Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3635
Hei!

Litt lang og rar tittel menmen.
Jeg og en kompis har funnet en del flein og på lørdag skal vi ta 35+, men vi sitter med to jenter inkludert min kjæreste og en han driver litt på med, disse var ikke noe interessert i å ta sopp og vi skal så klart ikke tvinge dem, de skal heller da drikke alkohol.
Da er spørsmålet, er det jævlig lett for meg og han kompisen min og få bad tripp da siden de ikke er på sopp og vi føler dem kanskje er sure osv?
Meninger?
Tanker?
Vil helst ha en god tripp da bad tripp suger heftig.

PS: Begge har trippet på flein før så vi har erfaring.
Dere vil nok heller sitte der og se på hverandre og lure på hvordan det er mulig å bli så dum som disse to jentene. Fulle folk oppleves som tilbakestående neandertalere når du er sopptura.

Hva som kan sette igang en badtrip er utrolig relativt, men jeg har ingen tro på at litt stupiditet er det som skal til for å vippe dere av pinnen. Heller tvert imot. Dere vil nok oppleve at dere er de eneste fornuftige menneskene tilstede, knytte et slags bånd og le sammen av hvor teit det er å drikke alkohol.
Haha okei det hørtes jo mere morro ut :P
Men problemet er at kjæresten min spesielt tåler ekstremt med alkohol og blir ikke så lett full, hun har også blitt sur på meg før når jeg har røyket weed og det er jeg litt redd for at hun skal bli når jeg tripper på sopp selvom hun har lovet og ikke.
Tanker om dette da?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Greit å ha med edrue folk som har trippet før som "barne passere"

Men ville ikke hatt med to random jenter som ikke har peiling på hva en tripp innebærer.

Ville utsatt det til en dag jeg kunne tatt det uten jentene.
De er langt fra random, Har kjent begge to i over 1 år og vært sammen med kjæresten min snart 8 mnd, samme med kompisen min da vi møtte dem sammen.
Er litt vanskelig angående personlige årsaker. Og det er perfekt siden vi er helt alene hjemme og kan gjøre hva faen vi vil!
Sist endret av Dodecha; 27. september 2012 kl. 11:38.
sist jeg tura med ei jente så var hun bare rar og det dro meg ned fra tripen..hun reiste seg opp fra sofaen og gikk runder i sirkel uten å vite hva hun skulle, slike ting drar meg ned og da måtte jeg "passe på hun" litt.

Så min neste gang neste år blir uten de forbaska kvinnfolka =)

have fun
Tror det vil ødelegge for dere. Hvis du absolutt vil ha en tripsitter burde du ta med en som har prøvd det selv før. Det er ikke akkurat noe man tar med folk på for å kose seg.
Haha nå skal ikke disse jentene trippe da, og de blir veldig hypre med hverandre så det blir vel mest at jeg og kompisen er med hverandre og kjæresten min og vennina blir med hverandre.

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tror det vil ødelegge for dere. Hvis du absolutt vil ha en tripsitter burde du ta med en som har prøvd det selv før. Det er ikke akkurat noe man tar med folk på for å kose seg.
Vis hele sitatet...
Er ikke for å ha noen som kan passe på oss, det er fordi vi skal være hjemme hos kjæresten min, kan ikke akkurat kaste dem ut av hennes eget hus.
Sitat av insider Vis innlegg
Haha okei det hørtes jo mere morro ut :P
Men problemet er at kjæresten min spesielt tåler ekstremt med alkohol og blir ikke så lett full, hun har også blitt sur på meg før når jeg har røyket weed og det er jeg litt redd for at hun skal bli når jeg tripper på sopp selvom hun har lovet og ikke.
Tanker om dette da?
Vis hele sitatet...
Om hun har en tendens til å oppføre seg irrasjonelt kan det bli et problem. Om ikke er inneforstått med ting du bare ikke sier og gjør mot en som er tura kan hun sette deg ut rimelig kraftig.

