Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 778
hei jeg har installert tv på soverommet men vil gjerne slippe og betale for et ekstra tuner kort for kansje et par timers tvtitting på rommet. tvn er innstallert ca 3 meter vekk fra tuneren jeg har på stua(dog gjennom et gulv/tap). det at jeg må se samme kanal nede i stua som oppe på soverommet er ingetproblem. noen som vet om noe slik overføring som er overkommelig. har funnet etpar systemer som koster 200kr, men vet ikke helt om dette er noe å satse på.


tusentakk for svar
Scart splitter?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8021

80kroner med frakt, men må i tillegg kjøpe scart kabel
Vet du spurte etter trådløs, men har selv dårlig erfaring med dette dag ingen har tilfredsstilt mitt behov og siden det ikke er lenger enn 2meter ville kabel vært mitt valg imo..
tar den boksen der imot signaler fra fjernkontrollen eller vidrefører den signalene ned til tunern? så også at det ikke var scart utganger på boxen?
Jeg ville ha anbefalt deg å kjøpe en sånn trådløs sender på et sted med bra returordning hvis det funker dårlig hjemme hos deg.
Kan jo være lokale forhold som f.eks et mystisk tykt tak/gulv ol. som forstyrrer.

Jeg kjøpte engang en universallader som jeg var usikker på om passet til det jeg skulle koble den til.
Jeg spurte i infoskranken i butikken om hva jeg burde gjøre før jeg gikk til kassen.
De sa at om jeg var snill med ebalasjen(de viste hvordan det var lurt å åpne osv) og beholdt bruksanvisninger og alt som fulgte med+kvitering kunne jeg levere den tilbake og få pengene igjen.
Nå passet laderen min så fikk ikke testet det men...
Spør i infoskranken til butikken du.
Den boksen skal mellom tven og tuneren.

1scart fra tuneren inn i boksen til 2kabler en til hver tv.

Simpelt opplegg i know, men det funker.
Er med dette avhengig at tuneren står på men trengs bare 1tv.

Bestilte selv canal digital nå, 1000kroner for et år (alle rom) dette er med tuner og parabol hode osv. etter 1året koster det 89kroner måneden.

(Selvom jeg fikk regning på 500kroner for 2meter ledning 0_o, men dette har ingenting med CD og gjøre.)
tusen takk for svar. spørs nok om jeg går for en ny boks. er ikke veldig sugen på sånne billigduppedingser som skal stå i stua, ei heller borre hull i gulvet for kabel;D
Boksene du finner på Clas Ohlson fungerer som regel veldig greit. Har selv 38-1681 og er fornøyd.
TVen på soverommet er ca 5m unna dekoderen og det er 2 vegger imellom. Bildet blir helt klart og fint og fjernkontrollsignalene blir også overført helt smertefritt. Eneste jeg måtte gjøre var å finne riktig kanal og rette "skåla" på mottakeren litt til side og ikke rett mot senderen..

Har hørt at slike bokser sliter med trådløse nettverk. Jeg har det i huset samt ganske mye annet elektronisk utstyr uten at det virker inn.
søk etter "wireless card sharing" på google, da shopper du bare 1stk dreambox eller annen tuner, så kan dere se på forsjelige kanaler.

du må ha antenne kabel fra parabolen, eller parabol tuner, spørs hvordan tuner/parabol du har. men du slipper kabel for card sharing korte.

bilde hvordan en kan se ut :
bilde er for stort så her er link
http://img.alibaba.com/photo/2031726...Generation.jpg
Sist endret av ranvik; 9. oktober 2008 kl. 10:26.