Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5034
'ello 'ello freaks!

Har prøvd og søkt litt rundt her nå men fant ingen tråder om opium. Lurer på et par ting ang. opium.

-Hvordan er rusen?
-Skiller det seg stort ut ifra andre opiater?
-Er det et party dop eller et hjemme i sofan dop?

Har hørt at det skal være rimelig chill og reparere med dagen derpå, og at man blir mellow. Er det noen her som har prøvd det som kan fortelle litt om det? Bryr meg ikke om erowid linker osv, vil høre hva freaks synes om det. Det er jo relativt utbredt i asia, og vil jo tro endel her har testet det.

Har forsåvidt også hørt at det skal finnes en del opium hotels der du sier hvor lenge du skal være der, la oss si en uke, og etter en uke blir du kjørt til flyplassen, og at mange av de som benytter seg av dette gjør det for og tenke over en bestemt ting, altså f.eks en uke med opium røyking og tenking på whatever du vil tenke på..

Så del dine erfaringer, VIST DU HAR NOEN! Moralpreik er det bare å spare seg for.
Sitat av lockhead Vis innlegg
Bryr meg ikke om erowid linker osv, vil høre hva freaks synes om det.
Vis hele sitatet...
Du vet at Erowid er fullt av brukergenererte experience-reports, sant? Hva er galt med disse?

Personlig har jeg prøvd norsk, hjemmedyrket opium for mange år siden, men dette ga ingen merkbar effekt. Mulig det var en ekstremt dårlig strain, eller så ga værfoholdene små forekomster av aktive stoffer.
Om du lurer på dette så er jo nettopp erowid det stedet du finner informasjon om det. Det kommer uansett ikke til å skje at noen linker til en objektiv rapport om hvordan rusen er da rus er høyst subjektivt. Derimot kan du få en grei oversikt over å lese brukergenererte rusrapporter som felix_poker skriver.
Testa det en gang når det var tørke med -. Jeg syntes ikke det var noe å hige etter, mye stress, gris og søl var det også. Merket vel knapt noenting, nå skal det sies at jeg var hekta på - når jeg tok det. Hadde valgt en del andre ting dagen derpå..
Sitat av lockhead Vis innlegg
'ello 'ello freaks!

Har prøvd og søkt litt rundt her nå men fant ingen tråder om opium. Lurer på et par ting ang. opium.

-Hvordan er rusen?
-Skiller det seg stort ut ifra andre opiater?
-Er det et party dop eller et hjemme i sofan dop?

Har hørt at det skal være rimelig chill og reparere med dagen derpå, og at man blir mellow. Er det noen her som har prøvd det som kan fortelle litt om det? Bryr meg ikke om erowid linker osv, vil høre hva freaks synes om det. Det er jo relativt utbredt i asia, og vil jo tro endel her har testet det.

Har forsåvidt også hørt at det skal finnes en del opium hotels der du sier hvor lenge du skal være der, la oss si en uke, og etter en uke blir du kjørt til flyplassen, og at mange av de som benytter seg av dette gjør det for og tenke over en bestemt ting, altså f.eks en uke med opium røyking og tenking på whatever du vil tenke på..

Så del dine erfaringer, VIST DU HAR NOEN! Moralpreik er det bare å spare seg for.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen first hand erfaring med Opium, men skal prøve å svare så godt jeg kan uansett.

Rusen vel av det jeg har hørt det veldig likt morfin, fordi morfin og kodein er de dominante virkestoffene i Opium. Vel min mening om morfin er dette, Avslappende varm god følelese i hele kroppen, hele kroppen bare føles perfekt og deilig synker ned i sofaen, helt fantastisk. Du blir også ekstremt happy, livet kjennes 100% perfekt.

Opium kan være begge deler etter hva jeg har lest utrolig nok.

Anbefaler deg å lese boken "Opium for the masses", men la meg advare deg om en ting først. Forfattern av boka er veldig pro opium, og romantiserer til det punktet at du får lyst til prøve stoffet etter at du har lest boka. Det er også forskjellige praktiske guider på hvordan man skal dyrke og høste opium i boka.
Jeg tror jeg har røkt opium uten å være klar over det.

I Thailand fikk jeg tak i noe pot de kalte 'thai sticks'.
Den var veldig merkelig, så ut som en mellom ting av pot og hasj, var veldig klissete og hadde en litt kjemisk lukt og smak.
Var potent som bare rakker'n, og en kunne bare glemme å bevege seg etter noen trekk..

Fikk høre i ettertid at 'thai sticks' generelt er iblandet opium.

Er det noen som vet om dette er sant??
Røyka opium for noen år siden i India. Jeg røyka det ett par ganger uten merkbar effekt, og til slutt bestemte jeg meg for å røyke alt jeg hadde iblanda litt hasj i en omgang. Jeg ble helt sykt stein og ble bare liggende. Trodde en stund at jeg hadde tatt overdose og kom til å dø, men jeg innså etter hvert at da ville jeg ikke ha tenkt de tankene. Hadde store problemer med å gå osv også. Men har hørt fra noen Iranere at man kan bli ganske energisk av å røyke mindre doser opium.
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Fikk høre i ettertid at 'thai sticks' generelt er iblandet opium.

