Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 23611
Tåler mye smerte, men dette er litt anderledes da og jeg den jeg skal ta er ganske omfatende, men har fått mange gode tilbake meldinger nå og skal prøve og slappe av og kanskje ta meg en liten joggetur før jeg går under nålen
Du tåler en tattovering uten smertestillende. Og må du absolutt ha så mekk en joint eller kos deg med litt valium :P
Sitat av Joey Vis innlegg
Det er heller ikke veldig bra for huden å sitte så lenge å tatovere seg. Risikerer at tatoveringen blir dårligere.
På sleeven min sitter jeg max to og en halv time på vær sitting og med 2-3 ukers mellomrom. Har hatt 4 sittinger nå og regner med 4 til.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke så bra for huden å ta tatovering, uansett hvor lenge du sitter...
Sitat av thomasav Vis innlegg
Du tåler en tattovering uten smertestillende. Og må du absolutt ha så mekk en joint eller kos deg med litt valium :P
Vis hele sitatet...
Tviler på at cannabis er en god løsning før en tatovering, gitt. Man kan bli hengende opp i tankemønsteret om at "fy faen så vondt dette gjør", og det gjør vondt langt verre. I tillegg sier mine erfaringer at cannabis døyver smerte rimelig godt i etterkant (eksmpelvis en spliff etter en muskelstrekk eller hodepine) kontra det å ta det preventivt.
Sist endret av Hedges; 18. februar 2010 kl. 19:21.
Sitat av Helenemor Vis innlegg
Jeg er verdens mest pinglete jente.. Begynner nesten å gråte av en blodprøve ;p

Men jeg har min på ribbeina.. og det var ikke vondt, var bare irriterende synes jeg...

Folk sa til meg at det kom til å være såååå vondt og at jeg kom til å døøø... Men det var det ikke.. og jeg vurderte kremer og smertestillende.. men når du legger deg i stolen er det ikke så stress...
Vis hele sitatet...
Hehe,Godt det er noen som er positive til det da hva slags tattoo har du på ribbeina da?
Sitat av sikamikanico Vis innlegg
Hehe,Godt det er noen som er positive til det da hva slags tattoo har du på ribbeina da?
Vis hele sitatet...
Jeg har en minne tatto, som jeg tok da mormor døde,.. nå hakke jeg peiling på hvordan jeg mekker inn bilder her, men jeg skal prøve å finne det ut å legge det inn:P
Må være individuelt dette med ribben. Har også hele venstre side. Det var en good nummer en over smertsomme ting jeg har gjort. Spesielt over hoftebenet. Hadde med meg en god å røslig kammerat som regelrett måtte holde henda mine, Begynte å bli amper etter fire timer med dirring på ribbena.

Nå vil jeg vel tru at dette har en god del med underhudsfett, fremstikkende ben osv å gjøre. Men for all del, smertestillende klarer du deg uten
Husker jeg tatoverte meg på albuen, da hadde jeg vært våken ett døgn på amfetamin. Syntes ikke det var spesielt vondt, mener jeg nesten dyppet av litt. Amfetamin er sentral stimulerende og kan hemme smerte. Tatovøren hadde forøverig gjort en dårlig jobb, så jeg måtte tilbake. Og da nykter, skal si det gjorte vondere ja..
Lykke til
Hva er dette for pingleprat? Jeg har tatovert rundt 40% av kroppen min, og mye av det har vært i èn setting. Hvis du ikke klarer smerten av noen usle nåler ned i huden din så er det to ting som feiler:

1. Dårlig tatovør
ELLER
2. Du er ei pingle med lav smertegrense

Uansett så ville jeg revurdert å la meg tatovere i en slik situasjon.
Hvis du skryter over at du har tattovert 40% av kroppen og det ikke gjorde vondt i det hele tatt fordi du er knallhard er det to ting som feiler:

