Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 8159
Her om dagen kom jeg på en historie jeg hadde hørt en gang, det handlet om at verden var veldig overbefolket, og man måtte kvitte seg med folk hver dag. Da hadde dem en tunnel som alle måtte kjøre gjennom, og av og til så lukket den seg og de inni ble gasset. Og da lurte jeg på; hva ville dere gjort for å forhindre overbefolkning? Jeg hadde innført en regel som hadde gjort så bilisten hadde lov til å kjøre på dem som gikk på rødt lys.
Men dere må bare si ifra hvis dere syns denne topicen er upassende.
Finne opp en maskin som kan bringe Hitler tilbake?

...aldri!
Dette er faktisk et spørsmål som snart må blitt tatt seriøst.. For vi er godt på vei til å bli overbefolket...

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort... Tror egentlig det hele ville kommet ut av kontroll... Sikkert blitt krig. Som fører til at vi kommer tilbake til det "normale"
Er det fare for en overbefolkning da?

I og med at folk dør og blir født hver dag?
Tvangssterilisering av alle alvorlige kriminelle, og begrensninger på antall barn per familie.

Håper aldri det blir aktuelt og at moderne vitenskap før den tid har gitt oss muligheten til å befolke andre planeter. Er vel ingen som har noen løsninger som kan godtas rent etiskt eller moralskt, så å gi oss selv mer plass er vel den eneste løsningen.
I flere land som USA og andre rike land har det i det siste blitt for mange...
Med det mener jeg at de mister kontrollen....

Klart det er plass nedi Afrika osv... Men der vil jo ikke folk bo...

Det er nok en stund til. Men det går mot det...
Sist endret av fredrikweb; 6. juli 2005 kl. 14:50.
Personlig så tror jeg at vi ikke skal uroe oss så mye for en evt overbefolkning.
Hvorfor diskutere noe som kan evt skje langt etter at vi som er her under jorden,
Sitat av MartinB
Her om dagen kom jeg på en historie jeg hadde hørt en gang, det handlet om at verden var veldig overbefolket, og man måtte kvitte seg med folk hver dag. Da hadde dem en tunnel som alle måtte kjøre gjennom, og av og til så lukket den seg og de inni ble gasset. Og da lurte jeg på; hva ville dere gjort for å forhindre overbefolkning? Jeg hadde innført en regel som hadde gjort så bilisten hadde lov til å kjøre på dem som gikk på rødt lys.
Men dere må bare si ifra hvis dere syns denne topicen er upassende.
Vis hele sitatet...
Drepe alle religiøse personer som bare gjør ugang, (muslimer/jøder nede i Israel osv).

Religion er roten til all krig.

F.eks. Hitler drepte jo jøder pga deres religion. Så jeg mener at religion har aldri gjort noe "godt" for verden.
hunk, fordi vi også må tenke på andre enn oss selv innimellom. Hva er vitsen med å ødelegge fremtiden for menneskets rase bare fordi vår generasjon ikke kommer til å merke følgene av ting?
Sitat av Poopur
Drepe alle religiøse personer som bare gjør ugang, (muslimer/jøder nede i Israel osv).

Religion er roten til all krig.

F.eks. Hitler drepte jo jøder pga deres religion. Så jeg mener at religion har aldri gjort noe "godt" for verden.
Vis hele sitatet...
Det å drepe folk for sin religion blir etisk feil.
Spesiellt når du defineerer hvor vi skal evt drepe folk.
Det finnes muslimer og jøder i Norge.
Vi kan jo se på Kristendommen, som ikke har vært så plekkfritt til tider da.

Når du drar frem Hitler blir jeg litt opprørt! Hitler var sinnsyk når han valgte å utrydde jøder for deres religion, homofile for deres legning og folk med mørkhudfarge.

Ikke kom å si Mr.Poppur at du også mener at disse folkegruppene også skal bli utryddet slik at vi ikke for overbefolkning i verden?
Sitat av Poopur
Drepe alle religiøse personer som bare gjør ugang, (muslimer/jøder nede i Israel osv).

Religion er roten til all krig.

F.eks. Hitler drepte jo jøder pga deres religion. Så jeg mener at religion har aldri gjort noe "godt" for verden.
Vis hele sitatet...

Er det en neste Hitler på gang her? Du mener at vi skal utrydde religiøse mennesker fordi de lager "ugang" pga religion?
Hva med å se på de som virkelig styrer ting som skjer rundt omkring. De kan ha noe med skylden i all krig og elendighet i denne verden.