Er det noen som vet om dette er sant??
Vis hele sitatet...
I følge Wikipedia dyppes såkalte thai sticks i cannabisolje, ikke opium. Men, man vet jo aldri.
Jeg inntok litt norsk opium noen få ganger på sensommeren i fjor. Jeg var meget forsiktig med doseringene, som jeg hadde i en kopp med varmt vann og sitron. Etter en stund følte jeg en veldig mild, avslappende og så smått euforisk effekt som varte noen timer. Den ene gangen drakk jeg en øl i tillegg, noe som gjorde med langt mer ruset enn en øl egentlig bør gjøre. Hadde ikke nok opium til at jeg kunne øke dosene for å kjenne på litt mer solide effekter enn det småtteriet jeg følte. Men det kommer visst en ny sommer har jeg hørt...
En kompis av meg røkte opium for en stund siden. Han forklarte at det veldig generelt føltes som å være superstein.
Sist endret av Kakemann; 10. januar 2012 kl. 20:55.
Ja! Jeg har førstehåndserfaring med opium som fungerte! Jeg fikset det på en festival til sommeren og forsøkte det ut noen ganger, både nøktern og med annet i blodet.

Jeg har tidligere erfaring med opiater, har bare forsøkt subutex og kodein skikkelig en gang hver, og ellers spist alt for mye tramadol og også gått av det, så jeg kjenner baksmellen litt. Jeg digget kodein, suuuperbehagelig, tramadol liker jeg best fordi det er et psykedelisk og særegent merkelig opioid som man kan få til å fungere helt totalt twisted, og subutex fikk meg til å spy og steine uten å egentlig gi noen form for behag, jeg ble bare skrudd av og kvalm den gangen rett og slett.

Opium derimot fanget interessen min, på godt og vondt. Det var spesielt, unikt, smålig psykedelisk og annerledes enn forventet. På en festival sommeren '11 florerte det med opium, det vekket nysjerrigheten min, så det ble forsøkt om lag tre ganger mens jeg var der nede, noe som var nokså interessant.

Review, opium:
Utseende/konsistens: En blanding av brun og grønn, så mørk at det kan se helt svart ut, seig, olje/sevjeaktig klissete masse. Som utrolig oljete hasj for de som har opplevd det, eller kanskje mer som soy/skrap av hasj bare seigere og mindre klissete.

Smak/lukt: Opium smaker "grønt" på samme måte som cannabis, men med en helt annen karakter og tvist. Det smaker veldig grønn-plante-aktig på en måte (mens jeg synes cannabis er mer blomsteraktig grønn), og olje/tjæreaktig, i mangel på bedre ord å forklare abstrakte følelser med. Jeg liker smaken og lukten svært godt, og har fått en forkjærlighet for den allerede. Den smaker dypt og komplisert, så man blir gjerne sittende og smatte på den og analysere den.

Virkningsmekanisme: Som andre opiater, men bedre og samtidig mildere. Mer state-of-mind enn kodein som føltes veldig fysisk og behagelig, psykedelisk på et vis, men da mest mentalt sett.

Opiat-effekten er som om man plutselig zipper en glidelås over verden og plutselig ligger man inni en kokong, beskyttet, uendelig trygg, behagelig uansvarlig, varm og glødende. Man er i nuet, en form for rett-frem-ekstase, hvor man egentlig knapt eksisterer, dette forsterkes enormt sammen med cannabis, men da får man tankefres og masse visuals og et drømmelandskap bak lukkede øyne mens man ser verden fra en stor distanse. Man åpner seg for ego(smerte)-påvirkede synspunkter fra f.eks andre mennesker og klarer å relatere til dem, faktisk noenlunde likt MDMA, men i en mer mental og mindre emosjonell (les: lidenskapelig) karakter. Man blir på en måte blind for ens eget søppel og kommer i en tilstand hvor man kan være utenfor seg selv og sin tilstedeværelse og betrakte eller eventuelt glemme det hele. Her kan jeg også dra paraleller til Ketamin, kalt "heroin med god samvittighet" av en eller annen kar...

Første gangen jeg prøvde det var etter en heavy syretur og mange våketimer, dalai lama, indisk charas og masse grining og terapi samt. mye mosjon og opplevelse av festivalen. Når jeg røykte superweed den natten så løpte det mennesker rundt i hele skogen og urinerte, mistenkelig mange, faktisk over 200 stykker tror jeg at jeg skulle klart å spotte på et kvarter... uansett, jeg var lenge våken etter å ha landet så godt det lar seg gjøre fra syren, sov i 5 timer og våknet igjen, helt kanon utslitt men desverre ute av stand til å sovne skikkelig i varmen og med alle folkene rundt meg, jeg trengte å hvile hardt for å få med meg mer så fort som mulig, opiumen lå i boksen og jeg satte meg til å fyre. Det ble røykt på en litt mer vaporiser-aktig måte enn cannabis, jeg bare varmet over slik at det boblet og kom damp. Etterhvert måtte jeg også tenne på det for å få tynt ut det siste, men brenning føltes ikke som om det drepte alt for mye av effekten.

