Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 972
Anonym bruker
"Uvøren Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, er ny her på forumet, men har et par spørsmål angående en kompis som gikk på en smell her om dagen.

Vi hadde vært ute på byen og drukket en god del, vil regne med kompisen hadde rundt 3 i promille på det høyeste. Han ble gira på cola, men på grunn av tidligere opplevelser prøvde jeg å stoppe han. Jeg klarte dette men er ikke sikker på om han inntok noe da han kanskje kunne rukket å få prøve smakt. Uansett da vi kjører hjem så slipper vi han av og han bestemmer seg for å hente nøkler til sin egen bil og følge etter. Vi stopper han da vi ser han kjører vinglete bak oss, deretter blir han aggressiv og nekter og stoppe å kjøre. Vi sier til han at vi ringer politiet hvis han drar, han velger deretter å dra. Vi ringer da politiet og han kommer tilbake bare noen få minutter senere før politiet ankommer. Han venter til politi kommer og de har da altså ikke sett han kjøre bilen, kun fått høre det av oss på telefon. De tar avhør av oss og han. Alle tre sier at han har fyllekjørt og han blir med til legevakt for blodprøver.

Da vi nevnte kokain bruk dagen etter så sier han at han ikke har vært seg selv/til stede (blackout) og ikke husker noe særlig. Han vet altså ikke om han har tatt cola. Han vurderer og trekke forklaringen sin og prøve å komme unna. Hva tenker dere er det lureste for han å gjøre her?
Anonym bruker
"Målløs Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble nok bare for mye alkohol den kvelden. Hvis alle trekker tilbake det de har sagt og politiet ikke har noe bevis for at han faktisk har kjørt, da er det mulig å komme seg unna. Bare nekt på alt.
Anonym bruker
"Uvøren Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva med dette med å lyve til politi da? Hvordan skal han forklare at bil kom seg dit, samt at de andre blir tatt for å lyve til politiet. Man må vel ha en slags forklaring på hvordan bilen har kommet seg dit og at alle sammen har sagt at vedkommende har fyllekjørt til politet. Også lurer jeg på dette med kokain, hvor lenge vil en prøvesmaking bli sett på blodprøve.
Var dere virkelig så lei? Jeg skjønner hvor alvorlig promillekjøring er, men come on...

Var det 2 beruset og en edru sjåfør som forklarte hendelsen som vitne? Da var to av dere beruset så vitneutsagnet ikke gjelder, og han edru blir ord mot ord mot han som var så dum å kjørte i fylla.

Nå vet jeg ikke hvor god vennekrets dere er. Men han skal i fengsel om 8-9 måneder pga dere. Og en helvetes bot om han har skikkeig inntekt.

Sende en kompis i fengsel er bedre enn å skade noen. Men det gjorde han ikke...!!!

Lei i stilen..!
Sist endret av Naturgrønn; 19. mai 2023 kl. 06:08.
Anonym bruker
"Uvøren Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med dette med å lyve til politi da? Hvordan skal han forklare at bil kom seg dit, samt at de andre blir tatt for å lyve til politiet. Man må vel ha en slags forklaring på hvordan bilen har kommet seg dit og at alle sammen har sagt at vedkommende har fyllekjørt til politet. Også lurer jeg på dette med kokain, hvor lenge vil en prøvesmaking bli sett på blodprøve.
Vis hele sitatet...
Er det noen som kan svare på dette?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen som kan svare på dette?
Vis hele sitatet...
Teknisk sett straffbart ja. kilde, lovdata.Spørsmålet er om de orker å bruke ressurser på det.

Med andre ord: Ingen kan gi deg et rett svar her. Er dere uheldig så blir dere kalt inn igjen og de lager sak ut av det. Kanskje dere bare får et forenklet forelegg i posten eller kanskje bare et brev om henlagt sak etter en stund.
Sist endret av Expialidocious; 19. mai 2023 kl. 17:46.
Som vitne kan man ikke lyge, men man kan glemme og som mistenkt trenger du bare personalia osv.