1. Du er en macho løgner med innbilt høy smertegrense
ELLER
2. Du har ikke kapasitet nok til å forstå at det er forskjell på folk og et sneversyn som ikke ligner grisen.
Sist endret av Meanstreak; 25. februar 2010 kl. 14:37.
Du bør drite i ta smerte stillende før tatto.
spis heller godt å ha med deg en liter cola lr no så kroppen din klarer å produsere nok endorfiner.
Å ja. smerten er en del av opplevelsen, jeg skal ta tatto 10 mars nå for første gang. Å jeg gleder meg tross all smerte det måtte påføre meg.
vondest der det er tynn hud og kort vei ned til bein..
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Meanstreak Vis innlegg
Hvis du skryter over at du har tattovert 40% av kroppen og det ikke gjorde vondt i det hele tatt fordi du er knallhard er det to ting som feiler:

1. Du er en macho løgner med innbilt høy smertegrense
ELLER
2. Du har ikke kapasitet nok til å forstå at det er forskjell på folk og et sneversyn som ikke ligner grisen.
Vis hele sitatet...
Han sa vel aldri at det ikke gjorde vondt, men at man burde greie å holde ut smerten viss en først skal ta en tatovering.
Nei, satt litt på spissen kanskje? Det er vel ikke det å klare å holde ut smerten som er poenget.. men å kunne si at smerten av "noen usle nåler" på galt sted faktsik gjør vondt og er ubehagelig. De fleste som har posta her har vel holdt ut smerten så vidt jeg kan lese. Og det er i alle tilfeller ingenting som "feiler" en om man får vondt av å tattovere sin tynne beinete kropp over flere timer.|
Jeg tok en tattis selv, lå på siden og lå sånn i 6 timer! aldri opplevd noe så jævlig! men føltes som det bare tok 5 min
gikk greit, men fordømt vondt der jeg tok det :P

Du overlever nok
Sitat av Helenemor Vis innlegg
Jeg har en minne tatto, som jeg tok da mormor døde,.. nå hakke jeg peiling på hvordan jeg mekker inn bilder her, men jeg skal prøve å finne det ut å legge det inn:P
Vis hele sitatet...


Der fikk jeg i allefall mekka inn et bilde.. tror jeg:P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bare for all del ikke røyk keef før du paserer inn døra, har hørt at det kan være sinnsykt kjedelig. Man får noen bivirkninger og dermed kan ødelgge tatto'n vet ikke hvorfor, men hørt det ikke er bra xP
▼ ... noen uker senere ... ▼
ikke ta no rusmidler ett døgn før, det tynner ut blodet ditt. Sov godt og spis ordentlig.
De fleste proffe tatovører nekter å tatovere deg hvis du er rusa uansett. (og hvis du går til en scratcher kan du fint skylde på deg selv hvis det går galt)

Det gjør vondt, men du begynner neppe å grine. Min første gang var helt jævlig og jeg holdt på å svime av, men jeg ble totalt hekta. Tilbrakt 26timer under nåla siden den gang, 9timer i strekk sist. Og jeg er ett knøtt av ei jente med lav smerteterskel og sprøyteskrekk :P

Og innen du er ferdig er du forhåpentligvis så syyyykt fornøyd at det er verdt det uansett
Sitat av Helenemor Vis innlegg
Jeg er verdens mest pinglete jente.. Begynner nesten å gråte av en blodprøve ;p

Men jeg har min på ribbeina.. og det var ikke vondt, var bare irriterende synes jeg...

Folk sa til meg at det kom til å være såååå vondt og at jeg kom til å døøø... Men det var det ikke.. og jeg vurderte kremer og smertestillende.. men når du legger deg i stolen er det ikke så stress...
Vis hele sitatet...

