Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 3108
Machine Head - The Blackening.

Her må jeg bare komme med en anbefaling.
Sykt bra plate.
Liker du metal er dette kanskje den viktigste plata i år!
Men året har jo så vidt kommet i gang. Ser ut til å komme mye bra dette året.
Hittils er vel den nye Dimmu skiva jeg har hørt helt igjennom.
Den nye Dimmu skiva var kjedelig. Hypothermia og Watain ligger høyt på lista.
Metallica kommer vel også med noe nytt i år, gjør dem ikke?
Synes Scariot og DHG har gitt ut bra skiver i år... Nye plata til Manowar likte jeg ikke de første gangene jeg hørte den. Skal gi den noen sjanser til...
Bra innspill til tråd, trenger no ny musikk. Skal sjekke ut albumet når jeg kommer hjem.
ATM hører jeg på nyeste albumet til Amon Amarth, utrolig bra, men begynner å gå lei nå.

Btw, hvilken type musikk er det? Har ikke hørt noe om bandet.
Breed-Breed Virker som å være en solid plate, har bare hørt på den en gang til nå, men det virker låvende.
Jeg syns ikke Machine Head levde helt opp til hva du sier her. Følte vokalen ble litt monotom i lengden. Men vil ikke si at det var en dårlig plate, den var bare ikke en av de beste.

Jeg vil forøverig anbefale Chimaria sitt nye album Resurrection. Ligger i samme sjanger.
Sitat av fxxked
Metallica kommer vel også med noe nytt i år, gjør dem ikke?
Vis hele sitatet...
Det de fleste tror:]

St. Anger sugde baller, var virkelig ikke metallica!
Håper de kommer med noe klassisk og bra, men har mine tvil!
Nye plata til dimmu var rett og slett møkkakjedelig..
In Flames holder på med et nytt album, går rykter om at det kommer ut i år. Forrige var ikke all that and a bag of chips, men gleder meg fremdeles som en unge, kanskje det nye albumet kan måle seg med Clayman, Reroute to Remain og Soundtrack to your escape
Sist endret av Megastick; 29. mars 2007 kl. 17:01.
Alt for tidlig å diskutere årets metalplate, men jeg tipper Behemoth og Drudkh leverer varene.
Årets metallplate: http://www.bencloward.com/textures/metal_panel.jpg

Vil tro Sonata Arctica - Unia-albumet blir det beste i år.
Alt avhenger såklart av hva slags metal-musikk du liker.
Den nye Trelldom blir nok den beste skiva hvis den slippes i år uansett hva annet som skulle komme.

Sitat av kwm
Det de fleste tror:]

St. Anger sugde baller, var virkelig ikke metallica!
Håper de kommer med noe klassisk og bra, men har mine tvil!
Vis hele sitatet...
Nope, det er jo noen sanger som liger ute. Og det er ihvertfall ikke det samme som det gamle. Uten Cliff har det aldri fungert.
Har hørt The new song, og er ikke fornøyd!
And justice for all og black album er jo heller ikke drit?

Hadde vært storfornøyd hvis det hadde kommet ut noe lignende, og det var Jason på bass!
Sitat av kwm
Det de fleste tror:]

St. Anger sugde baller, var virkelig ikke metallica!
Håper de kommer med noe klassisk og bra, men har mine tvil!
Vis hele sitatet...
de sa vertfall at de skulle komme med ett litt mer "old" lydbilde på den nye plata.. ;P

de har nok fått med seg hva folk syntes om st. anger.
Sitat av kwm
Har hørt The new song, og er ikke fornøyd!
And justice for all og black album er jo heller ikke drit?

Hadde vært storfornøyd hvis det hadde kommet ut noe lignende, og det var Jason på bass!
Vis hele sitatet...
And Justice For All og Metallica ligger en god del hakk under de tre første skivene. Men Jason fikk jo aldri ha bassen sin høyt nok til at man kunne høre han på de to albumene og tviler sterkt på at Jason vil være med der noe mer. Sånn som han ble behandlet.
Metallica skiva kan bli bra om Ulrich bytter ut søppeldunken han spiller på og heller kjøper seg en ordentlig skarptromme. Blir små rar av og høre på st. anger pga av plonk, plonk, plonk,,,
Blablabla er ikke metallica!
Irriterer meg grenseløst! Metallica har ikke vært metallica siden Master of Puppets, og folk blir aldri fornøyd. Metallica har ikke laget en eneste dårlig plate, problemet er at folk vil at metallica skal høres ut som i 1985. Om du hadde spillt i et band i i 25 år så hadde du også utviklet deg. Hadde metallica ladet lik musikk nå hadde folk blitt dritt lei og bandet hadde blitt enda mere lei.

