Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4067
Skal til krakow i 2 ukerstid aleine og da hadde jeg noen spørsmål
er 17 år,gutt.

Hvor mye penger trenger jeg for og leve ganske fett?

hus og mat trur jeg ikke trenger og tenke så mye på.

hva kan jeg kjøpe og kansje ta med meg hjem til norge som er fett (kniver,osv)

noen kule butikker dere vet om??

hva det går ann og gjøre i krakow??

Hilsen: en som gleder seg sykt
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Skal du leve helt alene på gata i Polen eller misforsto jeg helt her?
Skal knækkes
Golder's Avatar
Krakow er en nydelig by. Har ingen spesifikke tanker om hva du bør gjøre, men iallefall en tur ut til Auswitz. Viktig historie å få med seg.

Dessuten er Warsawa bare to timer unna med tog. Det er en mye nyere by, da mesteparten av den ble bombet under krigen. Utenom gamlebyen, som er helt bevart. Anbefaler en tur dit og ta noen dager der også.
Krakow er en nydelig by og polen er ganske billig. Når det kommer til penger holder 7-10 k lenge(inkl hotell)
Skinn og lær varer er billig der nede, våpen og forsåvidt. Mtp at vaktene på flyplassen har skytevåpen på seg, vil jeg fraråde deg å smugle våpen. Men hvis du absolutt vil ha det kan du gå litt utenfor sentrum hvor det er mange småbutikker. Spriten er utrolig billig og ølen er digg, så det kan du kjøpe med deg hjem. I sentrum er det masse fete butikker du kan stikke innom. Med togstasjonen er det et svært senter hvor de har mange spennende butikker. I krakow er det mange museum i forbindese med 2 verdenskrig og flotte kirker og synagoger. Litt utenfor finner du blant annet saltgruver og auschwitz museumet.

Ønsker deg en riktig god ferie, du har masse å glede deg til ikke
(skriver på telefonen, så beklager evt leifer)
Når drar du? Det er jo fotball EM for tiden, så er vel ikke noe sprøsmål om hva du skal gjøre lenger?
Sist endret av MariusM; 23. juni 2012 kl. 15:25.
ræggar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Skal du leve helt alene på gata i Polen eller misforsto jeg helt her?
Vis hele sitatet...
Skal ikke bo på gata nei, har noen kontakter som mest sannsynlig fikser bo og mat så det tenker jeg ikke mye på.

Sitat av MariusM Vis innlegg
Når drar du? Det er jo fotball EM for tiden, så er vel ikke noe sprøsmål om hva du skal gjøre lenger?
Vis hele sitatet...
Skal prøve og få det til i sommerferien men uansett det blir nok ikke og se fotball EM sia jeg ikke har null intresse for fotball
Sitat av tuti Vis innlegg
Skal prøve og få det til i sommerferien men uansett det blir nok ikke og se fotball EM sia jeg ikke har null intresse for fotball
Vis hele sitatet...
Du sier du ikke har null interesse for fotball, og av den grunn blir det uaktuelt å se EM?
I Krakow selger de mye sjekt. Du kan kjope balison kniver (Butterfly), BILLIGE graffiti kanner og ikke glom kinaputter! Meste parten av kjekke ting du far kjopt kan du ikke ha med pa flyet men er lett og smugle over grensa med bil eller buss. Du ma ha en fin tur, Krakow er en kjempefin by!

(Skal du ha kinaputter sa selger dem det rett utfor saltgruvene....)
ræggar
Trådstarter
Sitat av hva som helst Vis innlegg
I Krakow selger de mye sjekt. Du kan kjope balison kniver (Butterfly), BILLIGE graffiti kanner og ikke glom kinaputter! Meste parten av kjekke ting du far kjopt kan du ikke ha med pa flyet men er lett og smugle over grensa med bil eller buss. Du ma ha en fin tur, Krakow er en kjempefin by!

(Skal du ha kinaputter sa selger dem det rett utfor saltgruvene....)
Vis hele sitatet...
hva tenker du på ang ting du ikke kan ta med på flyet??:P

rams opp ting:P kniver,osv jeg kan kjøpe der og helst hvor det går ann og skaffe??

kniver er jo lett og få inn (ganske lett)
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:41.
*insert tittel her*
Sprit! Smugle tur!
Sitat av tuti Vis innlegg
hva tenker du på ang ting du ikke kan ta med på flyet??:P

rams opp ting:P kniver,osv jeg kan kjøpe der og helst hvor det går ann og skaffe??

kniver er jo lett og få inn (ganske lett)
Vis hele sitatet...
Vett ikke akkuratt hva som er lovlig og ikke men butterfly, kastekniver, batonger og brassnucles er ikke lovlig. (+Kinaputter, som var utrolig bra far en pris pa 2 nok....)

De selger billige Dope graffiti cans i en butikk kalt Hip Pop Stuff og innfar denne butikken selgte dem butterfly, rambokniver og andre kniver som OTF og spring asisterende. Vet ikke akkuratt adressen men du kan soke pa google og finne det veldig raskt. Slik ser Hip Pop Stuff ut fra gaten.

En annen plass hvor de selger Brass Nucles, Batonger, Ninja stjerner (+Kinaputter) og mer ulovlige ting er utfor saltgruvene.

Haper dette hjelpte deg litt. Sei ifra om det er noe mer du lurer pa.

Mvh. En Polen Elsker!
Hva er du interesert i? Jeg vet du kan ta trikken til Nowa Huta og gå tilbake i tid til kommunist tiden hvor alt er blokker etc.

Du kan jo også besøke saltgruven Wieliczka.

Vet også om ett utested med navn Pixel, inngangspris var vel på 20 kr eller no'. I første etasje er de strenge på aldersgrense på alkohol, men når du gikk ned (her er inngangsprisen på 20 kr) var de ikke fult så strenge, jeg kjøpte meg øl for 6kr.

Da jeg var der var på Pixel i underetasjen var det mye røyk, fordi i Polen er det jo ikke snus, og så og si alle ungdommene røyker der, så hvis du er astma er dette ikke stedet noe for deg fordi du kunne ikke se 4 meter foran deg.

Hvis du har tenkt deg en tur på Pixel ville jeg stukket innom der på dagtid, finnet ut når de forskjellige kveldene er. De har forskjellige dager på når de spiller Techno, Dubstep, Rap etc. Men husk å være tidlig ute på kvelden, fordi det har en tendens til å være (JÆVLA) trøkt nedi der, og sikkerhetsvakten gir blanke f i det...

Da jeg var der var det mange Danske, Svenske og Britiske turister der.

Hvis du ikke skal på Pixel er det bare å gå rundt i sentrum og se etter forskjellige steder som kan være interessant. Men husk at hvis du er kraft av deg er det bare å rusle inn, ellers ville de bedt om legg.

Unge polakker er generelt veldig spinkle (mitt syn) så da jeg var der som 16 åring gikk jeg inn på barer og kjøpe øl, mine polske venner ble kasta ut, men jeg ble sittende igjen fordi dørvakta trudde jeg var over 18år.

Pass på lommeboka ofc., og jeg ville ikke gått med iPhone.

Mvh. halvt Polakk
Sist endret av Androyd; 29. juni 2012 kl. 17:02.