Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4797
Fant denne på reddit, hva sier dere freaks til dette? Litt sjokka sjøl, hadde gleda meg til en tur dit når jeg blir 18

http://www.guardian.co.uk/world/2012...ts?INTCMP=SRCH
TheYoungTurks la ut en liten video om dette idag.
Her.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Virkelig? De vil jo tape SÅ mye penger på dette..
"Friday's ruling by a judge at The Hague district court clears the way for the weed pass to be introduced in southern provinces on 1 May."

Dette gjelder ikke amsterdam!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Dette er ikke nytt..
ekke vits å lese linken en gang føler jeg.. verre dejavu skal man se lenge etter. tror jeg har sett/hørt sånne rykter vært år siden 2005 og nå gidder jeg ikke en gang lure på om det er fakta for det har det aldri vært..
Trådstarter
Sitat av DC89 Vis innlegg
ekke vits å lese linken en gang føler jeg.. verre dejavu skal man se lenge etter. tror jeg har sett/hørt sånne rykter vært år siden 2005 og nå gidder jeg ikke en gang lure på om det er fakta for det har det aldri vært..
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg synes det virker litt mere serriøst nå. Men vi får se, de som eier sjappene kommer sikkert ikke til å bry seg uansett.
Sitat av Splendid Vis innlegg
"Friday's ruling by a judge at The Hague district court clears the way for the weed pass to be introduced in southern provinces on 1 May."

Dette gjelder ikke amsterdam!
Vis hele sitatet...
"The ban is due to start in three southern provinces next month, and go nationwide by the end of the year." BBC News, 27 April

Finnes allerede en tråd om dette uansett; http://freak.no/forum/showthread.php?t=188327&page=3
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Ja, men jeg synes det virker litt mere serriøst nå. Men vi får se, de som eier sjappene kommer sikkert ikke til å bry seg uansett.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig bryr de seg, de taper jo masse penger på det her. Men kan man ikke røyke weed, kan man iallefall pule horer!
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
TheYoungTurks la ut en liten video om dette idag.
Her.
Vis hele sitatet...
Kommentar fra videoen:

Sitat av MasatoshiHamada1

Guys do some research. The judge didn't decide this, its a law that the conservative government passed and the coffeeshop owners went to court, and they lost it (so far). But that conservative government is no more, the PM has tenured his resignation recently and there will soon be an election, where the left wing look to be winning so far. Amsterdam, Rotterdam and other major cities are opposed to the ban, and there is a good chance they can resist the law and municipalities have big control
Vis hele sitatet...
så... turister kan nok puffe i vei en stund lengre ser det ut som...
Dersom det MasatoshiHamada1 her påstår er riktig.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Selvfølgelig bryr de seg, de taper jo masse penger på det her. Men kan man ikke røyke weed, kan man iallefall pule horer!
Vis hele sitatet...
Når man tenker lover, har en norsk statsborger lov til å benytte seg av horer i land der det er lovlig?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Når man tenker lover, har en norsk statsborger lov til å benytte seg av horer i land der det er lovlig?
Vis hele sitatet...
Nei.

Bård Hoksrud er vel et eksempel på dette da prostitusjon er lovlig i Latvia, men han ble likevel bøtelagt i Norge.
I tillegg til det noen skriver her holder jo den nederlandske regjeringen på å bryte sammen. I september blir det gjenvalg og om de som vinner er liberale vil jo de mest sannsynlig hindre det nye lovforslaget å tre i kraft.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Selvfølgelig bryr de seg, de taper jo masse penger på det her. Men kan man ikke røyke weed, kan man iallefall pule horer!
Vis hele sitatet...
Red light district - Det nye mekka!
Det kommer jo ikke til å senke turismen.. Jeg SKAL til Nederland en gang og være ruset på cannabis mens jeg ser på museer.. selv om de hadde gjort det helt ulovlig skulle jeg gjort det hvertfall 1 gang, man får jo tak i på gata og hvis alle som bor der harmulighet til å ordne burde det ikke være vanskelig...