Jeg blir skremt av noen sine holdninger av og til..
Finn opp en maskin som gjør Cartman levende.

Cartman: Es ist Zeit für Rache!
Crowd: Wir mussen die Juden Ausrotten!

Scha
Slik jeg ser det, så kommer vi sannsynligvis til å utrydde oss selv før den tid. Vi har da plenty med WMD og tullinger(les: folk som mener at andre må dø fordi de er fra et annet sted eller tror på noe annet) nok til å bruke de.
Er det noen som har peiling på hvor fort befolkningen stiger?

For en stund siden mener jeg å ha lest i et eller annet vitenskapsblad at populasjonen i verden skulle stabilisere seg på ca 10 milliarder rundt 2025 (tror jeg, kan huske feil).

Lurer på hva som hadde skjedd med befolkningen i afrika hvis de fant en kur mot aids egentlig, de har jo ikke på langt nær mat til å fø alle slik situasjonen er nå.
Kvote på 2 barn per kvinne, da holder folketallet seg stabilt og synker saaakte til vi kan fjerne kvoten igjen. (sterilisering etter 2 fødte barn)
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vi trenger kanskje egentlig ikke bekymre oss så altfor mye med overbefolkning. Naturen finner sin vei til å begrense folkemengden. Se på sykdommer, kreft, meteornedslag, virus, pest, krig og tsunamier. Det er effektive midler for å begrense menneskestanden på jorden - og er som regel et resultat fra naturens side. Eneste vi trenger å gjøre er å lene oss tilbake og se på showet. Når tiden er inne og vi har for mye folk så vil noe skje - det er hendt før og det vil skje igjen. Når vi et visst antall mennesker så har vi ikke ressurser til å holde alle i livet, og folk vil dø enten man vil det eller ikke.
Sist endret av m0b; 6. juli 2005 kl. 15:18.
Sitat av Almighty
Lurer på hva som hadde skjedd med befolkningen i afrika hvis de fant en kur mot aids egentlig, de har jo ikke på langt nær mat til å fø alle slik situasjonen er nå.
Vis hele sitatet...
Sant det at Afrika har høyest prosent andel av folk som har Aids. Men er det riktig å utrydde en hel verdensdel for å stabilisere overbefolkningen blir feil. Ikke la oss i Europa bestemme over hele verden da.

Det blir jo et Deja vu av Hitlers tankegang.
Som mange sier, så er dette temaet ganske "uaktuelt" en del framover i tid. Visste dere at alle menneskene i verden får plass i Rogaland om de sitter like tett som i et klasserom (kilde: geografibok for tiendeklassinger fra 1997-1998)? Sikker litt trangt da, men poenget er at det er masse plass igjen.

For å eventuelt gjøre noe med en slik problemstilling, hadde man kunne hatt en slags loddtrekning? Kanskje ikke akkurat, men det burde vært gjort tilfeldig, ikke basert på hudfarge, kultur, religion, favorittfarge eller -matrett.

Edit: Man kan jo også se på hvordan det har blitt i Kina med kvote på ett barn. Veeeldig mange velger å abortere bort jentefoster fordi en gutt er mer praktisk. Nå vet jeg ikke hva mann/dame-forholdet er i Kina, men jeg vil anta det tipper mot en overvekt av menn.

Edit2: Nå kom jeg jaggu på mer å skrive her. En av grunnene til overbefolkningen i U-land (mulig denne biten av diskusjonen kun er tatt på #nFF enda, men det får så være), er at barn er en forsikring for fremtiden: Det er tradisjon at barna tar vare på de eldre. Nesten litt kynisk, få masse barn for å sikre framtida.

Jeg husker også vi lærte noe om en ond sirkel som var grunnen til at det ble født så mange barn i U-land (spesielt i Sør-Amerika); dårlige tider -> usikker framtid -> flere barn -> mange munner å mette - dårlige tider. Jeg husker ikke helt, tror det er i hvertfall ett ledd til med, så noen - rop ut om dere husker den.
Sist endret av mongeland; 6. juli 2005 kl. 15:33.
som |d13m0b sier tror jeg også at naturen vil gjøre det på sin måte. darwins teori (survival of the fittest) tror jeg vil spille inn. de sterkeste vil overleve mens de svake vil bli forlatt/drept/dø.
Hvis man ser rent kynisk på det er jo dette et problem som løser seg selv, blir det for mange mennesker på et område vil det ikke være nok ressurser der for å opprettholde populasjonen, og folk vil dø av underærnering, sykdom osv. Dessuten er det en kjentsak at folketallet ikke vil fortsette å stige i det uendelige, mange u-land er i en fase i dag hvor folketallet øker kraftig, akkurat som i i-landene for en 100 år tilbake, men etterhvert som de går igjennom den demografiske overgangen vil folketallet stabilisere seg, eller starte å synke. Dette ser man i land som Spania og Russland i dag, hvor folketallet faktisk synker ganske raskt.

