Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1016
Hei, som tittelen sier lurer jeg på hvor stor PSU jeg trenger for 780 SLI.
Har også en klokket i5 2500k på 4,4 Ghz. Den skal oppgraderes når Broadwell teknologien kommer på markedet iløpet av 2014 regner jeg med.

Har nå en XFX XXX 750W PSU, hvordan vil denne takle dette? Så på geforce.com, men skjønte ikke så mye for å være ærlig.

Takker for alle svar
De vil helst at du skal ha 600 watt, så du har nok.
http://www.geforce.com/hardware/desk...specifications
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Er ikke det per kort da? Men det virker jo fucked hvis man skal ha 1200W det er jo hva trippel-Titan SLI trenger. Eventuelt hvor mye vil resten av systemet trenge?

Vil helst ikke kjøpe ny strømforsyning
Det kan gå, men det er mest sannsynlig ikke serlig bra for strømforsyningen (er litt skeptisk fordi den bare har bronze). Vis du skal gå med 750w burde du ha alt på stock (både prosessoren og skjermkortene) siden 850w er er anbefalt for 780 i sli. Vis du heavy oc'er så er nok 1000w et godt valg.
Sist endret av Rundballe`n; 11. november 2013 kl. 12:14.
Så du skal ha to skjermkort?
Da legger du bare til 250 Watt, så ender du opp med 850.

Anbefaler deg å prøve med 750'n din først, for dette er kanskje i grenseland.
Hvis det skjærer seg, så kan du bare koble ut det ene kortet til du får ny strømforsyning.
Det er ørten måter å gjøre dette på.

edit: må si meg enig med rundballen, har du penger til SLI-system, skal du ha penger til strøm for å drive den.
Sist endret av Rolsen Royce; 11. november 2013 kl. 12:16.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Så du skal ha to skjermkort?
Da legger du bare til 250 Watt, så ender du opp med 850.

Anbefaler deg å prøve med 750'n din først, for dette er kanskje i grenseland.
Hvis det skjærer seg, så kan du bare koble ut det ene kortet til du får ny strømforsyning.
Det er ørten måter å gjøre dette på.

edit: må si meg enig med rundballen, har du penger til SLI-system, skal du ha penger til strøm for å drive den.
Vis hele sitatet...
Vis man ikke føler seg sikker med å kjøre på 750w så burde man ikke gjøre det. vis ikke strømforsyningen leverer nok strøm, kan den sprenges. Kan også være en viss risiko for at andre ting i pc'en går istykker.
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Vis man ikke føler seg sikker med å kjøre på 750w så burde man ikke gjøre det. vis ikke strømforsyningen leverer nok strøm, kan den sprenges. Kan også være en viss risiko for at andre ting i pc'en går istykker.
Vis hele sitatet...
Hæ? Det mest vanlige er ytelsedrop og at pcen skrur seg av. Har aldri hørt om ein strømforsyning som har sprengt pga. for mykje belastning...
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Vis man ikke føler seg sikker med å kjøre på 750w så burde man ikke gjøre det. vis ikke strømforsyningen leverer nok strøm, kan den sprenges. Kan også være en viss risiko for at andre ting i pc'en går istykker.
Vis hele sitatet...
Ingenting kan "sprenges" som du sier om man har for liten strømforsyning. Det eneste som vil skje, er rett og slett at det ikke skjer noe når du prøver og skru på datamaskinen. Eller at den evt. svartner ut når du prøver og spille, siden GPU'en(e) da bruker mer strøm.

Det heter forresten HVIS og ikke vis.
Sist endret av Osteper; 11. november 2013 kl. 14:16.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Blir nok kanskje en 1kW gold edition PSU da Takker for svar hvertfall da