Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 761
Hei gutter,

jeg forsøker å sette onrollover() på en ekstremt enkel animasjon i FLASH (holder på å lære meg..) Slik at animasjonen begynner når man beveger musa over banneren.

Selv om jeg tilsynelatende har satt action-propertiesene riktig, så får jeg ikke kallet eventen når jeg publisher.

Noen som har peil?
Nå er det lenge siden jeg i det hele tatt åpna flash, men det kan kanskje funke allikevel... Ikke drep meg hvis jeg er helt på jordet
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Jepser, jeg elsker deg
Ikke ta for hardt i nå
Finnes sikkert flere andre bedre løsninger enn den, men det var den beste jeg kom på i farta...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Kan du forklare hvordan du klarte det? Den eneste actionscriptet jeg finner ligger jo i frame 1 - og det er stop()...? Du angir jo ikke onrollover noe sted i fila?
Den ligger på selve "bildet" ditt, den rosa tingen.
Han stopper all bevegelse i frame 1, og velger ved mouseover å spille fra frame 2 hvor bevegelsen starter.

on (rollOver) {
gotoAndPlay(2);
}
Vis hele sitatet...
Altså at i det du holder musa over symbolet skal den gå og spille fra frame 2.
Trykk på det som heter Symbol 2, der finner du action'en som står over.

SD
du kan gjøre sån at den starter når du klikker på den hvis du bruker denne koden:

Kode

on (release) {
	gotoAndPlay(2);
}
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ahh... Smooooth work, guys

Dette hjalp meg sinnsykt. Tusen takk
Finnes jo mange varianter da... F.eks.:
on (press)
on (release)
on (releaseOutside)
on (rollOver)
on (rollOut)
on (dragOver)
on (dragOut)
on (keyPress "<Insert Key Here>")