Fra et humant perspektiv er det derimot en utfordring nå å prøve gi land hvor befolkningsveksten er størst støtte så lidelsene blant folket blir misnt mulig, men det er nok vanskelig å gjøre noe med befolkningsutviklingen bortsett fra å informere om prevansjonsmidler osv.
Sitat av mongeland
Som mange sier, så er dette temaet ganske "uaktuelt" en del framover i tid. Visste dere at alle menneskene i verden får plass i Rogaland om de sitter like tett som i et klasserom (kilde: geografibok for tiendeklassinger fra 1997-1998)? Sikker litt trangt da, men poenget er at det er masse plass igjen.
Vis hele sitatet...
Uaktuelt? Det er jo ikke plass som er problemet her. Befolkningsveksten i vesten er i ferd med å gå i minus, faktisk. "Problemet" ligger i utviklingslandene, hvor folk ikke bruker prevensjon og får masse unger for å sikre framtida. Det er talende at befolkningsveksten i Vesten har gått ned i takt med at vi har fått økt levestandard. Jeg tror svaret på problemet er å utjevne urettferdighet. Bra bistandsarbeid og bærekraftig utvikling er nøkkelen til at folk over hele verden skal ha det bra.

Se litt på disse grafene, kilde: FN.

Befolkningsvekst i verden, 1750–2150. Her er det befolkningsveksten beregna 150 år fram i tid.
http://www.prb.org/images/e-01(world_pop_growth).gif


Verdensbefolkning fordelt på region, 1800–2050. Kilde er FN. Legg merke til at befolkninga i Vesten er på vei ned.
http://www.prb.org/images/e-02(world_pop_distr).gif
Sist endret av Gilgamesj; 6. juli 2005 kl. 15:55.
Jeg synes to barns regelen hadde vært fin og sterilisering etter den. Problemet er jo at det ofte er fattige land som har befolknings problem og det ville neppe latt seg gjøre.
Det ville være mye billigere f.eks for Bangladesh og skyte de familiene som fikk for mange barn enn å sterilisere foreldrene.
Sitat av Poopur
Drepe alle religiøse personer som bare gjør ugang, (muslimer/jøder nede i Israel osv). (...)
F.eks. Hitler drepte jo jøder pga deres religion. Så jeg mener at religion har aldri gjort noe "godt" for verden.
Vis hele sitatet...
Så du mener det var rett av hitler å drepe jødene fordi dem tilhørte en religion? Kan til dels være enig i at religion ikke har gjort så mye godt med verden. Du mener også at vi skal spare på de kristne? Du min venn, har begått skriftlig selvmord.
/kynisk

Den mest kyniske måten å gjøre dette på ville være som nevnt tidligere å sterilisere alle kriminelle, men hvorfor stoppe der? Ta alle funksjonshemmede og personer med arvelige sykdommer/handikapp som gjør dem ute av stand til å forsørge seg selv (genetisk opprenskning).
Til slutt ville man ende opp med at hele verdens befolkning består av personer som er selvforynte og befolkningen ville ha synket kraftig. la det gå noen hundertusen år, og så repeter.

/"human"

Innføre kun et barn per par. Etter man hadde fått sitt første barn ble begge to sterilisert.
la dette foegå i noen generasjoner så ville folketallet halvert seg i løpet av ca50 år.
Sitat av FotSopp
/kynisk

Den mest kyniske måten å gjøre dette på ville være som nevnt tidligere å sterilisere alle kriminelle, men hvorfor stoppe der? Ta alle funksjonshemmede og personer med arvelige sykdommer/handikapp som gjør dem ute av stand til å forsørge seg selv (genetisk opprenskning).
Til slutt ville man ende opp med at hele verdens befolkning består av personer som er selvforynte og befolkningen ville ha synket kraftig. la det gå noen hundertusen år, og så repeter.
Vis hele sitatet...
Du skriver at vi skal sterilisere alle kriminelle? Hvor skal streken gå for hvem av de kriminelle som skal steriliseres?
Eller er butikknasking også kvalifisert til sterilisering?

