Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 616
Hei! Min far er i USA på ferie og lurte på om jeg ville ha noe fra bestbuy.

Jeg fant dette skjermkortet på bestbuy's hjemmesider: http://www.bestbuy.com/site/olspage....=1213046783306

Er det verdt pengene eller burde jeg gå for noe annet skjermkort? Er ikke så oppdatert på ATI.

Når jeg snakket med pappa over telefon sa han at det står PhysX ready på boksen, betyr dette at den har innebygt PhysX eller at det støtter et PhysX tilleggskort?

Noen som finner noe annet på bestbuy som er mer verdt pengene?

På forhånd, takk.
Sist endret av Dalla90; 10. oktober 2008 kl. 23:40.
Hei =) Til dags dato er nok dette det råeste skjermkortet til nVIDIA. Eneste som overgår det som jeg vet om er GTX 280, men den er ikke sluppet enda.
Jeg vil anbefale dette kortet, når du har en så god mulighet for å få tak i det

<3 NaBzOr
Okay
Dalla90's Avatar
Trådstarter
hehe dreger den mye strøm? har bare 550watts strømforsyning.
Morn, sorry for seint svar. Hvorvidt det drar mye strøm er jeg ikke sikker på, men jeg regner med at en 550W skal klare det. Vis ikke så er jo ikke strømforsynere så dyrt at det gjør noe =)

Uten at jeg er helt sikker, så betyr PhysX ready at det støtter PhysX tillegskort. GTX 280 har dette innebygd når det kommer.

<3 NaBzOr
alle nye nvidia skjermkort har innebygget PhysX brikke på skjermkortet inkl GTX 260. gtx 260 er trolig det kortet du får mest for pengene for idag. GTX 280 har vært på markedet en stund nå, men er veldig dyrt i forhold til ytelse.
Det kortet koster 200,- mindre i Norge...
Okay
Dalla90's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy
Det kortet koster 200,- mindre i Norge...
Vis hele sitatet...
kan du poste en link?

det blir nokk dette kortet. Jeg får det som gave. Pappa fikk turen i 50 års gave så han kjøper gaver til hele familien.
Er ikke hvert år man han er i USA.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355303

Husk også at om kortet er DOA eller går i stykker vil det bli rimelig dyrt for deg å sende det tilbake til USA. Du vil heller ikke få den norske reklamasjonsretten på 5 år.
Okay
Dalla90's Avatar
Trådstarter
hmm. Hvordan går det å kjøre SLI mellom kort med merket BFG og et XFX kort? Skal det være problemfritt så lenge prosessoren er den samme?
Sitat av Dalla90
hmm. Hvordan går det å kjøre SLI mellom kort med merket BFG og et XFX kort? Skal det være problemfritt så lenge prosessoren er den samme?
Vis hele sitatet...
Det skal gå fint det. Husk at hvis de har forskjellige hastigheter kan det være lurt og bruke det kortet som er klokket "tregest" som primary - av den grunn at det andre kortet da vil klokkes automatisk etter primærkortet.


Kilde til å bekrefte min påstand
Okay
Dalla90's Avatar
Trådstarter
takker for hjelpen. skal klokke kortet som er ifra USA. GTX 260 skulle kunne klokkes ganske enkelt til en bedre ytelse enn 280.