Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6106
Dette gjelder en russebil. Vi har 2010 oblater på den, men har fått faktura på veiavgift 2750,-. Den ble omregistrert i midten av april. Det egentlige spørsmål: Fristen for å betale denne er 31. mai. Om vi nå velger å avskilte bilen før den dato, og levere inn skilter. Må denne fortsatt betales? Fant for øvrig ingen annen kategori for å poste denne tråden i, så jeg håper på svar!

På forhånd takk, TanX!
Ja, denne må betales.
Dersom du skal unngå å betale denne blir du nødt til å skrote bilen. Frist er usikkert.
Sitat av Ryan Vis innlegg
Dersom du skal unngå å betale denne blir du nødt til å skrote bilen. Frist er usikkert.
Vis hele sitatet...
Usikker på frist, men bilen trengs ikke å skrotes. Rekker å levere skiltene til biltilsynet.
Sitat av Ryan Vis innlegg
Dersom du skal unngå å betale denne blir du nødt til å skrote bilen. Frist er usikkert.
Vis hele sitatet...
Fristen var i mars en gang.. Må betales, hvis den ikke betales, krever dem inn pengene via namsmann, innkrevingsentralen eller trekker deg i lønn..
Kjøretøy som blir vraket etter forfall men før 1. juli, skal betale halv avgift, jf. § 3 i vedtaket. I begge tilfeller må tollregionen ha mottatt vrakmelding datert senest enten 20. mars eller 30. juni for at fritak eller reduksjon kan gis.
Vis hele sitatet...
Avskilting av kjøretøyet i løpet av året kvalifiserer ikke til fritak eller reduksjon i avgiften.
Vis hele sitatet...
http://toll.no/templates_TAD/Article...rentid=44779#7
eneste som skjer hvis man ikke betaler årsavgiften er vell at man avskiltes hvis man blir stoppet eller politiet ser at du har gammle oblater, tror jeg
årsavgiften må betales hvis bilen ikke er avskiltet før 13 April, staten er den verste man kan skylde penger til på lovlig vis.
Blir den ikke betalt så går den til inkasso, så sorry den må betales ja... men men da kan du jo kjøre bilen til neste april.
Jeg ser ikke poeng i å skrote bilen.

Det letteste er vel bare å betale avgiften, og så selge bilen.
Det blir også lettere og selge russebilen vis avgiften er betalt, slik at det kan kjøres av de som eventuelt vil kjøpe bilen, slik at den kan bli hentet, tatt til verksted etc =)
Hvis skiltene sto på bilen når det nye året slo inn er den eneste veien for å slippe års.avg er å VRAKE bilen før 20 mars. Du kan betale 2799 kr nå og avskilte den før juni så får du igjen halvparten :]
Spleis på å betale den, dere får solgt den letter videre og kan være litt hardere på pris siden dere har betalt avgifta.
Sitat av Hawken- Vis innlegg
eneste som skjer hvis man ikke betaler årsavgiften er vell at man avskiltes hvis man blir stoppet eller politiet ser at du har gammle oblater, tror jeg
Vis hele sitatet...
Nei... Staten skal ha pengene sine, etter litt tid blir man automatisk trekt i lønn osv...
Om den selges også i tidsrommet mellom 1 januar og til 1 mai så er det den som er registrert som eier per 1 januar som har ansvaret for og betale årsavgiften
kjedelig streiting
Eneste sjangsen dere har er å skrote bilen før 20 Juni. Men dere må uansett betale først for så å få igjen halvparten.

Når du først har fått en regning fra staten, er det sånn ca like lett å slippe unna som hvis du hadde skyldt penger til Espen Lie. Altså, ikke særlig vits, dem forfølger deg til graven og tilbake igjen. Og betaler man for sent får man gebyrer dem har bestemt prisen på selv.
Sist endret av legalize_it; 20. mai 2010 kl. 12:53.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Hawken- Vis innlegg
eneste som skjer hvis man ikke betaler årsavgiften er vell at man avskiltes hvis man blir stoppet eller politiet ser at du har gammle oblater, tror jeg
Vis hele sitatet...
Og når du omsider får betalt årsavgiften, så må du også betale ett påskiltningsgebyr for å få igjen skiltene dine.
Hø, hvordan kan du ha 2010 oblater uten å ha betalt avgift? trodde dem ikke sendete ut disse før pengene var betalt jeg.

Tror også det er slik at om du leverer skiltene, så får du ikke noen fler krav om å betale. Regninga blir bare liggende til du skal ta skilta ut igjen, eller vrake bilen.
Har iallefall selv vert bortig biler som skylder årsavgift for flere år, som man må betale for å få ut skilt.

Er vel også noe om at du kan vrake bilen før en dato i juni en gang, så får du tilbake halve summen. Mulig det holder å levere skilt også, men er ikke helt sikker.
En kan værtfall vrake bilen før ca 20. mars, så slipper man å betale. (men det er jo for seint nå)
Sitat av Sarv_2 Vis innlegg
Hø, hvordan kan du ha 2010 oblater uten å ha betalt avgift? trodde dem ikke sendete ut disse før pengene var betalt jeg.
Vis hele sitatet...
Muligens fordi det nå skal sendes ut blå oblater merket 2011..? Om han nå betaler avgiften naturligvis..