Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 603
Hei. Fikk et lite problem med en pc her hjemme.

Søstra mi kjøpte seg "the sims 2" og installerte på pcen. Etter reboot etc, fungerte spill/pc helt fint.

Problemet kom når jeg skulle åpne "internet explorer". Jeg fikk opp startsiden, men fikk rett etter "no range" (eller noe). Jeg skjønte ikke hva det kunne være, så jeg tok en reboot.

Det som skjedde da (og ennå skjer) er at pcen forblir svart, mens pcen piper en lang piping, med en liten pause, før den piper like lenge igjen.. (mellom 5 og 10 sekunder piping, og ca 2-3 sekunder stillhet).

Er ikke helt sikker på "intervalene", men kan fikse mer eksakt om det trengs.

Hva er det som ikke fungerer mer?
Kanskje denne kan hjelpe:
http://www.avidnz.com/resources/bioserrorcodes.php

Eg veit ikkje kva bios du har, men det står som oftast under oppstarten
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Har du sjekka at strømmen til skjermkortet står i? Og skrur hele PCen seg av mellom pipingene, eller står den på da også? Starter pipinga straks du skrur på PCen?
Takker for svar

Men, fant den ikke der.

Jeg fant ut at den piper i 5sekunder, 4 sekunder pause, 5 sekunder piping igjen.. osv

Biosen er "Phoenix-Bios"...
Noe er defekt i maskinen, jeg tipper på skjermkortet.

Men åpne maskinen først og fjern støv fra alle vifter og prøv å fyre den.
Antok det var noe deffekt HW. Bare å finne ut hva. får feilsøke litt imorgen. Takk for hjelp.