Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2204
Hei

Jeg har en HP Pavillion DV6 - 2133eo og vifta på den pcen bråker noe helt synnsykt pluss at pcen blir veldig varm.

ER det en enkel operasjon å bytte vifte? hvordan gjøres det og hvilken vifte bør jeg kjøpe?
Hei, det finnes allerede en tråd om dette
http://freak.no/forum/showthread.php?t=120603
Edit: Det med at PCen din blir varm kan være på grunn av at det er en del støv i PCen. Du burde rense den for støv og dritt, så kan det være at temperaturen synker.
Sist endret av sens; 4. oktober 2011 kl. 20:29.
Blås ren for støv og last ned speedfan og sett den på 50%.
Trådstarter
3 0
Okei Takk Kan det og være en ide å bytte ut den orginale vifta med en bedre en eller er det vanskelig?
Sitat av Dan9 Vis innlegg
Okei Takk Kan det og være en ide å bytte ut den orginale vifta med en bedre en eller er det vanskelig?
Vis hele sitatet...
Hvor lenge har du hatt denne pc'en?
Har hatt samme model i et par måneder, og den får konstant blue-screen.
Bytt bytt!
Trådstarter
3 0
Har hatt den over året nå men jeg har ikke hatt problemer med blåskjerm.
Pcen har vært tidligere inn på reprasjon pga støy før og. Den var fin i ett par mnd men plutselig så begynte den å bråke igjen. Derfor jeg var inne på tanken om å kanskje bare bytte vifte hvis det var mulig, da pcen funker helt kurrant til mitt bruk.

Sitat av twixtor Vis innlegg
Blås ren for støv og last ned speedfan og sett den på 50%.
Vis hele sitatet...
Hei !

Jeg har lastet ned speedfan nå, men skjønte ikke en dritt ut av hvordan man juster ned vifta? kjapp forklaring taas imot med kjempetakk
Sitat av Dan9 Vis innlegg
Har hatt den over året nå men jeg har ikke hatt problemer med blåskjerm.
Pcen har vært tidligere inn på reprasjon pga støy før og. Den var fin i ett par mnd men plutselig så begynte den å bråke igjen. Derfor jeg var inne på tanken om å kanskje bare bytte vifte hvis det var mulig, da pcen funker helt kurrant til mitt bruk.



Hei !

Jeg har lastet ned speedfan nå, men skjønte ikke en dritt ut av hvordan man juster ned vifta? kjapp forklaring taas imot med kjempetakk
Vis hele sitatet...
Følg instruksjonene