Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 11650
3 Døgn, tiden før 17 mai i russetiden. Og dette var med heftig festing. Aldri vært så sliten og følt meg så råtten i hele mitt liv. Syk ble jeg også, slet med noe forkjølelses lignende greier nesten en månede etter det.
Lengste jeg har vært våken: 3 døgn.
Lengste jeg har sovet: 26 timer.
fem og et halvt døgn uten bruk av kjemikalier, ung og sprek på TG '94.
Fem døgn på TG'04. All takk til Bomba og Bawls.
5 dager foran pcen
72 timer på tege 00.

lengste søvn er vel rundt 42 timer uten stopp.
lengste er vel på ca 2 døgn, kunne sikker klart mer men vil ikke prøve.. å sove er digg<3
Trådstarter
92 1
Det var noen som hadde vært våken noe inn i helsikke oppe her, men er det noen flere?
Sist endret av Matti94; 23. juli 2007 kl. 13:39.
Ot, men for dere som lurte på dette med å ikke spise: http://english.pravda.ru/science/19/...autotroph.html
http://english.pravda.ru/science/19/...autotroph.html
Veit forresten ikke hvor pålitelig denne siden er, men morsom lesing...
Sist endret av apptel; 23. juli 2007 kl. 13:53.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Var våken i rundt 88 timer forrige sommer, og sov 36 deretter. Har aldri prøvd å sette noen rekorder dog.
Sist endret av thomasf; 23. juli 2007 kl. 14:02.
Leste en gang for en god stund siden om en kar som nærmest ikke sov. Han slappet av i 10-15 minutter hver dag, og det var alt. Han var godt oppe i årene og hadde gjort dette lenge. Han levde på landet i Sverige. Noen andre som leste dette? Tror det var i magasinet til DB.
Sitat av Dice
Det er mulig å være våken i 60 år, han har bare funnet en annen måte å kompensere på.
Det var en mann som ikke likte å spise, så han sluttet likegodt og startet liksågodt å se på sola isteden. Han utviklet en slags fotosyntese i øyene slik at han fikk energi fra sola, slik at en halvtime hver dag ved å se på sola var han mett for resten av dagen. Han hadde ikke spist på mange år. Endte med at han startet å trene opp NASA's astronauter til å gjøre det samme.

On topic: 3 døgn,vanlige folk besvimer jo uten nok søvn, eller faller om iallefall :P
Vis hele sitatet...

Haha Dagens!

Så denne personen har altså spontant utviklet fotosyntese i øynene fordi han syns mat var wack?

Sitat av apptel
Ot, men for dere som lurte på dette med å ikke spise: http://english.pravda.ru/science/19..._autotroph.html
http://english.pravda.ru/science/19..._autotroph.html
Veit forresten ikke hvor pålitelig denne siden er, men morsom lesing...
Vis hele sitatet...

Denne var nesten like morsom.
Lengste jeg har vært uten søvn var 3 døgn.
Bare sånn til opplysning =)
Trådstarter
92 1
Den var bra halalgeir...
Haha.. Møtte en dust tidligere i ferien som sa han hadde sniffet kreatin og vært våken i 14 døgn.. Han var helt overbevist om det selv..

"Persen" er vel 30-40 t. tror jeg..
Trådstarter
92 1
Tror nok ikke at han var oppe i 14 døgn, men han trodde det nok siden han tok kreatin...
Kreatin gjør jo ikke annet enn å øke styrke og energiproduksjonen i kroppen din..
Skal visst holde tilbake produksjon av melkesyre også..

Det er ikke speed, for å si det sånn.. Blir ikke noe gira av, sett bort ifra at man får mer energi på lang sikt da..
Sist endret av Pope; 23. juli 2007 kl. 23:23.
Trådstarter
92 1
Men 14 døgn er vel litt mye?
Husker og ha lest ett eller annet om at vikingene hadde en greie der bare sov i 15-20 min av gangen når de var ute på "Tokt"
Og det holdt vist fint, da var de helt utvilt..!
Noe sannhet i dette?
o shit waddup
Det er flere tråder ang. alternativ døgnrytme som er det du nevner på dette forumet, blandt annet http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=sharq+s%F8vn
Det går an å være våken i 60 år, jo. Han har en sykdom, og klarer ikke å sove.
Han er forresten bonde, og går noen km hver dag mens han bærer på store tunge sekker fulle av korn eller noe. Var en artikkel i magasinet, hvis jeg husker rett.
Trådstarter
92 1
Jeg vil gjerne ha en link for at jeg skal tro på det.
Sitat av Dice
Det er mulig å være våken i 60 år, han har bare funnet en annen måte å kompensere på.
Det var en mann som ikke likte å spise, så han sluttet likegodt og startet liksågodt å se på sola isteden. Han utviklet en slags fotosyntese i øyene slik at han fikk energi fra sola, slik at en halvtime hver dag ved å se på sola var han mett for resten av dagen. Han hadde ikke spist på mange år. Endte med at han startet å trene opp NASA's astronauter til å gjøre det samme.

