Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1690


Jeg har brukt denne en gang da funket den helt fint. La den vekk siden jeg ikke brukte den. Så skulle jeg bruke den etter en 3 mnd pause inni skapet og da funket den ikke.

Dette skjer:

Jeg plugger i strømmen, med en gang jeg gjør det
begynner det grønne lyset foran å blinke raskt (veldig raskt)
Jeg plugger i USB kablen og ingen signal på pcn om ny maskinhvare funnet eller lignende. Jeg har også sjekket om den ligger på Administrative Tools->Computer Management->Disk Management for å formatere den, men den lå ikke der heller.

Noen som har opplevd samme problem eller har en løsning på dette?
se om den kommer opp i enhetsbehandling \ device manager. If not

1. Søk etter ny hardware (kontroll panel)
2. Prøv den i en annen Pc
3. Legg inn drivere for den (USB typ.)
4. Prøv en Annen USB port.
Hm, prøvde det du skrev Nenzo (Fant den ikke i Device manager). Greia er at i det jeg plugger i strømmen så begynner den å blinke. tror ikke det er no feil med USB-en.
Noen som har noen flere forslag?
Dersom det grønne lyset ikke lyser konstant ville jeg tro dette indikerer en feil.

Sjekk manual eller ring kundesupport.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som veit om det er en vanlig harddisk inni der som man bare kan ta ut og sette inn som en intern harddisk?
Jeg vet om mange som ha akkuratt det samme problemet, har 3 stk i klassen hvorav akkuratt det samme skjedde på alle deres. De haddde 500GB versjon - men er jo samme prinsippet.

2 av dem fikk ny via garantisak, mens den siste sliter med kundebehandlingen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
20 0
Hvor skal jeg dra for å få ny da? Elkjøp? Fikk den til jul, aner ikke hvor den er kjøpt..
Hva med å bare spørre den som gav den til deg i gave? De må vel huske hvor de kjøpte den... Ellers kunne du jo sendt en mail til WD eller noe. Skader vel hvertfall ikke.
Sist endret av Gisse; 19. januar 2008 kl. 23:16.
ville satse på en form for kundestøtte fra Western Digital!

høres ut som dette er en vanlig feil for denne typen harddisk :O

en kamerat av meg har samme harddisk som deg, så kanskje han får detta problemet og??
Sitat av _GT_
Noen som veit om det er en vanlig harddisk inni der som man bare kan ta ut og sette inn som en intern harddisk?
Vis hele sitatet...
Ja, det er det. Bruker min 250GB WD som interndrive etter at den ble tatt av torden i sommer.. Men det var heldigvis bare å "pelle den ut" og sette den rett i dataen.. Det er en del skruer inni der, så vær tolmodig