Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 418
Hellu.

Her om dagen satt jeg og spilte et spill på min bærbare pc. Etter en stund skrudde pcen seg av, og jeg fikk den ikke på igjen.

Jeg kom inn i sikkerhetsmodus, men ikk inn på vanlig.. (skjermen ble bare svart etter "vista"-knappen kom fram.

Jeg henta ut det jeg ville ha, og formaterte pcen, installerte alle drivere (noen problemer med skjermkort, kommer tilbake til det).

Nå kommer jeg inn i windows, i vanlig modus. Det som skjer er at skjermen viser rosa firkanter over hele skjermen (bittesmå), kan vise bilde etterhvert om det vil være til hjelp.

DIsse firkantene er blåaktig når jeg sitter i bios, og under oppstarten. De synes kun på lysebakgrunner (mørk blå og svart gjør dem ikke synlige).

På vista sin opplevelse-index scora pcen over 4 på grafikk (både 3d, og vanlig). Nå vil den ikke score mer en 1.

TIlbake til driverproblemet:
Når jeg velger "opptader driver", og velger nyeste driver for skjermkortet får jeg feilmeldingen "nyeste driver er alleredet installert".

Enhetsbehandlinga har bestemt seg for at skjermkortet er et standar VGA kort. Noe som den ikke har. (sto noe annet før).

Pcen er av merke Zepto med spec:
2gb ram
dual core 1.7ghz
skjermkortet er nvidia go 7800.

Mer husker jeg ikke i hodet.

Tar jeg helt feil når jeg tror at skjermkortet har blitt deffekt?

Spør om det mangle rnoe info.

Takk