Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 640
Hei og hopp!

For noen måneder siden tok maskinen min kvelden i noe jeg såvidt husker som et skikkelig uvær. Jeg kom i hvert fall hjem til en maskin som ikke lenger ville starte. Strømforsyninga har antakeligvis gått kaputt etter overspenning (I guess?). Maskinen min er fire år gammel, men jeg fant utrolig nok PSUen på komplett allikevel. Det er denne: Corsair Powersupply 550W Bulk.

I håp om at det kun er strømforsyninga som er ødelagt skal jeg bestille ny, men i og med at maskinen er såpass gammel er jeg usikker på hva jeg kan kjøpe, og om det har skjedd store ting i kabelverden hos strømforsyninger. Denne fant jeg i full fart: Cooler Master GX 550W PSU. Kan den brukes?

Prøver å slenge inn det jeg finner av info om maskinen, antar at det er til hjelp (noe som står på en lapp under maskinen):

* Skjermkort: Gainward GeForce 9800GTX 512mb GDDR3
* CPU: Intel Core 2 Duo E8500, Socket LGA775
* Hovedkort: MSI P6NGM-FD, nForce 630i + GF7100, m-ATX, Socket-775
Er bare å kjøpe deg en hvilken som helst strømforsyning, da det har vært samme standard på tilkoblingene i alle år.
Sist endret av Dimergon; 30. juni 2012 kl. 23:10.
Hvis det er en Corsair VX550W har den 5 års garanti.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Hvis det er en Corsair VX550W har den 5 års garanti.
Vis hele sitatet...
Garanti dekker vel ikke skader fra lynnedslag, gjør den?
Sist endret av Dimergon; 30. juni 2012 kl. 23:12.
Pløyd's Avatar
Trådstarter
Flotte greier! Takk for raskt svar, folkens!
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Garanti dekker vel ikke skader fra lynnedslag, gjør den?
Vis hele sitatet...
Det kan jeg ikke påstå å vite helt sikkert, men om det var et lynnedslag som forårsaket dette er spekulasjon fra TS' side. Han kom ganske enkelt hjem og hadde en død PSU. Slik ville jeg nok sett på det, selv om jeg er lite fan av misbruk av garantiordninger.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Ligg unna Cooler Master GX! Denne er et godt valg, eller du kan gå for en som er modulær når du først holder på.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av 83leo Vis innlegg
Ligg unna Cooler Master GX! Denne er et godt valg, eller du kan gå for en som er modulær når du først holder på.
Vis hele sitatet...
du linker til "denne" ikke en faktisk link
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Hvordan klarte jeg det mon tro? Denne var det ihvertfall jeg skulle linke til.