Uansett Rick Ruben produserer nyplata og jeg har stor tro på at dette kommer til å gå bra.
Aslevik's Avatar
Trådstarter
Machine Head er vel trash.
Nye Chimaira er fantastisk!
Gleder meg til Devil Driver
Dimmuplata høres grei ut.
Spent på ny metallica, men den kommer vel ikke før neste år.

rekk opp hånda de som gleder seg til Hove!!
Sitat av Raymond
Bra innspill til tråd, trenger no ny musikk. Skal sjekke ut albumet når jeg kommer hjem.
ATM hører jeg på nyeste albumet til Amon Amarth, utrolig bra, men begynner å gå lei nå.

Btw, hvilken type musikk er det? Har ikke hørt noe om bandet.
Vis hele sitatet...
Amon Amarth er melodic death/viking. De har mange kule sanger de!

Har ikke akkurat fått med meg de som kommer i år, men en som kom mot slutten i fjor var Dream Evil - United som er den beste jeg hørte!

Også offtopic: Jeg syns egentlig And Justice for all er den mest heavy thrash skiva til metallica, hadde det bare faktisk vært heavy Men den er knall imo. Men seriøst sett, de gikk fra god thrash til noe crapmetal blanda med blues inspirerte greier, og så fulgte StAnger, nu metal opplegg. Det er litt FOR mye forandring, spør du meg.
Sitat av St.Vitus
Den nye Trelldom blir nok den beste skiva hvis den slippes i år uansett hva annet som skulle komme.



Nope, det er jo noen sanger som liger ute. Og det er ihvertfall ikke det samme som det gamle. Uten Cliff har det aldri fungert.
Vis hele sitatet...
Slår desverre ikke Selvhat eller Mare uansett. Tipper Urfaust leverer noe bra. Amon Amarth skiva er kjedelig, dessuten kom den ikke i år. Den nye Shining skiva som kommer i april (oppfølger til eerie cold) blir garantert dritbra! Ser også fram til den nye Vreid skiva, synes de har klart å skille seg ut fra Windir på en bra måte (men de kunne hatt bedre coverart)
Sist endret av Thrillseeker; 31. mars 2007 kl. 06:55.
Om det tells så ser jeg frem til den nye plata til Freedom Call, "DIMENSIONS" som kommer ut den 23. april. Powermetal for life<3
Sitat av Aslevik
Machine Head er vel trash.
rekk opp hånda de som gleder seg til Hove!!
Vis hele sitatet...
ville kategorisert MH som Nu metal.
... og det staves tHrash metal...

*rekke opp hånda*
Sitat av Xenodwarf
Blablabla er ikke metallica!
Irriterer meg grenseløst! Metallica har ikke vært metallica siden Master of Puppets, og folk blir aldri fornøyd. Metallica har ikke laget en eneste dårlig plate, problemet er at folk vil at metallica skal høres ut som i 1985. Om du hadde spillt i et band i i 25 år så hadde du også utviklet deg. Hadde metallica ladet lik musikk nå hadde folk blitt dritt lei og bandet hadde blitt enda mere lei.
Vis hele sitatet...
Der er jeg uenig!
Folk som er ekte metallica fans tror jeg ville hørt samme sjanger up the times, og ikke St. Anger lignende!
Metallica har skiftet musikksmak og endret seg noe jævlig!

St. Anger er en dårlig plate!
Ikke si at St. Anger er en bra plate, for da har du faen ikke hørt metallica på sitt beste!
platen hadde sikkert vært bra for et middels band, men metallica burde klart bedre!

Load var heller ikke en bra plate til metallica å være, virket sånn om de lagde sangene bare for pengenes skyld i motsetning til de første albumene!
Men load har sanger som Until it sleeps, Mama said, Hero of the day og bleeding me som reddet platen!
Sitat av Grimdoc
Årets metallplate: http://www.bencloward.com/textures/metal_panel.jpg

Vil tro Sonata Arctica - Unia-albumet blir det beste i år.
Alt avhenger såklart av hva slags metal-musikk du liker.
Vis hele sitatet...
Kommer Sonata Med ny plate???
Sinnsykt bra! Gleder meg som en unge..
Sitat av Thrillseeker
Slår desverre ikke Selvhat eller Mare uansett. Tipper Urfaust leverer noe bra. Amon Amarth skiva er kjedelig, dessuten kom den ikke i år. Den nye Shining skiva som kommer i april (oppfølger til eerie cold) blir garantert dritbra! Ser også fram til den nye Vreid skiva, synes de har klart å skille seg ut fra Windir på en bra måte (men de kunne hatt bedre coverart)
Vis hele sitatet...
Da må jeg spørre deg. Har du hørt Trelldom ?