Tatoveringen jeg har på ribbebeina (bilde: http://bildr.no/view/622702 (ikke helt ferdig)) gjorde ekstremt vondt når tatovøren begynte på fagene, så vondt at jeg kan ikke tenke meg at det kan bli vondere.
Men dette er jo som nevnt tideligere rimelig individuelt, men som oftest er vel mange folk rimelig følsom på ribbebeina.
Sist endret av Spelly; 7. april 2010 kl. 02:00.
Jeg er ingen tøffing og har en del tatooer og har drukket øl en gang når jeg tok en tatovering trudde det skulle gjøre vondt? Men det var ikke vondt. Skrev BØ på penishodet. Og andre plasser som jeg ikke trenger å skrive her. Så vist du er redd for tattooer la vær å ta, da er du ikke stor nok antar jeg? eller så er du en stor pyse. Beklager at jeg sier det men jeg mener det. Litt smerte må man tåle, hvor gammel er du?
Sitat av Helenemor Vis innlegg


Der fikk jeg i allefall mekka inn et bilde.. tror jeg:P
Vis hele sitatet...
smud, pupp med her og
Sitat av Blamethegame Vis innlegg
smud, pupp med her og
Vis hele sitatet...
Jeg visste at det kom til å komme minst én sånn kommentar lenger nede når jeg så på bildet, rett og slett uunngåelig.
tattoverte meg fra bokserkanten like ved navlen og opp til ribbeina ( med brekte ribbein:O ) hadde peisa innpå med 2 blåvalium og 1nobligan. var helt på tryne og ribbeina gjorde ballevondt ( kanskje ikke så rart men) hadde det ikke vært for bruddene så hadde det vel ikke gjort vondt heller ;P
Jeg tattoverte meg et kunstverk innenfra tarmen og rundt til navlen selv når jeg hadde opiat-abstinenser og sterke smerter grunnet motorsykkelulykke. Klarer du ikke det så er du faen meg en tre år gammel unge, og kan ihvertfall ikke være narkoman da. Alle vet at narkomaner er skikkelig tøffe, dere er vel narkomane? Hvis dere er ordentlige narkomaner så tar dere faen meg og tattoverer alle kjønnsorganene deres med Mayhem-logoen ellers kan dere aldri røyke hasj igjen. Alle som røyker hasj må forresten begynne å blande med Karvet Blad tobakk. Klarer du ikke å trekke ned den kan du ihvertfall ikke røyke narkotika og ha tattoveringer. Har dere aldri knukket et bein så er det forresten også på tide å komme seg ut for å klatre i trær og falle ned før dere blir for gammel til å oppleve gammaldags naturlig oppdragelse.

Tøff!
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Jeg tattoverte meg et kunstverk innenfra tarmen og rundt til navlen selv når jeg hadde opiat-abstinenser og sterke smerter grunnet motorsykkelulykke. Klarer du ikke det så er du faen meg en tre år gammel unge, og kan ihvertfall ikke være narkoman da. Alle vet at narkomaner er skikkelig tøffe, dere er vel narkomane? Hvis dere er ordentlige narkomaner så tar dere faen meg og tattoverer alle kjønnsorganene deres med Mayhem-logoen ellers kan dere aldri røyke hasj igjen. Alle som røyker hasj må forresten begynne å blande med Karvet Blad tobakk. Klarer du ikke å trekke ned den kan du ihvertfall ikke røyke narkotika og ha tattoveringer. Har dere aldri knukket et bein så er det forresten også på tide å komme seg ut for å klatre i trær og falle ned før dere blir for gammel til å oppleve gammaldags naturlig oppdragelse.

Tøff!
Vis hele sitatet...

Hehe det var godt skrevet. Du har vel spist rottegift også?
Sitat av dailyck Vis innlegg
ikke ta no rusmidler ett døgn før, det tynner ut blodet ditt.
Vis hele sitatet...
Med mindre rusmidlene inneholde acetyl-salicylsyre, marevan eller annet blodfortynnende, er dette bare bullshit. Samme med alkohol. Den (lille) blodfortynnende effekten av alkohol er ikke stor nok til at det har noe å si. Når det er sagt, er det vel forholdsvis lite gjennomtenkt å gå for tattovering når man er ruset på noe.

