med historikk. Mobil er en ganske kjip ting å kjøpe brukt pga. mange svindlere og drittunger som prøver seg.
Sitat av funksjon Vis innlegg
Med hva, å finne en annonse? Du ser jo selv prisene, følg med og tilby deg å hente og betale raskt så kan du gjøre et godt kjøp. Be om nærbilde av ladeporten og status på batteriet først. Bruk kun verifiserte selgere med historikk. Mobil er en ganske kjip ting å kjøpe brukt pga. mange svindlere og drittunger som prøver seg.
Vis hele sitatet...
Prisene som er satt trenger overhodet ikke å være markedspris, fleste prisene er nok 500-1500 kr over, noen få under. Problemet er at jeg har 0 peiling på hva som er en bra pris for en brukt iphone i Norge. Men kan jeg gå ut i fra hva de blir solgt for i USA om jeg legger på 25% som vel er det vi må betale ekstra for importerte varer?
Finn.no se gjennomsnitt?
Evt finn en du vil ha og send meld by under prisen som står oppført?
Bare sende skambud på en haug annonser så kanskje du får napp på en av de.
Pris i USA er ikke nødvendigvis noe og sammenligne med i hele tatt
Du gjør dette unødvendig komplisert ��
Sitat av Fashen Vis innlegg
Finn.no se gjennomsnitt?
Evt finn en du vil ha og send meld by under prisen som står oppført?
Bare sende skambud på en haug annonser så kanskje du får napp på en av de.
Pris i USA er ikke nødvendigvis noe og sammenligne med i hele tatt
Du gjør dette unødvendig komplisert ��
Vis hele sitatet...
Finner ikke noen plass for å se snittprisen på solgte produkter, eller mener du snittprisen av listede produkter?
Se snitt av det som er lista.
Men igjen se hvem som har ligget ute lenge og send bud på det du ønsker betale.
Får ofte napp på alt mulig på den måten
Om man bytter en knust skjerm kjøpt fra teknikkdeler (uoriginal), blir det, det samme som svindel om det ikke opplyser i annonsen at skjermen er en kopi? Ser noen skriver at de har byttet skjerm that's it. En orginal skjerm koster vel alt for mye, om man tenker fortjeneste
Nei det er ikke svindel.
Men mange av de som er bytta er byttet på skjermforsikring svitsj/swap avtaler osv så endel er nok originale og endel uoriginale.
Igjen det virker som du gjør dette unødvendig komplisert.
Sist endret av Fashen; 13. august 2023 kl. 16:26.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg vil aldri anbefale å kjøpe en stjålet iPhone. Forrige måned kjøpte jeg en brukt iPhone 12 Pro 256GB. Jeg så noen annonser for den og bestemte meg for å besøke https://soldfy.no. De tilbyr ulike typer telefoner og tilbehør til rimelige priser. Jeg promoterer ikke Soldfy, men jeg har personlig hatt en positiv opplevelse med dem. Telefonen min fungerer bra og jeg har ikke støtt på noen problemer så langt.