Sitat av Pagan_Messiah
ville kategorisert MH som Nu metal.
... og det staves tHrash metal...

*rekke opp hånda*
Vis hele sitatet...
Det der er helt inviduelt, jeg skriver trash og synes det fungerer helt fint.
Sitat av St.Vitus
Det der er helt inviduelt, jeg skriver trash og synes det fungerer helt fint.
Vis hele sitatet...
Det er på ingen måte individuelt. Trash betyr søppel, Thrash betyr å ødelegge. Musikken er soundtracken til ødeleggelse, ikke søppel. Nu-Metal er Trash-Metal. Thrash er Thrash.
Mener du det er det samme om man skriver "Death" eller "Deaf" Metal? Selvsagt ikke.
Sitat av St.Vitus
Da må jeg spørre deg. Har du hørt Trelldom ?.
Vis hele sitatet...
Ja, vi har diskutert Trelldom tidligere om du ikke husker det. Den nye Shining skiva er ballebra, men har ikke gjort opp mening om hvordan den er mot The Eerie Cold enda.

Sitat av Mantus
Det er på ingen måte individuelt. Trash betyr søppel, Thrash betyr å ødelegge. Musikken er soundtracken til ødeleggelse, ikke søppel. Nu-Metal er Trash-Metal. Thrash er Thrash.
Mener du det er det samme om man skriver "Death" eller "Deaf" Metal? Selvsagt ikke.
Vis hele sitatet...
Sjangeren ble faktisk kalt trash i begynnelsen, jeg kjenner ikke historien bak, men du kan henvende deg på Scream Magazine sitt forum om du ønsker nærmere info.
Aslevik's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pagan_Messiah
ville kategorisert MH som Nu metal.
... og det staves tHrash metal...

*rekke opp hånda*
Vis hele sitatet...
Thrash ja. beklager den..

Men at MH er nu-metal? er du svimmel??
Synes du MH ligner mye på Limp Bizkit?
Nå er jo Limp Bizkit mer rap/hiphop influenced en metal influenced da.

Og fra Wikipedia lyder det slik:

Heavy metal
Thrash metal/Groove metal
Nu metal (Mid-Career)

Nå er jo ikke wiki det beste å stole på, men pleier å være noenlunde riktig i disse tilfeller. Begge hadde rett, hvertfall
Sist endret av Archj; 2. april 2007 kl. 00:50.
Sitat av Thrillseeker
Ja, vi har diskutert Trelldom tidligere om du ikke husker det. Den nye Shining skiva er ballebra, men har ikke gjort opp mening om hvordan den er mot The Eerie Cold enda.


Sjangeren ble faktisk kalt trash i begynnelsen, jeg kjenner ikke historien bak, men du kan henvende deg på Scream Magazine sitt forum om du ønsker nærmere info.
Vis hele sitatet...
Jasså, Scream Magazine. Tør jeg spørre deg om ditt brukernavn der ?

Sitat av Mantus
Det er på ingen måte individuelt. Trash betyr søppel, Thrash betyr å ødelegge. Musikken er soundtracken til ødeleggelse, ikke søppel. Nu-Metal er Trash-Metal. Thrash er Thrash.
Mener du det er det samme om man skriver "Death" eller "Deaf" Metal? Selvsagt ikke.
Vis hele sitatet...
Jaha daså. Kanskje derfor Lars Ulrich reagerte mot at Metallica ble kalt TRASH i begynnelsen, da det insinuerte til at de ikke kunne spille.

Sitat av Archj
Nå er jo Limp Bizkit mer rap/hiphop influenced en metal influenced da.

Og fra Wikipedia lyder det slik:

Heavy metal
Thrash metal/Groove metal
Nu metal (Mid-Career)

Nå er jo ikke wiki det beste å stole på, men pleier å være noenlunde riktig i disse tilfeller. Begge hadde rett, hvertfall
Vis hele sitatet...
Nei Wiki pleier og være veldig skiftende på det området.
Sjekk forøvrig ut Thyruz skiva som kommer 8 juni... "Northern blasphemy" 4 the world.
Er videoer på youtube for de som vil sjekke...
MH er ikke numetal, de var det på burning red & supercharger, men kom på rett spor igjen på ashes-plata. nye plata er dritt-bra!

