Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1708
Jeg greide ved et uhell å vri på min subwoofer som gjorde at RCA-pluggene til y-splitten knakk inni tilkoblingene til subwooferen.

Før disse knakk fungerte subben som den skal, men etter en liten oprasjon med å få ut restene etter pluggene vil ikke subwooferen fungere.

Hvis jeg plugger mini-jacken dirrekte fra pc og inn i subwooferen vil den fungere, men ikke via signalet på forsterkeren.

Noen som har en anelse om hva som kan være galt?.

Subwoofer: Xtz 99 w10.16 -> Kjøpt ny Desember
Forsterker: Onkyo TX-sr607
Ledningen din som er gåen?
Nei, har bytta kablene ettersom at de gamle ble ødelagt. Hvis jeg kobler subwooferen til "pre out zone 2" vil suben gi lyd, men ikke ut fra "pre out subwoofer"..
mål utgangen på forsterkeren
Det har jeg ikke helt tenkt på, men skal måle.. Takk for hjelpen

Har forsåvidt 2 pre-out til sub, men ingen funger da:P
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Utgangsignalet blir mest sannsynligvis splitta rett før selve utgangen, så i teorien er det to tilkoblinger på samme utgang. Støtter teorien om å få målt dette.
Har prøvd med ny forsterker, samt min på en annen.. Er ganske sikker på at pre out er deffekt.. ikke fått tak i noe å måle med :P
Har nok kortsluttet utgangen.

Er det garanti på forsterkeren enda, så benytt deg av den.
Er det ikke, åpne opp og se om en sikring o.l kan ha gått. Evt noe annet som har brent
Det skal jeg gjøre Takk for hjelp ^^