Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 846
Hei, jeg har akkurat overtatt en mac med os x 10.6.8 (snow leopard er det vel) den går litt for treigt og jeg vil egentlig bare formatere den og installere os x 10.10 (Yosemite) eneste jeg skal bruke den til er logic pro x så alt annet trenger jeg ikke..jeg er vant til pc så vet virkelig ikke hvordan jeg gjør det her? På app store så finner jeg ikke engang yosemite, bare sierra, prøver å få gjort det her klart innen fredag så takknemlig for alle svar, (sorry for at jeg er skikkelig noob på det her!)
Hvilken macbook pro har du? Min macbook pro mid-2010 modell kjører sierra bedre enn den gjorde på yosemite.

Ifølge nettsiden til logic pro x:


OS X v10.9.5 or later
Vis hele sitatet...
Så Sierra burde funke fint til logic pro x.

Upgrading from OS X Snow Leopard

If you’re running Snow Leopard (10.6.8) and your Mac supports macOS Sierra, you will need to upgrade to El Capitan first. Click here for instructions.
Vis hele sitatet...
Dersom du fortsatt vil eller må ha yosemite, følg denne guiden: How to install El Capitan | How to get Yosemite | How to install Mountain Lion | How to get Snow Leopard so you can update to Mac OS X Mavericks: How to download old versions of Mac OS X
Takk for svar, nei jeg har en 2011 modell! Jeg så bare at jeg måtta ha minimum yosemite for å kjøre logic, tenkte bare på sierra som noe for de aller nyeste mac'ene men da går jeg jo for det, så hvis jeg nå installerer sierra...vil jeg da beholde sierra hvis jeg formaterer harddisken etterpå, eller vil den starte med snow leopard igjen da?? Kanskje noen bedre måter å slette det som er på hardisken?
Sitat av Omega1991 Vis innlegg
Takk for svar, nei jeg har en 2011 modell! Jeg så bare at jeg måtta ha minimum yosemite for å kjøre logic, tenkte bare på sierra som noe for de aller nyeste mac'ene men da går jeg jo for det, så hvis jeg nå installerer sierra...vil jeg da beholde sierra hvis jeg formaterer harddisken etterpå, eller vil den starte med snow leopard igjen da?? Kanskje noen bedre måter å slette det som er på hardisken?
Vis hele sitatet...
Jeg tok faktisk en clean install av min macbook pro da jeg installerte sierra. En clean install formaterer disken og installerer sierra samtidig. Jeg brukte denne guiden og en usb minnepenn på 8GB.

How to Perform a Clean Installation of macOS Sierra

En usb penn med sierra er kjekt å ha om harddisken tar kvelden og du må installere sierra på nytt med en ny harddisk.