Mennesker som stresser, er needy og oppmerksomhetssyke eller som prøver å dra deg inn i et sosialt eller psykisk spill er folk man unngår når man er tura.
Det er en klar fordel at de dere omgås med under trippen er
fortrolige med hva det vil si å ta hallusinogener. Særlig i et
tilfelle der det er sosiale bånd mellom dere som tripper og de
som ikke skal gjøre det. Det er bedre å være fri for den
belastningen det kan være å måtte forholde seg til andre.
Effektiv kommunikasjon kan bli vanskelig, og plagsomme
misforståelser er lite attraktive under en tripp.

Bare mine 2 kroner, det kan jo godt hende alt går fint...
faen ass, blir så jævlig usikker nå ass :-/
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Personlig har jeg ikke synes det er noe morro.

Vi var to stk på tur og han andre fikk en telefon, en felles kompis hadde ikke noe å gjøre og lurte på om han kunne stikke innom.
Han kom og begynte å prate, vi kunne ikke relatere til det og satt bare å småkniset, så ville han skifte på musikken, noe som endret atmosfæren fra et koslig, jordlig krypinn (vi spillte shpongle) til et tannlegeventeværelse med kniver som stakk ut av veggene (nustyle trance drit).
Vi fikk forklart hvor stort inntrykk musikken hadde på oss, og han respekterte heldigvis det og rørte ikke musikken lengre.
Men hele tiden ble det missforståelser, heldigvis av den humoristiske sorten, dels plagsomt til tider:
Fyren er litt oppmerksomhettsyk og hadde tatt noen øl, så han pratet og pratet, for det meste tull av det jeg husker, noe lo vi og kniset av mens andre ting bare ble merkelig.
Jeg vil dra en sammenligning med foreldre som pludrer til småbarn for å få reaksjoner av de, der han var forelderen og vi var barna, det ble ganske slitsomt til tider, spesiellt når han på død og liv ville at vi skulle forklare hva det faktisk var som var så morsomt.

Dette gikk jo forsåvidt greit, men vi hadde jo lyst å gå en tur i skogen å utforske litt, noe som ikke ble aktuelt.
Vi er/var begge relativt erfarne trippere, men turen ble ikke i nærheten av potensialet sitt.

Mitt råd: Ikke tripp med folk som drikker alkohol.
Sist endret av Dodecha; 28. september 2012 kl. 15:32.
Dette vil jeg fraråde deg å gjøre. Hvis dere skal ta 35+ hver, så kan dere bli helt borte, og personlig så ønsker ikke jeg at noen som ikke vet hva en trip er, skal se meg slik. Greit nok at dama di sa at hun ikke skal bli sur på deg, men det kan forandre seg når hun ser hvordan du blir under trippen. Tror heller ikke hun andre jenta får et positivt syn på kompisen din når han tripper.

Men selvfølgelig, det kan gå begge veier, dere kan få en sykt morsom og "koselig" trip, og jentene kan le med/av dere underveis.
Edru og kanskje masete kjæreste i hennes hus?
Dropp det. Det er så lett å badtrippe under slike settinger..

Tramp en tur ut i skogen eller finn dere en plass hvor dere er alene.
Takker for alle svar hittil det hjelper sykt.
Det som vi har som posetivt er at jeg og kompisen min kommer til å sitte sammen og holde på med trippen mens jentene kommer til å sitte å drive med sitt, tenkte jeg kunne skrive ned en liste dem ikke skal gjøre mot oss, jeg har forklart nøye at dem ikke må være oppmerksomhetsyke osv. Begge jente blir mye mer posetive og glade når dem drikker enn i en edru tilstand.
Vi har også røyket weed sammen alle 4 og jeg tripper omtrent av weed og begynner å si jeg ser masse bullshit osv så det har dem opplevd før. Også har vi alle 4 sett hverandre så drita at av har rullet bortover gulvet, blitt båret hjem osv osv. Vi har gjort mye rart sammen og vi er trygge på hverandre, vi har vært i beruset tilstand med hverandre så de vet hvordan vi blir.
Men jeg skal snakke med kompisen min og vi skal tenke og vurdere dette kraftig.

Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
Dette vil jeg fraråde deg å gjøre. Hvis dere skal ta 35+ hver, så kan dere bli helt borte, og personlig så ønsker ikke jeg at noen som ikke vet hva en trip er, skal se meg slik. Greit nok at dama di sa at hun ikke skal bli sur på deg, men det kan forandre seg når hun ser hvordan du blir under trippen. Tror heller ikke hun andre jenta får et positivt syn på kompisen din når han tripper.

Men selvfølgelig, det kan gå begge veier, dere kan få en sykt morsom og "koselig" trip, og jentene kan le med/av dere underveis.
Vis hele sitatet...
Sist gang tok vi vel 40-50 og vi ble ikke såååå borte assa.
Jeg ville aldri hatt med meg jenter når jeg skulle trippe selvom det hadde vært dama mi, og uansett hvor lenge jeg hadde kjent de. Med mindre de skal ture selv, da jenter generelt har en tendens til å vri og vende på ting som blir sakt veldig lett. Hvis de ikke vet hva det er å ture innebærer så ville jeg droppa det, særlig hvis de skal drikke alkohol også.
Nå kjenner jeg ikke disse jentene, men det er mitt synspunkt.
Greit, dere har nok fått meg til å droppe det. For vel bare drikke med dem og heller finne en annen gang.
Takker igjen for alle gode og seriøse svarene jeg har fått her.
Sitat av insider Vis innlegg
Greit, dere har nok fått meg til å droppe det. .
Vis hele sitatet...
Smart!

Det er ikke lurt å gå inn i en tripp med en usikker holdning etter min erfaring. Lett for at disse usikre følelsene kan bli en plage og påvirke trippen i en negativ retning.
Sist endret av Mofse; 27. september 2012 kl. 16:13.
Må dere være innendørs når dere tripper da? Tripper har en tendens til å være flere ganger mere givende ute i friluft.

Om det ikke regner og dere kler dere skikkelig er det ikke noe veien for å dra ut litt tidlig en lørdags formiddag f.eks. Stikke ut i 9-10 tida. Spise flein. Trippe rundt i trygge omgivelser. Brenne et bål på formidddagen når dere er i ferd med å lande. grille noe mat etc. Snakke om trippen. Traske hjem på ettermiddagen med følelsen av å ha hatt en skikkelig god tur for kropp og sjel - harmoni i sinnet. Det er slik man får mest utbytte av disse magiske små...
chill helt, de er bare 20 sopp på hver :P har drukket meg drita og så spist en del sopp, så de kommer ikke være en så kraftig trip :P fant 70 sjøl idag som skal spises til helga
En ting som jeg personlig har erfart som fungerer veldig bra, er å drikke og hive innpå ca. 5 flein (+/-, kommer an på størrelsen 2-3 megastore, eller 8-10 minisopp), da kommer en i sosialt "drikkemodus" og soppen fungerer som en slags energi-booster der en blir ekstra fantasifull og energisk, og sanser, farger og musikk blir sterkere. Denne komboen bør en kanskje ha litt erfaring med før en begir seg ut på større fester eller byen, men som du sier 4 stk hjemme med f.eks 5 medium store spiss fleinsopp så er det helt supert. Men pass på å ikke ta for mange sopp når en drikker, kan lett bli for mye og da er det lett å angre og bli sentimental, spesielt hvis noe uventa eller negativt skjer, noe som vil snu humøret og settingen til det motsatte av koselig hjemmekos. Kan også være lurt å ikke drikke for mye, litt kaffe eller energidrikk i tillegg vil også gi en ekstra boost med energi i denne formen, mini-dosen med sopp gjør at en føler seg mye mer edru så det kan være fristende å helle nedpå øl/dram og så blir en plutselig altfor full. Og en bør starte med 3-5 øl før en tar soppen ved denne kombinasjonen, etter min erfaring å dømme.
Sitat av insider Vis innlegg
Hei!