On topic: 3 døgn,vanlige folk besvimer jo uten nok søvn, eller faller om iallefall :P
Vis hele sitatet...
bare for å si det sånn så tviler jeg sterkt på dette her.
jeg sier ikke at det er umulig at menneskelignende skapninger kan få næring igjennom solen selv om det er veldig lite sannsynlig at vi utvikler oss den veien.

for det høres nesten ut som om du tror evulosjon virker på samme måte som når man ser disse tegnefilmene som omhandler evulosjon hvor en fisk svømmer mot land og når den kommer nærme nok begynner beinene å sprette ut og så blir den et reptil som igjen blir en ape osv.

du kan ikke utvikle deg genmessig iløpet av livet ditt.
det som skjer er at når du får barn får barnet ditt ca halvparten moren og farens gener, men det oppstår nesten alltid mutasjoner men da er det snakk om 3-4 gener av 3 milliarder så det er ikke så veldig merkbar forskjell.

for at en mann skal utvikle fotosyntese i øynene må nok foreldrene jobbet på et kjernekraftværk med veldig dårlig beskyttesle fra de radioaktive stoffene pluss at han har vert heldig^1000

for det må nok ganske mye mer enn 3-4 mutasjoner for å få dette til og sansynlig vis ville det bare blitt et monster

men må si at jeg skulle likt å sett den artikkelen hvor du leste det.
Sist endret av HMX; 24. juli 2007 kl. 01:12. Grunn: glemte å skrive alt
Klarte 2 døgn, men etter det var hjernen min helt messed up. Jeg var helt borte, og sa tall ut i løse lufta... Noe jeg ikke engang huska selv:S
Anime Freak
5døgn, kaffe er tingen...
Trådstarter
92 1
ble du helt messed up av 2 døgn
33 år var det. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/11/485753.html

Gidder ikke bruke mer energi på å søke etter artikkelen i magasinet.
Sitat av Notrik
5døgn, kaffe er tingen...
Vis hele sitatet...

Da må jeg bare spørre, HVORFOR? Var du utrolig dårlig forberedt til eksamen eller noe?
Trådstarter
92 1
Nettop det var det jeg visste, jeg visste at man ikke kunne være våken i 60 år.
Slottsnarr
Allure's Avatar
Sitat av Matti94
Nettop det var det jeg visste, jeg visste at man ikke kunne være våken i 60 år.
Vis hele sitatet...
Når han klarte 33 år, er jo det på en måte like sykt som 60 da.
Jeg har vel vært oppe rundt 2 døgn.
Hjernen brenner
Lord_Kamikaze's Avatar
Fant noe greier angående fotosyntese. Syntes det hørtes så absurd ut at jeg måtte søke litt .

http://www.promotega.org/csu05001/hu...osynthesis.htm
http://www.solarhealing.com/
http://www.newconnexion.net/article/11-04/manek.html

Personlig synes jeg fortsatt det høres ut som bullshit .
for å si det på en enkel måte, øynene er laget for å detektere et begrenset spekter av elektromagnetisk stråling sånn at man kan orientere seg i omgivelsene sine, ikke skape karbohyderater, fett, proteiner, vitaminer og andre ting kroppen trenger for å overleve av energien til fotonene fra solen og vann.
det er rett og slett ikke noe i øynene som kan gjøre dette.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kan ikkje fungere. Dersom du seier at du får 170W/m^2, og at et auge er 250mm^2(som er svært drøyt estimat) så får du 500/1000^2*170W=0.0850W pr auge. Det vil sei 7344W/s, eller 7.3kJ. Til sammenligning gir 100ml 24 Sjokoladedrikk 228kJ.

Enkel factshekk: Er menneske ute i sola heile døgnet? Nei. Er det alltid sol? Nei. Kan menneske overleve på 7.3kJ/døgn? Nei. Altså er det bullshit.

