Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 961
Jeg har en minnebrikke her som jeg har kjørt i memtest en god stund.

Så langt har jeg fått 78 minnefeil. Er dette nokk for at jeg kan dra ned på sjappa for og få refundert pengene eller få byttet brikker?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trenger nødvendigvis ikke være minnet det er noe galt med i våre dager heller, mtp at AMD siden Athlon FX har hatt minnekontroller i CPU og Intel har hatt det siden Nehalem kan også minnefeil være relatert til CPU.

Prøv uansett å reseate brikkene og kryssbytte, og eventuelt prøv med enkeltbrikker.
Så langt har jeg fått 78 minnefeil. Er dette nokk for at jeg kan dra ned på sjappa for og få refundert pengene eller få byttet brikker?
Vis hele sitatet...
Ja,viss du du har satt korrekt spenning og tilgangstider(timings) bios.
Viss du får de feilene i test-5 sett litt høyere spenning,test-5 er den tøffeste testen for minne.
Husk 1 og 1 brikke som nevnt over viss du kun får feil med alle brikkene oppdatere bios,nyere bioser kan bedere støtte for minne 4gb-->

Husk kun 0-feil i alle 9 tester er godkjent i memtest86+,alt annet er defekt minne.
Sist endret av snippsat; 29. august 2010 kl. 02:48.
Okay
Dalla90's Avatar
Trådstarter
Sitat av snippsat Vis innlegg
Husk kun 0-feil er godkjent i memtest86+,alt annet er defekt minne.
Vis hele sitatet...
Hva mener du?

Jeg får alle 78 feilene i test-7
Kun 0-feil er godkjent memtest86+ alt annet er defekt minne, er vel ikke så vanskelig og forstå?
Får du 78 feil i test 7 er minnet defekt.
Tester du med flere minnebrikker test 1 og 1 brikke,og som nevnt over i bios skal du sette korrekt spenning og timings.
Får du forsatt feil når dette er gjort er minne defekt.
Okay
Dalla90's Avatar
Trådstarter
Ok, takk for svar, begge to!