Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 565
Hallo, jeg er servic eletriker lærling. Jeg har aldri hatt lyst til å bli servic eletriker. Men var på utplassering, i et firm. Leverte inn søknad der å fikk jobb med en gang. Så tenkte why not? å søkte ingen andre plasser.

Nå har jeg snart jobbet der et år, men kjenner jeg er lei av typen arbeid vi holder på me. Kan ikke si at det er særlig givenes for meg. Så vil da prøve å søke etter jobb som industri eletriker. ( Det som orginalt var planen min)

Minne spørsmål da er:

Jeg vil jo ikke at noen andre i firma vett at jeg søker etter jobb, før jeg har fått jobb. Muligt? eller trenger jeg noe slag av underskrifter fra arbeidsgiver?

jeg har jo da jobbet nesten et helt år, men da som servic eletriker. Vil jeg da miste dette året hvis jeg går over til industri eletriker?

Hvordan går jeg fram hvis jeg har fått meg ny læreplass? papirer sjefen må skrive på også?

Kan sjefen nekte meg å slutte pga arbeidskontrakten som går over hele læretiden?

Takker for svar.
det beste for deg er og ta kontakt med opplæringskontoret ditt , og de vil være behjelpelige med alt du måtte behøve.