Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1589
Når begynner musikken?
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Den kommer aldri.
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Og kanskje et mer elendig svar. Kan du fortelle meg hvorfor det er elendig?
Høres ut som du bare har kasta inn noen lyder her og der. Veldig plain lyd og bare generelt crap trommelyder. Eneste som hadde et snev av sjel var vel stemmen som sikkert er det eneste du la inn selv?

Som første låt er det sikkert verken bra eller dårlig. Kunst blir som regel ikke lagd ved første forsøk, øv mer
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Veit at trommene er crap. Holder på å laste ned et par packs nå. Alle lydene har jeg skrudd selv, så har forsåvidt gjort alt fra bunnen av. Men takk for feedback!
Synes det var utrolig kult å høre på. Ikke noe fancy, Skrillex shit, men fete wobbles, rett og slett. Litt melodi kunne passet, men jeg synes dette her var kult.

Må nevne det før noen sier noe: Skrillex er IKKE dubstep. Punktum.
Litt kjedelig.
Sist endret av Paratus; 28. januar 2012 kl. 17:01.
Føler sangen mangler "flow"...
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Synes det var utrolig kult å høre på. Ikke noe fancy, Skrillex shit, men fete wobbles, rett og slett. Litt melodi kunne passet, men jeg synes dette her var kult.

Må nevne det før noen sier noe: Skrillex er IKKE dubstep. Punktum.
Vis hele sitatet...
Takk, takk! Ja, veit jeg burde hatt no melodi. Men klarte ikke skru no kul lead-synth, så droppa det på denne sangen.

Sitat av Paratus Vis innlegg
Litt kjedelig.
Vis hele sitatet...
Sitat av Snuspus Vis innlegg
Føler sangen mangler "flow"...
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Vil helst vite hvorfor det jeg lager er dårlig/bra. Hjelper ikke for meg å kun høre at sangen suger.
Følte det ble et veldig anit-klimaks etter den første stemmen, den som sa 'let's fuck', om jeg hørte rett. Forventet at sangen skulle endre seg litt, og bli litt villere på en måte. Var mye bedre etter den andre stemmen(why did you do that (?)).

Syntes sangen ble ganske så repetiv av seg, og burde være mer varierende, men ikke så altfor værst til å være første gang bare stå på du!
Sist endret av Masken; 28. januar 2012 kl. 18:43.
Det med att den er repetiv og slikt kan du legge til siden / spare til senere.
det DU må øve deg på, er MUSIKKEN. hvilke lyder du bruker og hvordan de henger sammen med resten av beat og det mere (Mastering). Om jeg skulle dømme så tror jeg ikke du er noen klipper på produsering?
få deg en ny hobby istedet du hehe
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Det med att den er repetiv og slikt kan du legge til siden / spare til senere.
det DU må øve deg på, er MUSIKKEN. hvilke lyder du bruker og hvordan de henger sammen med resten av beat og det mere (Mastering). Om jeg skulle dømme så tror jeg ikke du er noen klipper på produsering?
Vis hele sitatet...
Ja, er ikke no ekspert på elektronisk musikk, må nok øve mer der ja! Er ikke no ekspert på det, nei! hahah

Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
få deg en ny hobby istedet du hehe
Vis hele sitatet...
Var det nå jeg skulle le?
Bør heller gråte, det var elendig..
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Bør heller gråte, det var elendig..
Vis hele sitatet...
Nok en idiot som ikke burde vært på et forum... Kan du fortelle meg HVA som var elendig? Jeg får jo ikke forbedra meg hvis jeg ikke veit hva jeg burde gjøre bedre...
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
få deg en ny hobby istedet du hehe
Vis hele sitatet...
Husk nå på at dette er den aller første låten han lager innen denne sjangeren.
Jeg tror at Anorken kan utvikle seg fortere dersom han får konstruktiv kritikk istedenfor en hel haug med crappy poster som dette.

Masken har en del utspill som jeg er enig i, og i tillegg savnet jeg litt flow i låten.
Nå syns jeg at musikken kommer mer støtvis enn det jeg skulle ønske.
En litt heftigere beat, noen skikkelige drops osv. så tror jeg at du kan få til å lage god musikk i fremtiden med elementer fra denne låten.
Kom igjen folkens, det var ikke så ille? Det kan kanskje ikke måle seg med de som lever av musikkproduksjon, men sett i lys av det var det slett ikke dårlig.

Synes du er på god vei. Jeg kunne gjerne ønsket litt mer variasjon og et par dype drops da dette ble litt for tamt for min smak.
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Husk nå på at dette er den aller første låten han lager innen denne sjangeren.
Jeg tror at Anorken kan utvikle seg fortere dersom han får konstruktiv kritikk istedenfor en hel haug med crappy poster som dette.

Masken har en del utspill som jeg er enig i, og i tillegg savnet jeg litt flow i låten.
Nå syns jeg at musikken kommer mer støtvis enn det jeg skulle ønske.
En litt heftigere beat, noen skikkelige drops osv. så tror jeg at du kan få til å lage god musikk i fremtiden med elementer fra denne låten.
Vis hele sitatet...
Sitat av Skateward Vis innlegg
Kom igjen folkens, det var ikke så ille? Det kan kanskje ikke måle seg med de som lever av musikkproduksjon, men sett i lys av det var det slett ikke dårlig.

Synes du er på god vei. Jeg kunne gjerne ønsket litt mer variasjon og et par dype drops da dette ble litt for tamt for min smak.
Vis hele sitatet...
Takk til herrene for skikkelig kritikk! Ska til meg dette og jobbe litt mer når jeg begynner på en ny!
Jeg syntes dette var bra, godt jobba!

Det jeg savner er at du pitcher opp tempoet på effektene du har oppå bassgangen, samt å synkronisere whobblerne litt bedre.
Det var også noen mellompartier der som var kanskje litt kjedelig/unødvendig, less is more..
Hva med å komprimere hele låta, gjøre den kortere?
Savner også litt mer markerte beats på slagverk.

Ellers skjønner jeg ide'en til låta di, og med litt mer jobbing så kan dette absolutt bli mer enn dansbart.
Stå på! Gleder meg til å høre mer fra deg
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Jeg syntes dette var bra, godt jobba!

Det jeg savner er at du pitcher opp tempoet på effektene du har oppå bassgangen, samt å synkronisere whobblerne litt bedre.
Det var også noen mellompartier der som var kanskje litt kjedelig/unødvendig, less is more..
Hva med å komprimere hele låta, gjøre den kortere?
Savner også litt mer markerte beats på slagverk.

Ellers skjønner jeg ide'en til låta di, og med litt mer jobbing så kan dette absolutt bli mer enn dansbart.
Stå på! Gleder meg til å høre mer fra deg
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig!
Men tenkte igrunn på den "tempo-pitchinga". Men bestemte meg for å la vær. Men da ska jeg nok få prøve meg fram med det jeg har begynt på i dag! Har nå fått meg noen bedre trommer og, så blir nok bedre neste gang!
Brostep., ..-s
Synes den var rå til å være den første dubstep sangen din... og jeg er ekstremt kresen på hva slags dubstep jeg liker.
Ting som på fikses derimot:
- Synkronisere wobblene og drumsa bedre
- Legge på en lite pad lyd under alt sammen kanskje
- Mastre litt bedre... ville likt å høre trommene bedre.
- Kopier wooble ''melodien'' din og lag en litt lyser og annerledes lyd på den som du putter oppå den andre wobbelen uttover i sangen. synes det ble litt for lav pitch på hele sangen
Sist endret av Zetta; 30. januar 2012 kl. 18:33.