sjekk også ut:
hopesfall- sattelite years
lamb of god- sacrament
dillinger escape plan- miss machine
sikth- the threes are dead & dried out, wait for something wild
Sitat av St.Vitus
Jasså, Scream Magazine. Tør jeg spørre deg om ditt brukernavn der ?
Vis hele sitatet...
Snakk om digresjon fra topic
Killswitch Engage - As Daylight Dies topper min liste som stor fan av melodiøs riffbasert metal. Machine Heads nye plate er uten tvil en god toer, og tror Rob Flynn har blitt litt innspirert etter samarbeid med andre artister på Roadrunner United skive, har mistanker om at det er derfor den nye machine head plata høres helt annerledes ut enn de tidligere albummene. Har også forhåpninger om at Metallica skal snike seg inn på en 3'dje plass, og etter St. Anger skal det ikke så mye til for min del, håper bare at Hetfield ikke har masse aggressjon som skal ut på denne plata også..
Sitat av Thrillseeker
Snakk om digresjon fra topic
Vis hele sitatet...
Jepp det kan man si. Jeg bestemte meg faktisk for å sjekke ut Shining, var faktisk jævla bra.
Sitat av St.Vitus
Jepp det kan man si. Jeg bestemte meg faktisk for å sjekke ut Shining, var faktisk jævla bra.
Vis hele sitatet...
Flink gutt!
Machine Head er steintøfft. Absolutt et band jeg vil anbefale.
Chimaira er også fettkult.

Men jeg må si at det absolutte høydepunktet hittil i år er Dimmus nye plate. RÅBRA.

...Og ja, man gleder seg til hove
Sitat av Grimmey
Machine Head er steintøfft. Absolutt et band jeg vil anbefale.
Chimaira er også fettkult.

Men jeg må si at det absolutte høydepunktet hittil i år er Dimmus nye plate. RÅBRA.

...Og ja, man gleder seg til hove
Vis hele sitatet...
Machine Head var ikke så værst, har hørt igjennom det albumet der noen ganger nå.
Er litt skeptisk til nye Dimmuskiva, siden jeg har hørt så mye forskjellig om den, men skal gi den en sjangse.
Trelldom har også gått igjen i denne tråden, et band jeg ikke har hørt noe av. Skal sjekke det ut snarest.
Sitat av Raymond
Machine Head var ikke så værst, har hørt igjennom det albumet der noen ganger nå.
Er litt skeptisk til nye Dimmuskiva, siden jeg har hørt så mye forskjellig om den, men skal gi den en sjangse.
Trelldom har også gått igjen i denne tråden, et band jeg ikke har hørt noe av. Skal sjekke det ut snarest.
Vis hele sitatet...
Er vel egentlig min masing om det siden jeg har mye til overs for Gaahls vokal og hans prosjekter. Trelldom er forsåvidt ganske vanskelig og oppdrive da selskapet har et rimelig dårlig distribusjonstilbud. Men har du ikke noe imot skrikende vokal og kjappe riff eller bare Norsk Black Metal er det absolutt verdt det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har forventninger til Ozzys nye plate: Black Rain? Kommer vistnok 22.may i USA.
Definitivt Dimmu Borgir- In Sorte Diaboli
Mayhem - Ordo ad Chao.
Nå er det ikke lenge siden Susperia sitt nye album" Cut From Stone" kom ut, og personlig syns jeg dette var ett veldig bra album.
Har alltid syntes at disse ex-dimmu gutta er mye bedre en dimmu selv.
Den nye Trelldom er konge. Promoen er lekket og den er jævla rå etter bare en gjennomhøring.
Til minne er jævlig kurrant!

Sitat av St.Vitus
Er vel egentlig min masing om det siden jeg har mye til overs for Gaahls vokal og hans prosjekter. Trelldom er forsåvidt ganske vanskelig og oppdrive da selskapet har et rimelig dårlig distribusjonstilbud. Men har du ikke noe imot skrikende vokal og kjappe riff eller bare Norsk Black Metal er det absolutt verdt det.
Vis hele sitatet...
Er ikke noe vanskelig i det hele tatt. Har blitt reutgitt og..
Nå kan jeg ikke påstå at jeg husker hva kurrant betydde men :P "Til Evighet" har vel ikke blitt re-utgitt, hvis jeg ikke tar feil.
Min favoritt så langt er DHG, Vicotnik er og blir et geni i mine øyne. Etter den kommer vel Shining, men ble litt skuffa. Klarte ikke helt å måle seg med Eerie Cold synes jeg. Men nå er jo Eerie Cold skiva min favorittskive of all times også. Noen som har hørt radio intervjuet med Kvarforth? Fy faen i den siste tida har han mista all familie, mora sendte leiemorder etter han og han har mista huset og bor på gata. Halve Eerie skiva ble sletta pga maskinfeil under innspillningsprossessen og han har hatt flere depressive sammenbrudd. Snakk om motgang. (litt off-topic på slutten der)
for tidlig å si.

men holder fingeren min på Symphony X - Paradise Lost.

knall skive