Litt lang og rar tittel menmen.
Jeg og en kompis har funnet en del flein og på lørdag skal vi ta 35+, men vi sitter med to jenter inkludert min kjæreste og en han driver litt på med, disse var ikke noe interessert i å ta sopp og vi skal så klart ikke tvinge dem, de skal heller da drikke alkohol.
Da er spørsmålet, er det jævlig lett for meg og han kompisen min og få bad tripp da siden de ikke er på sopp og vi føler dem kanskje er sure osv?
Meninger?
Tanker?
Vil helst ha en god tripp da bad tripp suger heftig.

PS: Begge har trippet på flein før så vi har erfaring.
Vis hele sitatet...
OT: Er typen din sammen med deg mens du lar han holde på med en annen gutt...?
Jeg tror dere forveksler weed med flein, det er to helt forskjellige ting på mange måter. Vil du ha en god trip, gjør det med kompisen din under rolige omstendigheter, å nyt den. Har du folk og ting rundt deg som stresser, så blir trippen en nedtur. Som en person skrev her i stad, go out in the wild!
Var litt opptatt i går så fikk ikke svart.
Jeg foretrekker nok å sitte inne. Begynner å bli kjørlig ute nå og kan vel fort bli en ødeleggelse også. Dessuten planlegger vi en tripp der vi skal bruke musikk og en prosjektor med en bildefremvisning av trippy bilder.

For å si det sånn vil vi ikke sløse bort soppen på mange små trips, jeg er ikke fan av å blande to forskjellige rusmidler heller så drikking og flein er ikke aktuelt. Jeg vill heller ha en ordentlig og vill trip isteden for en del små.

"Skyfx" Hahaha :P jeg er den mest sjalue drittungen noensinne så tror nok ikke det, mente at det er Meg og kjæresten min og kompisen min og en kompisen min holder på med.

"Fjellheim" Nja tar ikke sjansen, flein for man 1 gang i året og kjedelig å riske å ødelegge en tripp når vi kunne unngå det.

"FlyWithMe" Hva mener du? Forveksle weed og weed? Jeg er ganske sikker på hva forskjellen er jo x) røyka vel omtrent vær dag for et års tid siden. Og jeg ha trippet på flein før også så ikke vanskelig å se forskjellen.
Sitat av insider Vis innlegg
Var litt opptatt i går så fikk ikke svart.
Jeg foretrekker nok å sitte inne. Begynner å bli kjørlig ute nå og kan vel fort bli en ødeleggelse også. Dessuten planlegger vi en tripp der vi skal bruke musikk og en prosjektor med en bildefremvisning av trippy bilder.
Vis hele sitatet...
Om man vanligvis foretrekker å sitte inne så er det dermed ikke gitt at man har det kjipt i naturen på tripp (mest sannsynlig mye bedre). Enhver byfis eller fanatisk innemann synes nemlig å få et helt nytt perspektiv og fryder seg i naturen i trippet tilstand. 10 grader litt solskinn og ordentlig med tøy er jo heller ikke kaldt og kjass. Litt skyer gjør ikke noe - apropos bildefremvisning med trippy bilder - så er det få ting som slår "levende skyer" på tripp..

Om du har trippet i naturen før og synes det var noe dritt så kan du se bort ifra min ekstra-oppfordring til å dra ut i naturen.

Har jo forståelse for om dere har kicka veldig på lysbildeshow inne og nødig vil forandre på planene. Men siden dere virker å ha problemer med å finne egnet plass er det verdt å understreke nok en gang at naturen er et ypperlig trippe-sted (imo den beste setting)
Vi fikk en liten overraskelse igår da jentene kom å sa dem fikk lysten til å prøve allikevel, så senere ikveld så kjører vi igang med å bestille to pizzaer og ha en ekstra ingrediens på dem

Skal vurdere sterkt naturen etter deres forklaring, men kanskje heller spare litt til våren/sommeren. Ikveld blir det inne, med prosjektor og musikk
For å si det ærlig så forige gang jeg gjorde det hadde vi planlagt elendig så vi hadde ikke noe bilder, musikk, videoer, spise eller drikke. Så vi skal se hvordan vi reagerer på alt dette idag.