Funkskjonshemmede har jo ikke bedt om et liv slik de lever da. Blir feil å dømme noen til noe basert på deres helsemessige tilstand?
Øk promillegrensen
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sterilisering av kriminelle, funksjonshemmede og andre "minoriteter" høres ut som Nasjonal Samlings lovforslag. Eller ikke lovforslag, men dagsorden eller hva i pokker det het. Det sto i alle fall noe slikt om kriminelle og funksjonshemmede husker jeg.
Sitat av Poopur
Drepe alle religiøse personer som bare gjør ugang, (muslimer/jøder nede i Israel osv).

Religion er roten til all krig.

F.eks. Hitler drepte jo jøder pga deres religion. Så jeg mener at religion har aldri gjort noe "godt" for verden.
Vis hele sitatet...
Er du fullstendig dum? Det er et fåtall aj muslimene som går rundt å leker jihad, det er ingen grunn til at vi skal drepe dem. Og hva har jødene gjort mot deg? Det er klart at jødene begynner å bli ganske dritt lei alt nå, de har jo tross alt blitt forfulgt i 5000 år. Tenk deg om littegrann for du skriver.
Sitat av |d13m0b
Sterilisering av kriminelle, funksjonshemmede og andre "minoriteter" høres ut som Nasjonal Samlings lovforslag. Eller ikke lovforslag, men dagsorden eller hva i pokker det het. Det sto i alle fall noe slikt om kriminelle og funksjonshemmede husker jeg.
Vis hele sitatet...
Legg merke til at dette er det mest kyniske jeg kommer på, det betyr ikke at jeg vil støttet det hvis det ble aktuellt.
Sitat av FotSopp
Legg merke til at dette er det mest kyniske jeg kommer på, det betyr ikke at jeg vil støttet det hvis det ble aktuellt.
Vis hele sitatet...
Det ville selvfølgelig heller ikke fungere. Jeg gidder ikke å argumentere for hvorfor.
Vi vil ikke bli overbefolket. Jorden fint greie 12 milliarder mennesker som er befolkningen forskerene tror vi vil havne på.
Spørsmålet er vel om jorda har kapasitet til å gi mat til 12 milliarder mennesker i over lang tid.
Jeg tror vi vil se en bølgeeffekt på befolkningsgrafen. Folk dør av sult (egentlig på god vei, selv om "i-landene" sender hauger av penger og gryn til Afrikaland osv), vannmangel (hvis ikke folk begynner å tenke rent vann vil det nok en gang ta fnatt helt, og folk ha kriger over vannkilder), miljøkatastrofer (hvis vi fortsetter å drukne atmosfæren i koselige gasser osv), Busken i USA vil nok føre noen kriger mot folk som har farlige ting.

Dette vil ta relativt få menneskeliv, inntil vannmangel blir et stort problem, evt matmangel (men dog lengre til). På et tidspunkt må vi nok finne på noe lurt med eldregenerasjonen, sært men sant. Vi begynner å leve altfor lenge, og jo eldre vi blir, jo mindre "nytte" kan vi yte, hvis ikke alle blir digitalisert og lever ett liv i et stort servernettverk, hvor de kan gjøre just som de vil, og jobbe like bra uansett hva.
Kan for eksempel være slik at Bush finner ut at USA er overbefolket, han finner opp en krise ett sted og sender hyperslemme spionjævler dit for å få krisen til å oppstå, gårdene brenner og kuer dør, mens alle tror det er muslimene eller lignende, og han kan angripe de også. Maten blir forgiftet, blame de "slemme".

Vi kommer nok til å bli styrt indirekte av Amerika om få år, er vel nesten sånn det går for tiden. En gang blir vel Amerika sånn som, "nei, de liker vi ikke. drep dem" og vips forsvant Norge
Sist endret av ProZhen; 6. juli 2005 kl. 17:45.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Calavera
Spørsmålet er vel om jorda har kapasitet til å gi mat til 12 milliarder mennesker i over lang tid.
Vis hele sitatet...
Hvis verden kunne ha sluttet fred, organisert seg, og delt godene på et skikkelig vis, burde vel det være mulig.
Jeg vil tro at 3.Verdenskrig er rett rundt hjørnet.
I det siste har flere og flere landt begitt seg ut på konflikter.
En god del med land har begynnt å danne allianser. Så hvis et land går i krig mot et annet, så må alliansene hjelpe til. Da er vi tilbake til 1.Verdenskrig.

