Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1900
hallo, blitt endel kjøpsteåder fra meg men denne gangen er det pappsen som trenger en ny mobil. han har lyst å kjøpe iphone 5 men vi har lest om så mange feil med telefonen. er det sånn at han kommer til å få en telefon med feil og mangler om han kjøper iphone 5 eller er det bare med et fåtall av de som har feil?
burde han heller gå for s4? vist vi ser bort i fra android vs ios så vi slipper den diskusjonen, hvilken av de er best da?
Vet ikke hvilken det er minst feil på, men skulle det ført oppstå feil så kommer ofte Apple best ut på kundeservice. Det er jo noe å ta med i betraktningen.
Samsung Galaxy S4!
Har hatt en del telefoner opp igjennom årene, iPhone har verken mer eller mindre feil en andre telefoner. Vil heller si mindre, da Apple er VELDIG opptatt av kvalitet kontra kvantitet.
Sist endret av TheWaveable; 11. mai 2013 kl. 14:27.
Trådstarter
skal vise tråden til pappa etterpå, så får han velge selv
Hadde iPhone hatt større skjerm enn det de har nå, hadde jeg hatt iphone enda.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hadde iPhone hatt større skjerm enn det de har nå, hadde jeg hatt iphone enda.
Vis hele sitatet...
Ok titegn og titegn
Du kan si til papsen at hvis man kjøper telefonen fra apple.no og det skjer noe med den, så kommer Posten og henter telefonen på døra og man får en ny/reparert en levert på døra igjen i løpet av ei uke. Servicen til Apple er virkelig bra.
Anbefaler Android!
Kjøre pappa, velg ANDROID !
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Anbefaler alltid eldre folk iphone pga av hvor lett de klarer å bruke iOS.
Bår det er sagt var dette før jeg prøvde "ToutchWiz" fra samsung og det er ihvertfall nesten like enkelt.

Jo lettere det er jo mindre "support" trenger de
Sist endret av Alphanio; 11. mai 2013 kl. 21:40.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
... det er alt for mange som bare skriker ut sitt fanboy-valg, selvfølgelig uten noe som helst info om hvorfor.

Det å velge en telefon kommer helt ann på hva man skal med den. Jeg har hatt iPhone 4, og bruker nå Galaxy Note 2 (Android). For min del likte jeg Android, fordi jeg er en som liker å konfigurere ting.

iPhone 5: Dyrt, men alt fungerer bra. veldig låst OS (kan ikke forandre på noe) om man ikke jailbreaker. Bra (rask) kuneservice om du må sende inn telefonen.

Android: Åpent OS (kan forandre på mye), men som oftest dårlig software som ikke er optimalisert til hardware, men som ser ikke ut til å være et stort problem for S4.

Har ikke du, eller noen i din familie en Android eller iPhone? Hvis ikke er det bare å dra ned på for eksempel Elkjøp for å prøve ut. I tillegg har du 14 dagers angrerett. Hvis man er en "vanlig" telefonbruker tror jeg at det ikke har så mye å si hva han velger. Gå på YouTube og se på reviews!
Sist endret av Zarlach; 11. mai 2013 kl. 23:08.
Dersom feil og mangler er et fokus, hadde jeg gått for nokia lumia 920.
Har den selv, og den er ganske robust.

Her er en kis som prøver å knuse en lumia 920:
Nokia Lumia 920 Destruction: What Does It Take?

Skjermen er den eneste jeg veit om som man kan bruke med votter på:
Using Nokia Lumia 920's Capacitive Screen With Gloves On

Har ikke store utvalget av apps, men den gjør alt jeg trenger (spotify, netflix, facebook, telefon osv.), og den er meget rask.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Her er en kis som prøver å knuse en lumia 920
Vis hele sitatet...
Dette er noe av det siste man bør tenke på når man kjøper seg en mobil (Om man ikke har en bakgrunn med mange ødelagte mobiler). For min del klarte jeg meg helt fint med iPhone 4 fra den ble gitt ut til Galaxy Note 2 kom ut, uten å miste den.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Skjermen er den eneste jeg veit om som man kan bruke med votter på:
Vis hele sitatet...
Igjen, noe av det siste man bør tenke på. Man kan kjøpe hansker/votter som støtter touch skjermer, eller DIY