Så hvorfor gjør de dette? tror de det vil senke kriminalitet? endre turist-klasse? Jeg tror iallefall de tar feil dersom de ser for seg at det kommer til å forbedre noe, annet enn kanskje noe færre turister og dermed færre "duster"..
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Red light district - Det nye mekka!
Vis hele sitatet...
Ny og ny fru Blom.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Dra til Praha- det nye amsterdam
Dudew8: kan du utdype?
Du burde vurdere en reformulering av trådnavn. Ny cannabis lov, kan lett tolkes som at det er en ny type cannabis som har blitt lovlig... var det jeg leste...
Sitat av wavezor Vis innlegg
Virkelig? De vil jo tape SÅ mye penger på dette..
Vis hele sitatet...
Tror du overvurder litt hvor mye penger det er i hasj Tror ikke akkurat Nederland vil merke noe utslag på BNP av et slikt forbud :-D
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Tror du overvurder litt hvor mye penger det er i hasj Tror ikke akkurat Nederland vil merke noe utslag på BNP av et slikt forbud :-D
Vis hele sitatet...
Cannabis er et stort trekkmiddel for turister.

I følge ordføreren i Amsterdam Eberhard van der Laan er cannabis trekkmiddelet for rundt en tredel av turistene som årlig kommer til Amsterdam.

Et så drastisk fall i turismen i Amsterdam og nedgang landet over vil nok merkes i et land med rundt ti millioner turister årlig.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Tror du overvurder litt hvor mye penger det er i hasj Tror ikke akkurat Nederland vil merke noe utslag på BNP av et slikt forbud :-D
Vis hele sitatet...
Tror du undervurderer hvor mye penger det er i cannabis. Bare se på Freak, tråd etter tråd om hvilke coffeshops man burde besøke, på et forum med kun 50k brukere, med langt færre aktive enn det.
Jeg skal til amsterdam før dette trer i kraft. Leste at det var rundt 23% av turistene som kommer for å røyke. De eter, hotell, taxi, sykkel osv. Vil da tro at dette er en solid slant som vil bli borte.
Spørsmålet er, hvorfor innfører de denne loven?
Sitat av Oransje Vis innlegg
Spørsmålet er, hvorfor innfører de denne loven?
Vis hele sitatet...
Personer fra land ved siden av Nederland drar på besøk kun for å kjøpe cannabis og føre inn i landet sitt. De har fått mye herk for det. Iallefall en av grunnene.
Få en Nederlender til å kjøpe for deg. Problem solved.

Og gå gjerne ikke i turistkaps.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Få en Nederlender til å kjøpe for deg. Problem solved.

Og gå gjerne ikke i turistkaps.
Vis hele sitatet...
Er det ikke en grense for hvor mye de får kjøpt på dagen/uka/måneden?
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Er det ikke en grense for hvor mye de får kjøpt på dagen/uka/måneden?
Vis hele sitatet...
Maks fem gram per kjøp såvidt jeg vet. Om de ikke får kjøpt mer på et sted, finnes det titalls andre butikker uansett da.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av Saape Vis innlegg
Dudew8: kan du utdype?
Vis hele sitatet...
Mange velger å heller dra til praha i og med at cannabis er dekriminalisert der, du får tak i det på de fleste barene og politiet bryr seg ikke, noen klubber har røykebuler nedi kjellern.. det som er saken er at de ikke selger det å det er ingen offesiell coffeeshop sånn som i amster, men det er like, om ikke mer akseptert i praha..

jeg for min del er fast bestemt til å velge praha fremfor amster i år =)
billigere opphold, litt mindre turister, mat og øl til god pris, god schwag til god pris. =)
Sist endret av Dudew8; 30. april 2012 kl. 15:17.
det er vell bare dette de sier. Tror du fortsatt får kjøpt om du går på en litt "gjemt coffeeshop" altså ikke en som ligger mitt i byen
Sitat av Realtaylor Vis innlegg
det er vell bare dette de sier. Tror du fortsatt får kjøpt om du går på en litt "gjemt coffeeshop" altså ikke en som ligger mitt i byen
Vis hele sitatet...
På samme måte kan du få kjøpt narkotika i Norge om du frekventerer mørke bakgater. Det som er noe av det mest tiltrekkende ved Nederland er at man ikke trenger å finne lumske sjapper, man trenger ikke stå utenfor en Koffe Shop og hustle lokale folk med weedpass akkurat som fjortissene står utenfor den lokale Mix butikken for å få noen til å handle røyk til dem.

Det mest tiltrekkende med Nederland er nettopp hvordan det at man ikke lenger trenger og gjemme seg i mørke bakgater og frykte for Politiet.
Selvfølgelig vil ikke den nye loven gjøre det umulig, vi ser jo hvor lite effektivt forbudspolitikken har vært for tilbudet av stoffer i Norge, men den vil fjerne friheten som gjør Nederland så attraktivt.
Dette er bare Nederlands sleipe måte å tjene penger på. Hvert år sier de at NÅ blir det ulovlig og at alle som vil oppleve å røyke på coffeeshops må dra ned så fort som bare mulig!

Hvert år...