Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 5339
Lest litt i de trådene som er her, men fant ikke noe som svarer helt på mitt spørsmål.

Jeg jobber som kveldsjef i ett firma hvor alle jobber på PCer. Det jeg ønsker å gjøre er å ligge inn et Remote Desktop program, eller RAT slik at jeg kan overvåke dem. Jeg har sett at det finnes mangen Remote Desktop program, men det må være ett som du ikke legger merke til (ingen popups, åpne programmer og lignende). Det er bærbare maskiner som de kan låne med seg hjem, men det er bare lov å bruke dem til arbeid. Ikke innstalere spill og slik. Det er likevel noen som gjør dette.

Det jeg lurer på er om det er et enkelt program som jeg kan instalere på slavemaskinene som gjør at jeg kan styre og overvåke dem, selv om ip adressen bytter fra jobb-ip til hjemme-ip til annetsted-ip. Uten at de vet at det de gjør blir overvåket.
Hvis de finner ut det så kommer du til å få problemer med datatilsynet, og jeg synes det er bare idiotisk å være en slik kontrollfreak.

Just my two cents.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Vil absolutt fraråde deg å gjøre dette, da det vil være strengt ulovlig uansett om det er arbeidsgiver sin pc.

Men hvis du absolutt vil havne i retten for noe så dumt, så finnes det masse forskjellige løsninger som er mere eller mindre skjulte.

En er jo VNC connection, en annen er online remote admin. eller diverse support program.
Hvis de har så lyst til å bruke jobb pc'ne til annet enn jobb, så bare si at de er ansvarlige for pc'ne, og hvis pc'ne streiker, så kan de ordne opp selv...

Enklere blir det ikke.
Trådstarter
14 0