Må huske på at Kina oppruster militæret noe voldsomt, jeg vil tro at vil ta over USA sin posisjon som bigbrother.

Men jeg satser penga på at en krig vil sette ned befolkningen, faktisk den meste effektive og raske måten for å kutte ned på befolkningen. Brutalt, men fakta.
Sitat av Kakcoo
Hvis verden kunne ha sluttet fred, organisert seg, og delt godene på et skikkelig vis, burde vel det være mulig.
Vis hele sitatet...
Ja, det også. Men så må man tenke også at jorda ikke er utømmelig. Så etter hvert vil vel noe av mat og drikke forsvinne.
Problemet her er jo at det blir ikke nok ressurs til alle folk. Snart må 10 personer drepe hverandre for et glass med vann. Bortsett fra det, tror jeg at Poopur ville få frem til at Religion skaper alltid krig. Ikke at han vil utrydde dem.
Sitat av reagol
Problemet her er jo at det blir ikke nok ressurs til alle folk. Snart må 10 personer drepe hverandre for et glass med vann. Bortsett fra det, tror jeg at Poopur ville få frem til at Religion skaper alltid krig. Ikke at han vil utrydde dem.
Vis hele sitatet...
Tenk nå. Hvis det menneskeantallet fordobles, vil det måtte lages mer mat, hus, biler osv. Byene vil bli større, kriminaliteten øker og fattigdommen. Og hva skjer da?
Tilslutt vil vi ta over dyrelivet. Skogene vil bli til landsbyer/byer/bygder. Dyrene vil tilslutt dø av å måtte flykte, bli drept for mat og alle skogene vil være hugget ned.
Jo mer vi mennesker fråtser til oss, jo mindre vil det bli til neste generasjon.

Poenget mitt er bare at jo mer mennesker det blir, jo mer mat og husbo vil vi trenge. Da blir dyreriket mindre, og mindre mat til oss.

(rotete post, i know)

Sitat av Dice
Putter vi alle verdens mennesker inn i norske klasserom, sånn som noen av oss sitter nesten året rundt, men ca. 23 elever i hvert klasserom. Så ville alle menneskene ha tatt et like stort areal som Rogaland fylke. Overbefolkning?
Vis hele sitatet...
Nå må du tenke på alt vi bygger Mer folk, mer plass, mer bygging, mer fråtsing = mindre til de andre.
Sist endret av margido; 6. juli 2005 kl. 18:25.
Putter vi alle verdens mennesker inn i norske klasserom, sånn som noen av oss sitter nesten året rundt, men ca. 23 elever i hvert klasserom. Så ville alle menneskene ha tatt et like stort areal som Rogaland fylke. Overbefolkning?
er glad så lenge folketallet går ned i Europa, holde stram innvandrerpolitikk.
BTW så er KIna et bra forbilde angående overbefolkning
Kommer ikke på hvor jeg har hørt dette, og hva som var grunnen. Jeg har hørt at jordens befolkning kommer til å stabilisere seg på 10-12 milliarder.
Sitat av Poopur
Drepe alle religiøse personer som bare gjør ugang, (muslimer/jøder nede i Israel osv).

Religion er roten til all krig.

F.eks. Hitler drepte jo jøder pga deres religion. Så jeg mener at religion har aldri gjort noe "godt" for verden.
Vis hele sitatet...
Da mener du vel at når en mørkhudet man blir slått ned av en rasist, så er det den mørkhudete sin feil??

sikker på du ikke bare prøver å henge deg på "moten" om å være imot relgion, som går her på forumet? Iallefall ikke et godt eksempel.

And btw: Relgion har gjort noe bra.... de fleste relgioner har en "gylden" regel som lyder nogelunde slik: gjør mot andre slik du vil at andre skal gjøre mot deg".
Det kan da sies å være bra for verden, men du ser utvilsomt bare de som gjør ugang, for det er det fåtallet nom kommer i media.
Om alle får to barn hver, vil det jo ikke fordobles i hele tatt (teorisk sett). Det er vanskelig å forklare uten tegning.

Men mor og far får to barn. De to barn får 2 barn hver. Nå har 4 besteforeldre har fått 4 barnbarn, og besteforeldre dør. De 4 barnbarn får 2 barn hver (som blir 8 tilsammen), og deres 8 besteforeldre dør. 8 nye, og 8 ute.