Edit: viss du tar solarkonstanten som er i fysikktabellen, så får du 1W/s, eller rundt 1/50 av energien et menneske utstråler som varme. Og det tallet er et ønsketall, en reint teoretisk verdi.
Sist endret av vidarlo; 24. juli 2007 kl. 14:07.
hakke lest det jeg, men det finnes jo folk som har sånn sykdom at dem ikke kan sove, men de blir vel dopa ned til å sove. Det kan vel uanz ikke funke å være våken i 60 år. da trenger han vertfall ikke søvn, noe de fleste kropper trenger :P
jeg har gått to uker i strekk, med maks 2 timer søvn hver natt. (vanligvis 1-1,5 timer)

Dette var også i militæret....

mener hjernen trenger et minumum av 3 timer "kvile" hvert døgn for å fungere.

kroppen derimot, kan sikkert holde ut vesentlig lenger.
Trådstarter
92 1
Jeg tror nok det er hjerne som trenger hvile ja...
Sitat av Matti94
3 dager på jobb?
Glemt å sjekke vaktlista ja...
Vis hele sitatet...

Ja ble satt til å jobbe tre vakter etter hverandre fordi jeg ikke hadde sjekka at jeg hadde vakt på den andre plassen jeg jobba rett før..
Har selv vært oppe ca 35-40 timer uten søvn og følte meg da ganske så jævlig..
Men jeg må få spørre. . . Hvorfor orker man å presse seg til å være oppe så lenge?
fadern jobba en gang 5 daga i strekk uten søvn.. facts..!
Sitat av classic_war
Har selv vært oppe ca 35-40 timer uten søvn og følte meg da ganske så jævlig..
Men jeg må få spørre. . . Hvorfor orker man å presse seg til å være oppe så lenge?
Vis hele sitatet...

presse kroppens grenser til det maksimale? Er jo folk som gjør dette hver dag på forskjellige måter..
Leste om en som prøvde å sette rekord. Han har faktisk verdensrekorden men det ble aldri dokumentert fordi han døde. Han holdt seg våken i litt over en uke å deretter fikk han ikke sove. Det begynte med at han var våken hele natten så etter han hadde vært våken i 23 døgn, gikk han inn i en slags transe som gjorde at han var bevisstløs, men våken. Hele kroppen var slått av. Så prøvde legene med sovemidler uten at det hjalp. Etter omlag 50 døgn uten søvn prøvde de med hestedop. Slik at hele kroppen blee bedøvet, brukes til å bedøve hester, men heller ikke dette hjalp. Han gikk inn i dypere transe, men øynene rullet og gikk i skallen på han. Han døde etter 60 døgn pga hjertesvikt.

Har sett program og lest om det.
Trådstarter
92 1
Da skal man være våken, hvis man ikke sovner av hestedop
Jeg har "klart" mer enn fire døgn, men det er litt juks, for jeg er bipolar, og i den maniske fasen går hjernen på 120% overklokking uten søvn.

Helt til man plutselig etter noen dager begynner å se døde mennesker på bussen, selvfølgelig...
Trådstarter
92 1
Jeg døgna i natt og jeg er helt våen :O
Jeg tror jeg kunne ha klart et døgn til, men jeg lurer på om man kan dø av for lite søvn?
For dere som vet det kan dere bar skrive inn svarene deres nedenfor.
Tror en del basale mekanismer (stoffskiftet og slikt?) begynner å svikte etter 13-14 dager uten søvn.

Har 3 døgn uten søvn som pers, men tror det er maks for min del. Jeg "sovnet" i noen få millisekunder hver gang jeg lukket øynene da.
Trådstarter
92 1
Jeg skjønner deg godt, når jeg døgnet i 2 dager så fikk jeg lyst til å legge meg hver gang jeg blunket.
Den følelsen får jeg etter å ha vært våken ett døgn bare jeg
Virker som hver gang jeg lukker øynene så sovner jeg og våkner brått...
Faan det er leenge..
Skulle gjerne gitt KP, men har desverre ikke..
Sist endret av ChickenHug; 1. august 2007 kl. 22:20.
Trådstarter
92 1
Det var synf\d at du ikke hadde kp
72 timer, på LAN, men det var vel i 1992... driver ikke med sånt tull lenger,
deilig å sove etter 8-10 timer i våken tilstand.