Takk for alle svar og hjelp jeg har fått
Sitat av RollingRolex Vis innlegg
chill helt, de er bare 20 sopp på hver :P har drukket meg drita og så spist en del sopp, så de kommer ikke være en så kraftig trip :P fant 70 sjøl idag som skal spises til helga
Vis hele sitatet...
Tror du det er en fyr som flyr rundt og injiserer hver eneste fleinsopp med en nøyaktig dosert mengde psilocybin?

Det kan være enorme forskjeller i styrken på sopp fra et sted til et annet, og mellom to like store sopp ved siden av hverandre.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Tror du det er en fyr som flyr rundt og injiserer hver eneste fleinsopp med en nøyaktig dosert mengde psilocybin?

Det kan være enorme forskjeller i styrken på sopp fra et sted til et annet, og mellom to like store sopp ved siden av hverandre.
Vis hele sitatet...
Det er helt sant og vi merket store forskjeller også, selvom jeg og kompisen min spiste mange flere virka det ut som hu ene var mest på tur.

Kan ihvertfall fortelle litt hvordan det var å trippe med jentene og med kjæresten din der.

Husker ikke helt klokkeslett men rundt klokken 9 var pizzaen på boret og vi begynte å spise, jeg og kompisen min tok rundt 50 tenker jeg mens jentene tok rundt 20. Jeg og kompisen min spiste opp våre biter mye fortere, jentene syntes det var små ekkelt og brukte lenger tid.
Jeg begynte å føle meg rar nesten med engang pizzaen var nede så jeg gikk og satt meg i stuen og satt på Sphongle med kompisen min, ikke lenge etterpå merket jeg at trippen begynte å komme og jeg satt meg bare til rette og nøyt det. Jeg var altså den første som begynte.

Da jeg var rundt 10 min uti trippen begynte vennina til kjæresten og kjenne det og hun gikk det fort opp med. Siden det var hennes første gang var hun veldig opptatt av å forklare alt som kjedde og hun snakket for det meste bare tull, jeg satt bare nede og nøyt det og gadd ikke forklare alt da jeg visste at det var nytteløst.

Etter ca 60 min etter jeg og kompisen min var ferdig med å spise da altså ca 40 min siden jentene var ferdig begynte kjæresten min og kompisen min å føle noe. Da bestemte jeg og kompisen min for å ta oss en tur ut og da slo det virkelig inn for fult på både meg og han. Vi gikk over en fotballbane og jeg fikk for meg at vi var på månen og begynte å hoppe rundt.

Når vi kom inn var også jentene i full gang. Da satt vi på en epsiode av National Geographic om hvordan verdensrommet ble til og det var sykt spaca.

Gidder ikke skrive så mye mer av trippen siden dette ikke er noe rapport.
Å trippe med kjæresten sin var egentlig veldig spesielt, for meg gikk det bra, men kan advare noen. Husker at kjæresten min fikk for seg at jeg var mye kjekkere når hun trippa og dette kan jo forsåvidt såre noen og føre til en bad trip. Jeg var også den første som begynte så jeg var jo med "normale" folk en liten stund, jeg brydde meg egentlig ikke så veldig mye da jeg brydde meg bare om meg selv og hva som skjedde med rommet rundt meg.

Kunne ha gått uten at dem trippet også, men vil ikke anbefale det. Skal du trippe med jenter som er mer en "kompis/venne" forhold anbefaler jeg å tenke seg om to ganger.
Kjæresten min fikk faktisk bad tripp et lite kvarter på grunn av jeg gikk på do når vi lå å koste og hun fikk for seg at jeg ikke ville være med henne, da måtte så klart jeg hjelpe henne ut og det kunne fort ført til en bad tripp for min del også.

Takker for all hjelp igjen Håper ikke dette ble for knotete å lese
Hadde droppa jentene uansett hvor godt jeg hadde kjent de.