Det skjer ikke utvikling her - Det ser kanskje sånn ut, men det er bare at folk kobler sammen med andre og får barn og dør. Bare sammenkobling i stamtreet her, ingen utvikling dersom alle får 2 barn hver. 4 barn er fordobling.

Sitat av Matthiesen
Kommer ikke på hvor jeg har hørt dette, og hva som var grunnen. Jeg har hørt at jordens befolkning kommer til å stabilisere seg på 10-12 milliarder.
Vis hele sitatet...
Illustrert Vitenskap? Ja - leste det. Husker heller ikke grunnen, men de sa at stastikken var feil eller noe i den duren.
Sist endret av reagol; 6. juli 2005 kl. 18:51.
Sitat av reagol
Illustrert Vitenskap? Ja - leste det. Husker heller ikke grunnen, men de sa at stastikken var feil eller noe i den duren.
Vis hele sitatet...
Nei jeg leser ikke Se&Hør :P
Jeg tror dette er fra geografien på skolen, og at grunnen til at det kommer til å stabilisere seg er fordi asia og afrika vil om noen tiår begynne å komme seg vekk fra det at man føder 10 barn i håp om at 5 vokser opp.. Når de fattige landene forbedrer økonomien sin vil befolkningen ikke øke så kraftig lenger.
Sitat av Xandu
er glad så lenge folketallet går ned i Europa, holde stram innvandrerpolitikk.
BTW så er KIna et bra forbilde angående overbefolkning
Vis hele sitatet...
Hvordan skal det å holde en stram innvandringspolitikk holde verdensbefolkningen nede?

Og, hvis USA skal overta og gjøre som de vil i større grad enn de gjør nå, så tror jeg det raskt blir USA som bare "forsvinner". Hele verden er ikke USA, selv om de liker å tro det selv. Men, når de innser at de taper, så setter de nok igang med ulovlige våpen (Kjernefysiske, biologiske, kjemiske, osv.) for å ta hevn over tapet.

Men, det å ha tobarnspolitikk blir nok det som blir aktuelt først, for så deretter å avlive de "unyttige" i samfunnet (hitler style, desverre). Jeg håper det aldri når til spådom nummer 2, og jeg håper USA slutter å oppføre seg som rævhøl på generell basis, slik at man heller kan slippe noen kriger.

Og Xandu, nå får vi vel snart kjenne at midt-østen gjør mot oss som vi gjorde/gjør mot dem. (Korstog, "frigjøringskriger" osv..)
Alle religioner har også en liten hake ved seg, som så gjerne overskygger den "gylne regelen", og det er at folk som ikke tror og utøver den religionen er hedninger, og mindre verdt/bør drepes/skal ikke få ha sin religion i fred osv.

Og det at det ikke akkurat strømmer over av fundamentalister her er bare bra, men jeg vil tro det er en del personlig kristne eller muslimske her. Resten har tatt en reality check.
Sist endret av pinnsvinet; 6. juli 2005 kl. 19:11.
blir nok ikke til spådom nr. 2... om det blir en 2 barnsregel, så kommer jo befolkninga til å synke... For det vil alltid være noen som ikke KAN få barn, eller folk som ikke vil ha barn...
Eg ville ha innført dødstraff for pedofili og voldtekt.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Snorre_
Eg ville ha innført dødstraff for pedofili og voldtekt.
Vis hele sitatet...
Og det skulle stoppet overbefolkningen?

Det ville vel vært mer lønnsomt å sette kriminelle til å jobbe med jordbruk slik at man heller kan forsyne vedren med mat.
Sitat av pinnsvinet
Hvordan skal det å holde en stram innvandringspolitikk holde verdensbefolkningen nede?
Vis hele sitatet...
Mente at på den statestikken jeg så, kom Europa til å gå ned i folketall i 2050. Men det hjelper ikke hvis det kommer innvandrere til oss fra overbefolkede land. Dette er egoistisk Carl I. Hagen politikk, men men...
Sjekk India, der er det _overbefolkning_! Gass hele landet, visk ut de svake leddene.. Nei, det er ikke så lett. Man må se litt mer seriøst på dette spørsmålet i hvertfall ikke før det er forseint..

Kanskje en "lage-barn-limit"? Maks. to barn på familien. Og hvis du skulle være så uheldig. Altså etter å ha dyppet ditt mannlige kjønnsorgan uten prevansjonsmiddel... Da var det obligatorisk abort, eller lignende..
Dette er bare en tanke. Ikke kom med flaming ang. abort! Ja, noen ser på abort som mord - osv..

Noe i den duren tror jeg kunne ha funket