Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 859
Hei, jeg har jobba i 2-3 år i en svømmeklubb som svømmeinstruktør. Det er ikke mye jobbing, eller god lønn. Det jeg aldri har opplevd er å få utbetalt feriepenger. Er dette noe jeg har krav på? evt. hva er bestemmelsene på dette?

Klubben er av privat eid/styrt. Det er vel et svømmeforbund.

Hva er bestemmelsene på dette? (skal sies at jeg ikke har skrivi noen arbeidskontrakt i denne jobben)

Jobber fast i kommunen også. der jeg frå 10.2% i feriepenger.
Har du ikke noe kontrakt, så har du ingenting å gå utifra.
ja, det har du krav på. Har du kontrakt? Og om du krever å få det utbetalt i år må du huske på at du vil måtte betale skatt på årets feriepenger om du ikke venter med de til neste år og bare får utbetalt det du har for i fjor og forfjor.
Har ikke kontrakt. Så jeg sa opp for 1 måned siden, siden det er dårlig betalt, elendig sjef osv.

Hadde vært greit å venta til neste år med feriepenger. (er ikke det). Men etter 3 år jobb er det en del penger som jeg har mista (som jeg mener jeg har krav på).

Snakk om rundt 10 000 året. (blir ikke mye totalt, men noen tusen kommer alltid godt med).

Noen som har noen forslag om hvordan jeg kan gå fram, ettersom jeg _ikke_ har arbeidskontrakt. (jeg har bedt om, men aldri fått). Heller ikke fått kveldstillegg eller noe.

(så var/er ganske elendig styre/sjef der)
Det er jo ikke noe problem å bevise at du har mottatt lønn derifra. Du har vel fått lønnsslipper?

Det er ikke du som bryter loven når du ikke har fått arbeidskontrakt, det er arbeidsplassen din! Forlang at du skal få utbetalt feriepenger for alle de årene du har jobbet, neste gang de utbetaler feriepenger.
Sitat av Kamma
Det er jo ikke noe problem å bevise at du har mottatt lønn derifra. Du har vel fått lønnsslipper?

Det er ikke du som bryter loven når du ikke har fått arbeidskontrakt, det er arbeidsplassen din! Forlang at du skal få utbetalt feriepenger for alle de årene du har jobbet, neste gang de utbetaler feriepenger.
Vis hele sitatet...
Han har sagt opp og kan derfor kreve feriepengene utbetalt ved neste lønningsdag om han vil
Takk for hjelp alle sammen

Penger til lappen + russetid kommer alltid godt med