Personlig har jeg lite tro på Windows phone. For det første er det ikke mange som har det, slik at det er lite fokus på app dev siden, og det kan være vanskelig å få hjelp fra andre (for eksempel i familien) ettersom de fleste enten har en iPhone aller Android.
Sist endret av Zarlach; 11. mai 2013 kl. 23:48.
Trådstarter
han har windows fra før av, riktignokk en lumia 610 men han vil ikke ha windows igjenn pga dårlig app utvalg. han har lyst å prøve seg på enten android eller ios, og som alle vet kan han ikke få hjelp til det her siden det er en smak sak

er det fortsatt slik at android ikke får de samme appsene som iphone? eller er det ca samme app utvalg?

det er kanskje verdt å nevne at han har en ipad, blir det da en fordel med iphone?
også lurer jeg på om det finnes en lett måte å pirat kopiere på android
Jeg fikk min iPhone 5 32GB i går, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd. Pent design, veldig god lyd, skjerm og kamera! For ikke å nevne det havet av applikasjoner som fins på Appstore Tror din far hadde blitt veldig fornøyd med den
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Det er ca. Samme app-utvalg ja, personlig ville jeg rådet han til iPhone, da han er av den litt eldre garde, jeg har funnet ut at de fleste som er 40+, har ingen interesse i modding på mobilen, og har generelt sett få krav til mobilen er storfornøyde med iPhone, men litt mindre fornøyd med Android. Jeg har også opplevd at enkelte androidmobiler med stockrom har en tendens til å ikke helt funke.

Eksempel 1:
Motorola defyen til broren min klarte ikke lenger å bruke høytalere til å spille av lyd, selv ikke engang en hardreset fiksa det, jeg tok over mobben når bruttern fikk ny, og satte inn Cyanogenmod, og da funka plutselig alt... Flasha tilbake til stock, der funket det fortsatt ikke. Vet enda ikke hvorfor.

Eksempel 2:
Mors HTC Wildfire S nektet alle sim kort å ringe, jeg fikk den når mor byttet, la inn ett customrom (husker ikke hvilket, tror det var Cyanogenmod) og nå bruker dama den uten problemer.

Men mor er forøvrig fullt fornøyd med sin nye mobil, pga. Meget stor skjerm, tror det var S III hu fikk.
Sist endret av Freddy_fred5; 12. mai 2013 kl. 13:38.
Sitat av Zarlach Vis innlegg
Hvis ikke er det bare å dra ned på for eksempel Elkjøp for å prøve ut. I tillegg har du 14 dagers angrerett.
Vis hele sitatet...
14 dagers angrerett er kun på nettkjøp, alle butikker som har en type angrerett gjør det kun utav egen vilje.

Vil nok også si at Android er mer optimalisert for telefoner enn det iOS er. Når iOS 5 kom, så ble jo 3GS og iPad 1 treg som sirup, samt veldig ustabil.
etter at min iphone 3gs knuste (hadde den i 2 år) så ville jeg teste android. jeg kjøpte en sony ericcson xperia arc eller noe, den var jeg ikke fornøyd med. det gikk ikke å multitaske, minne ble fort brukt opp, og den ble veldig treig. kameraet og høytalerene på mine venners iphone var bedre, jeg syns iphone er lettest å bruke og de fleste appene ble tilgjenglige på google play en stund etter appstore.
jeg har nå iphone 5 og angrer ikke ett sekund. jeg har ikke opplevd noen av disse "feilene" det snakkes om
iPhone 5 fungerer helt nydelig. Er på min andre telefon nå fordi jeg klarte og miste min forrige svarte iphone i spania. Har nå en hvit en og er superfornøyd med den. Veldig enkel og grei og bruke
Sitat av stjernen Vis innlegg
han har windows fra før av, riktignokk en lumia 610 men han vil ikke ha windows igjenn pga dårlig app utvalg. han har lyst å prøve seg på enten android eller ios, og som alle vet kan han ikke få hjelp til det her siden det er en smak sak

er det fortsatt slik at android ikke får de samme appsene som iphone? eller er det ca samme app utvalg?

det er kanskje verdt å nevne at han har en ipad, blir det da en fordel med iphone?
også lurer jeg på om det finnes en lett måte å pirat kopiere på android
Vis hele sitatet...
såpass... welp, om det er apps han vil ha, ville jeg tatt iphone glatt.
iphone er også lettere å bruke mtp. brukergrensesnitt.

du kan piratkopiere på både android og iphone.