Vil anbefale deg å vurdere tidligere nevnte emla-krem dersom du er redd for smerten. Det kan bli en relativt dyr affære dersom du skal ta stor piece (koster 140 kr for nok til å dekke ca 5X5 cm. Dersom du skal ta stor piece kan du dekke deler av gangen med emla (f.eks. 1/3 med emla til å begynne med, når den er halvferdig tattovert 1/3 til med emla osv), evt dekke hele området med emla og så få tattovøren til å dekke over området han ikke tattovererer med gladpack (altså flytte gladpacken etterhvert som han/hun arbeider). Emla er mer enn effektivt nok til at du ikke kommer til å kjenne tattoveringen (emla får 5-åringer til å holde kjeft under blodprøvetaking...), såfremt tattoveringen ikke foregår så lenge at effekten forsvinner.
Sitat av Chang Vis innlegg
Hehe det var godt skrevet. Du har vel spist rottegift også?
Vis hele sitatet...
Jeg spiser den ikke, jeg skyter den. Gud jeg føler meg så jævla mann når jeg setter en kraftig smell og ligger og rister og spasmer i flere timer etterpå.

Forresten, hva med lidocain-krem mot formålet? Jeg fikk det smurt i ræven en gang under en undersøkelse og jeg kjente ikke en døyt.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Jeg spiser den ikke, jeg skyter den. Gud jeg føler meg så jævla mann når jeg setter en kraftig smell og ligger og rister og spasmer i flere timer etterpå.

Forresten, hva med lidocain-krem mot formålet? Jeg fikk det smurt i ræven en gang under en undersøkelse og jeg kjente ikke en døyt.
Vis hele sitatet...
Måtte vært en kjedelig undersøkelse.
Tro meg, jeg kjente det lengre inne.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Forresten, hva med lidocain-krem mot formålet? Jeg fikk det smurt i ræven en gang under en undersøkelse og jeg kjente ikke en døyt.
Vis hele sitatet...
Tidligere nevnte emla-krem inneholder lidocain. Andre kremer/salver med lidocain/xylocain vil sans. ha lignende virkning (f.eks. rektalsalver slik som xyloproct).
Emblakrem anbefales IKKE. Den endrer nemlig huden og kan gjøre det vanskeligere å tatovere, vevet endrer seg når effekten går over og tatoveringen kan faktisk bli annerledes. (sett konsekvensene av det selv)
Jeg spurte selv om jeg kunne bruke det første gang jeg tatoverte meg, det fikk jeg forbud mot.

De færreste tatovører tillater noen form for bedøvelse i det hele tatt, og det er grunner til det.
Tok tattoovering i Tyrkia for første gang i overigår (fredag den 10 april), og jeg skal være ærlig, først er det vondt. Men ikke noe du ikke klarer å komme forbi i det heletatt. Jeg tok en pause og det var iløpet av den første halvtimen (av 3 timer). Dette fordi jeg ikke var vant til smerten, så vi fant ut at jeg skulle ta en liten pause. Da drakk jeg en halv flaske vann, pustet litt, så fortsatte vi. Etter dette gikk alt som en lek.
Det værste var da fargeleggingen begynnte, men også dette gjorde vondt de 10 første sekundene, så var jeg så nummen på området at jeg ikke kjente det. Etter erfaringen min må jeg si at det er en sjarm i smerten, og jeg er SUPERGLAD for at jeg ikke bekket innpå paralgin forte som jeg hadde tilgjengelig.

Men husk at om du tar tattoo på fotbladet, så kan det være vondt å gå (og å ta sko på) dagen etter ble ganske hoven..

Sitat av Filosofen Vis innlegg
Jeg visste at det kom til å komme minst én sånn kommentar lenger nede når jeg så på bildet, rett og slett uunngåelig.
Vis hele sitatet...

Men du tenkte det du og

Jeg leste gjennom tråden å tenkte det samme om jeg skal være ærlig, men som 50% av forumbrukere hadde også jeg respekt nok for tråden til ikke å skrive det..
Sist endret av zub_Zer0; 12. april 2010 kl. 01:56. Grunn: skriveleif..