Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1584
Hei jeg skal jo som sagt bygge pc.
Lurte på en veldig billig nettbutikk Norge eller utenlands(så sant den frakter til norge) ;D
Takk på forhånd!
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
dealextreme.
Glem å bestille fra utlandet. Det er bare mas og rot og det blir ikke billigere uansett når du regner med momsen. Garanti og reklamasjon blir også utrolig mye mer tungvint.

Bruk prisguiden til hw.no, legg til at du skal kjøpe og så finner den ut hvilken butikk som blir billigst.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du må også huske på at selv om et produkt er noen kroner billigere på X, så kan du heller spare dette inn ved å kjøpe alt fra fks Y, da frakt og et par andre gebyrer kommer i veien.

Prisene endrer seg uansett hele tiden, så ikke vær redd for at du gjør et røverkjøp.

Skal du ha det veldig billig burde du vurdere å kjøpe noe brukt, men det er begrenset hva man burde kjøpe brukt, du vet heller ikke standen på det, eller hvordan det har vært brukt før deg, her er garanti viktig.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ALDRI kjøp fra pixmania. Det er rett og slett et helvete når noe går galt (og det gjør det rimelig ofte).
Dustin.no kommer høyt opp i testene = ) Leste det et sted der de testet forskjellige norske nettbutikker.
Dustin er knallbra. Spesielt returordningene er imponerende.
Dustin og Komplett.no, man finner ikke bedre .
Trådstarter
21 0
Tusen takk for all hjelp
Komplett er så langt ifra bra som man kommer. Umulig kundeservice og har fått defekte og andre produkter enn det det jeg har bestillt flere ganger. Kjenner også flere som har opplevd det samme.
Sitat av ViciousDelicios Vis innlegg
Komplett er så langt ifra bra som man kommer. Umulig kundeservice og har fått defekte og andre produkter enn det det jeg har bestillt flere ganger. Kjenner også flere som har opplevd det samme.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt flere tusen på Komplett.no og det eneste problemet so far er at leveringen tar så lang tid.
Jeg bestilte mange deler fra CDON.com. Var mye billigere der enn blant annet komplett.no, selv om servicen og frakttiden er mye bedre på komplett.
Sitat av ViciousDelicios Vis innlegg
Komplett er så langt ifra bra som man kommer. Umulig kundeservice og har fått defekte og andre produkter enn det det jeg har bestillt flere ganger. Kjenner også flere som har opplevd det samme.
Vis hele sitatet...
Mine erfaringer er helt omvendte. Fantastisk support og rask levering. Får alltid varene jeg har bestilt innen 1 uke (5-6 dager) noe som er helt vanlig leveringstid her. =)
Enste jeg kan klage på er at prisen er ikke de laveste..
Sist endret av Vod0; 30. april 2012 kl. 18:23.
Komplett er bra på service og levering, men de tar seg alt for godt betalt! Dustin er billigere på alt, eneste negativt er pallefrakt (TV: 800 spenn i frakt så blir like dyrt som komplett).

Kjøpt flere bygge-selv PC'er fra dustin sammen med noen supertilbud-deler på komplett: spart mange tusen på å bestille i flere nettbutikker, så anbefaler det.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Pixmania er jo strengt tatt ikke norsk og har dessuten mange svin på skogen når det kommer til returer og kundeservice. NetOnNet har blitt en vaffeljernsjappe som stort sett ikke fører noe som er relevant for PC-bygg.

Dustinhome kan jeg anbefale på det varmeste. De har tidvis dårlig lagerstatus og litt begrenset utvalg, men glimrende kundeservice og prisnivå veier opp.
Sist endret av 83leo; 1. mai 2012 kl. 06:14.
Dustinhome.no anbefales på det sterkeste!
Jeg har bestilt flere PC-er og andre ting, både til meg og kompiser fra Dustin.no, da grunnet pris men merket jo fort at servicen og returordningen var mye bedre enn de fleste andre jeg hadde prøvd.
Sist endret av dolan_duck; 1. mai 2012 kl. 09:32.
Problemet for meg er at jeg bor i Finnmark. Komplett har i det siste blitt svært dyr på frakt. Betalte 370kr i frakt for en Tv. Andre nettsider har mye bedre fraktkostnader.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Problemet for meg er at jeg bor i Finnmark. Komplett har i det siste blitt svært dyr på frakt. Betalte 370kr i frakt for en Tv. Andre nettsider har mye bedre fraktkostnader.
Vis hele sitatet...
370 kr er vel strengt tatt ikke så ille når det kommer til en TV?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Sexarz Vis innlegg
dealextreme.
Vis hele sitatet...
Kjøpe pc fra Dealextreme? Det er en veldig dårlig ide tror jeg..
Jeg handla på dustin for noen dager siden, jeg bestilte en feil del, sendte en mail til de og ordren var endret neste dag fikk også mail tilbake om det