Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 789
Tidligere i dag lekte jeg med med min brors skolemaskin for å prøve å knekke BIOS passord. Når jeg så skulle restarte den gikk det ikke, den låste seg på boot screen og kom ikke lenger. Jeg pakket den ned og håpte det var en tidslås som hadde slått inn. Når broren min tok pcen frem et par timer senere stoppet den igjen på boot screen , han tok det faktiskt litt humoristisk og gikk løs på tastaturet, og da kom det til en meny der han kunne velge å boote fra hdd, cd, osv inkludert valg om å gå til bios menyen. Noen som har vært borti lignende. Disse pcene har vanligvis alt sperret, men her kunne du velge mellom alt. PC en var forøverig en Dell Latitude E5400, tror jeg, og han går på Oslo Handels Gym.
gratulere du fikk resatt biosen, og default boot pleier og være cd/dvd rom , så usb ,så disk
MEn siden du resatt den så blir klokka resatt og du må trykk F1 eller noe for og få den til og save setings.
Trådstarter
skjønner egentlig ikke hvordan det kunne skje. Brukte latitude.exe for å beregne master passord, men når jeg prøvde det kom det invalid password. Noen som har gjord det samme og som vet om det faktisk var riktig passord selv om det kom invalid password.
scriptkiddies....big guns and small brains...

Beklager, men dette er et godt eksempel på at det kan lønne seg å forstå det man forsøker å gjøre før man gjør det.