Jeg ble løftet, mer naturlig og smooth opiat-følelse, mild glød, verden ble distant men allikevel våknet den også litt til live. Jeg røykte mange trekk og følte at jeg nådde et visst punkt hvor det ikke ble så veldig mye sterkere, samtidig som om jeg ble veldig ukoordinert og sløv selv om jeg ikke var søvning når jeg røykte mye opium. Jeg fyrte i meg litt nepalsk og indisk hasj og vandret litt rundt med spesielle tanker og et distansert, koselig syn på verden, før jeg etterhvert la meg i hengekøye og inn i teltet for å sove og funderte på alt mulig og drømte meg bort i alle slags tanker og fikk masse kompliserte visjoner og historier servert.

Dagen etterpå hadde jeg en mild glow, og etterhvert utviklet den seg til et mildt sug, men som forsvant igjen innen dagen etterpå.

Vi prøvde senere å røyke opium på syre med en enorm toleranse til psykedelika og særdeles slitne, og jeg presterte å sovne som en prins på bakken rundt 30 andre som ogå sov der, mens jeg peaket på LSD. Ikke mye tidligere røykte vi superweed og var på opptur, jeg var full i spenning og energi og masse tankekjør, men etter litt opium og hasj så besvimte jeg nesten regelrett i 6 timer.

---

Det ble nok tekst for nu, avsted til drømmeland!
Gammel Traver
lockhead's Avatar
Trådstarter
Rottegift: spot on! Akkurat hva jeg var ute etter med tråden. Hørtes jo ut som en knakende fin festival

Felix: Ja/nei, hadde glemt av trip rapports på erowid, men var egentlig mest keen på erfaringer fra folk her på forumet. Gir meg litt mer enn å lese om det på erowid av en eller annen grunn.

Takk for alle svar iallefall
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Jeg tror jeg har røkt opium uten å være klar over det.

I Thailand fikk jeg tak i noe pot de kalte 'thai sticks'.
Den var veldig merkelig, så ut som en mellom ting av pot og hasj, var veldig klissete og hadde en litt kjemisk lukt og smak.
Var potent som bare rakker'n, og en kunne bare glemme å bevege seg etter noen trekk..

Fikk høre i ettertid at 'thai sticks' generelt er iblandet opium.

Er det noen som vet om dette er sant??
Vis hele sitatet...
Thai Sticks er ikke _generelt_ iblandet opium, men det kan være at du var uheldig. Weeden man får i Thailand er ofte om ikke alltid litt mørk i fargen siden den er dyrket ute og det er også lilla fenotyper blant dem, noe som gjør dem enda mørkere. Har selv kun fått mørk\lilla\svart-lignende weed når jeg har vært i Thailand, også sticky, men riktignok aldri luktet eller smakt kjemisk, så det kan jo høres litt ut som om du har vært uheldig og fått iblandet det som DJ Short snakker om under her:

DJ Short har dette å si om "opium soaked herb" i et tilbakeblikk fra 70 tallets tilgjengelige strains:

Opium Soaked Herb

An element was added to certain shipments of Thai herb in the 70's: "early water." A by-product of the heroin trade, early water was the leftover water used to create the heroin from the raw opium. It contained all of the constituents of opium except most of the heroin.

The curing Thai herb was soaked in the water and redried to absorb the opiate alkaloids. The result was a high that was sought out by some, but more than most bargained for. A good wash was an enjoyable thing, but some were over-laced, which caused a dilemma for those who would start spinning after a few hits on a joint.
Vis hele sitatet...
Forøvrig en veldig interessant artikkel som anbefales å leses om man er interessert i landbaserte sativa eller bare Cannabis generelt: http://www.cannabisculture.com/articles/4280.html
Jeg har brukt litt opium opp igjennom tidene. Det er som ordet sier, et opiat. Det originale opiatet. De farmasøytiske versionene som morfin og også heroin er foredlet fra dette.
Det er ikke noe partydop. Det er et CN-dempende preparat.
Personlig synes jeg det er riktig behagelig. Mer avslappet enn de tyngre opiatene.
Desverre er det vanskelig å få tak i. Fåes mest gjennom lukkede nettverk. Kunne gjerne tenkt meg litt til for rekreasjon i private stunder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal vist være bra og spise det. To kompiser av meg i india spiste 7gram vær. Synes det hørtes litt mye ut men de ble fine i formen og varme og skulle ønske de tok litt mer. Fikk tilbud om og kjøpe det men sa nei. Prøve det en annen gang...
Spist å røykt de, Jeg kune gjøre hva jeg vile,lege meg eller begyne å vaske, utrolig fint stoff