Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 928
Våknet i dag til at nettleseren ikke virket, selv om jeg var koblet til internett. Jeg gadd ikke stresse med å sjekke VPN eller annet, bare Av/PÅ.

Det første Chrome sier til meg er "Uvanlig trafikk(IP Adresse bla bla bla)"

Noen som har opplevd lignende og/eller vet hva det er?


Google kontoen min har vært "hacket"(Jeg vet veldig lite og omfanget)
Fant det ut når en streamingtjeneste hadde blitt logget inn av ti forskjellige enheter. Men faen har tilgang tll en konto fra 2014.

Bare lurer sammenheng for brukte gammel router jeg restarte så naboen fikk muligens tilgang og det ble admin/password login.

En gammel mobil jeg ikke brukte stod på med BT på i lang tid. Sony dere vet. Holder jo evig uten skjermbruk. Så mulig nabo har gjort noe.

En luring med masse greier.

Jeg mstenker serveren jeg var koblet til via VPN.
Sist endret av Naturgrønn; 18. mai 2023 kl. 11:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
PCn står nesten aldri på. Var mobilen det gjaldt forresten.
Sist endret av Naturgrønn; 18. mai 2023 kl. 12:03.
Skjedde meg på Google Maps forrige uke. Måtte bare bekrefte at jeg ikke var en robot.
Jeg må hele tiden bekrefte det på samme nettleser.. Hvilken dum innstilling jeg har tatt på?

Men dette var ikke det samme.

"Systemet har opplevd uvanlig trafikk fra nettverket. Prøv igjen senere"

IP-adresse:
Tidspunkt:
Nettadresse: Google.no

Det henger kanskje igjen fra når jeg prøvde nettet før jeg tok den av, men viste da den standard "siden kan ikke vises"
Sist endret av Naturgrønn; 18. mai 2023 kl. 12:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Disse får du mest sannsynligvis fordi du bruker VPN. Alle disse tjenestene som flagger deg ser VPN serveren sin IP adresse, ikke din.

Det er mange grunner til at man risikerer å bli flagget dersom man er tilkoblet VPN:
- Ingen garanti for at IP adressen ikke brukes eller har vært brukt til mistenkelig aktivitet, og at den ikke er svartelistet.
- Geografisk inkonsistens. Hvis du er registrert i Norge, og plutselig har IP fra USA, så vil mange sikkerhetssystemer reagere på dette.
- Mange brukere på samme IP adresse.
Bare det at det er veldig mange tilkoblinger fra samme IP kan føre til at man blir flagget.

Det avhenger jo så klart av hvordan VPN du bruker. En gratis lett tilgjengelig VPN vil sannsynligvis være mye verre enn f.eks en privat en lokalisert i Norge.