Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 873
Kjøpte meg en ny ekstern harddisk fra maxor istad, på 500gb.

Kobla den inn som dne skal. Dro over musikkmappa. Fikk mld "ingen tilgang". Ingen annen feilmelding eller noe. (musikkmappa var på 60gb om det skal ha noe og si).

Kobla på disken til en annen pc, der virka det som det fungerte fint, selv om det var mye mindre fil.

Om jeg (på den pcen det ikke fungerte) legger inn mappe for mappe, så får jeg etter en del minutter feilmeldinger som

"Ingen tilgang"
"Filnavnet er for langt"
"Filen er i bruk"

Alltid en av disse som dukker opp, men sjeldent på samme sang.

Filene er ikke i bruk og jeg har tatt av skrivebeskyttelse.

Noen tips om hva det kan være?
Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men er det sånn at du kan overføre filer som er større enn 4gb?
Det heter vel NTFS det som er vanlig? Så er det kanskje FAT system på den du har?
Har NTFS tror jeg. Men er kun musikkfiler Det vil si GODT under 4gb filer..

Googla opp noe som sa at windows ikke kan ta mer en 4gb filer ja(:

Fungerer bra på en annen.. Men burde jeg kjøre FAT32, eller NTFS (som jeg har nå).?

Uansett.. Legger over mappe for mappe.. fungerer fint da. Litt mer tungvindt, men fungerer
Valget mellom NTFS og FAT32 kommer ann på om du noen gang skal bruke den sammen med f.eks en Mac som ikke kan lese NTFS-formatet. Om det ikke er tilfelle går du så klart for NTFS, så du slipper 4GB-grensa.
Du sa at det var en mappa på 60gb, det har ikke noe å si hvor store filene inni mappa er.
NTFS er det du skal ha, med mindre du har Mac som nevnt over.