Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 962
http://www.bridgepub.com/no/store/ca...hardcover.html

Er det noen som har lest denne boken av L. Ron Hubbard? Den heter "vitenskapen om overlevelse". Ser også på denne siden som jeg linker til at han har gitt ut andre bøker...

Holder disse teoriene hans om mennesker mål eller er det som jeg har hørt andre si at det han skriver er bare sprøyt?

Finnes det andre bedre bøker om lesing av mennesketyper som er mere verdt å bruke penger på?
Det er L. Ron Hubbard. Alt han har skrevet er ubrukelig møl.
å bruke ordet "vitenskap" sammen med navnet L Ron Hubbard er en god grunn til å gråte.
ok, jeg skjønner.

Finnes vel ikke andre bøker med bedre teorier rundt det med mennesketyper? Ikke noen som har ei å anbefalle?
Det er vel egentlig ikke noe å anbefale rundt dette menneskesynet, mannen var en tulling, av ubegripelige proposjoner...
L Ron Hubbard er vel mannen bak Scientologikirken og ellers kjent for å være science fiction-forfatter, så vet ikke helt hvor mye filosofisk tyngde jeg vil tillegge ham.
Sitat av Myhre Vis innlegg
L Ron Hubbard er vel mannen bak Scientologikirken og ellers kjent for å være science fiction-forfatter, så vet ikke helt hvor mye filosofisk tyngde jeg vil tillegge ham.
Vis hele sitatet...
Man kan vel ha en godt utviklet filosofisk sans og være science fiction forfatter?

Jules Verne synes jeg for eksempel skriver veldig fint.

EDIT: Forsvarer ikke Elron, bare sier at man ikke kan skjære alle over en kam.
Sist endret av The Great Catsby; 20. september 2011 kl. 19:22.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Man kan vel ha en godt utviklet filosofisk sans og være science fiction forfatter?
Vis hele sitatet...
Man kan godt være det ja, men man trenger ikke å lage en egen religion av det.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Har du kikket på Carl Gustav Jung? Han var psykolog og hans tanker har vært svært innflytelsesrike. Jeg har ikke selv lest denne boken, men den virker å være relevant. En anmeldelse av boken sier at den boken er det definitive verket som Meyer-Briggs personlighetstester er basert på, og har du tatt personlighetstester før så har du sannsynligvis vært borti Meyer-Briggs. Det skal sies at de tidlige psykologene ikke var så opptatt av faktisk data at det gjør noe, men deres synsing er ihvertfall et steg opp fra alt av L. Ron Hubbard.

G4ndj1: Filosofi handler om mer enn å dra løse ideer ut av ræva. Når Hubbard fabulerer om Xenu er det ikke engang i nærheten av å være filosofi.
Sitat av Mullah Vis innlegg

G4ndj1: Filosofi handler om mer enn å dra løse ideer ut av ræva. Når Hubbard fabulerer om Xenu er det ikke engang i nærheten av å være filosofi.
Vis hele sitatet...
Det sa jeg heller aldri, at Elron er på styr hersker det ingen tvil om.
Jeg sa bare at det ene ikke utelukket det andre.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg tror ikke jeg hadde oppdatert siden slik at jeg fikk med meg din tilføyelse, eller så leste jeg den rett og slett bare ikke. Var ikke meningen å hakke på deg.
Sist endret av Mullah; 20. september 2011 kl. 19:53.