Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4396
hei. sliter med å treffe årene i armene, de er dype og ruller. er det noen andre plasser på kroppen som det er gode årer? som er lett å sette i......er litt uerfaren.....
.
det enkleste er nok i armene da, bare sett inn sprøyta der åra er å dra utover så du du får blodsvar, vår du får lblodsvar er det bare å trykke alt inn
Sitat av Grimmy Vis innlegg
Jeg sa du måtte tenke deg OM 2 ganger før du poster, og hva hun skal skyte er da likegyldig, og alternative måter er også likegyldig, ettersom at hun spør om en alternativ ÅRE, og ikke om en alternativ metode.

Bare svar på spørsmålet hennes om du kan.
Vis hele sitatet...
Beklager det er IKKE likegyldig det hun kommer til å skyte med tanke på åre/vev skade. Alt som kan skytes må ikke skytes alle plasser på kroppen.
Noen plasser tåler flere andre ei.
Så nei, jeg kan ikke svare henne før jeg får vite hva hun tenkte på.
Du få svaret selv om du kan.
Og det viser seg at Du må tenke deg 4 ganger om før du poster ...
det er amfetamin det dreier seg om........det går greit et par ganger, men så er det vanskelig å få blodsvar........
Med disclaimer, dette kommer fra meg som ex "tungjunkie"

Alternative årer: Lysken, håndleddet, hånda (ikke håndflata), føttene, leggen, lår, mellom tær. De tre sistenvnte er i grunn vanskelige og ikke minst farlige. Skudd i lår osv er et risikoområde for blodpropp. Altså større en andre steder. Nå er det hovedsaklig heroin jeg har skutt men også min del av amfetamin. Og jeg vill ikke ha skutt amfetamin så veldig mye i håndleddene.. altså jeg mener ikke direkte i leddet men der som pulsåra ligger... og da selvfølgelig IKKE i pulsåra. Årene over der er rimelig enkle å treffe men VÆR FORSIKTIG HER... og det sier jeg også generelt. Hold deg så lenge du kan til armene dine. Om hovedproblemet ditt er at årene ruller så prøv å binde opp armen slik at du hindrer blodomløpet en smule slik at årene svulmer. (Om du da ikke har gjort dette allerede da) Jeg vil si at merkelig nok er noe av det sikreste av de jeg har nevnt men du sier at du er uerfaren og det er ikke lett å treffe riktig der alltid. Har gravd mye inne der selv for å få "svar".

Og igjen: vær snill og vær forsiktig!
Sitat av Meanstreak Vis innlegg
Med disclaimer, dette kommer fra meg som ex "tungjunkie"

Alternative årer: Lysken, håndleddet, hånda (ikke håndflata), føttene, leggen, lår, mellom tær. De tre sistenvnte er i grunn vanskelige og ikke minst farlige. Skudd i lår osv er et risikoområde for blodpropp. Altså større en andre steder. Nå er det hovedsaklig heroin jeg har skutt men også min del av amfetamin. Og jeg vill ikke ha skutt amfetamin så veldig mye i håndleddene.. altså jeg mener ikke direkte i leddet men der som pulsåra ligger... og da selvfølgelig IKKE i pulsåra. Årene over der er rimelig enkle å treffe men VÆR FORSIKTIG HER... og det sier jeg også generelt. Hold deg så lenge du kan til armene dine. Om hovedproblemet ditt er at årene ruller så prøv å binde opp armen slik at du hindrer blodomløpet en smule slik at årene svulmer. (Om du da ikke har gjort dette allerede da) Jeg vil si at merkelig nok er noe av det sikreste av de jeg har nevnt men du sier at du er uerfaren og det er ikke lett å treffe riktig der alltid. Har gravd mye inne der selv for å få "svar".

Og igjen: vær snill og vær forsiktig!
Vis hele sitatet...

Har ingen åre som har skilt seg ut da jeg begynte bruke oppsiden av hånden,håndleddet og resten..Nå er de alle helt brukt opp, ser ikke et hint til tynne blå streker engang. Da må jeg ha truffet pulsåren men ikke merket forskjell,slik at den forsvant helt også. Hvordan farlig er det å treffe pulsåren ved håndleddet? Hva kan skje?




Hvis du ikke har rulleårer på baksiden av armen også kan du prøve der, fra albuen og opp mot baksiden av hånden. Der hadde jeg lenge en tjukk åre som fungerte veldig bra. Og som regel trenger du ikke stas for å gjøre den synlig siden armen blir klemt sammen der som albuen bøyer seg. Da holder den seg lengre, hvis man slepper å stramme noe rundt for å se årene bedre.
Men hvis du er endel uerfaren som du skrev, så ikke stikk nye steder med engang du ikke klarer treffe..Ta vare på årene, og bruk så små nåler du kan og evt. få en du stoler på til å sette det på deg. Rulleårene i armene er enklere en å lære sette i lysken og mer "farlige" steder.
▼ ... over et år senere ... ▼
hva er farligst? halsen eller lysken?
sikre bedre injeksjonspraksis ved å:
- unngå å injisere på halsen og i lysken

kilde