Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7123
Har kjøpt en 24-pack med 0.5L aluminiumsbokser i Sverige, noe jeg mest sannsynlig ikke får drukket opp før jeg flyr hjemover. Flyet går direkte fra en by i Norge til en annen, om det har noe og si. Er det da lovt til å ta med meg 4-6 liter i bagasjen? Prøvd Google, kommer bare fram til "ta med i flyet" men ingenting om drikke i bagasjen.
Ikke i håndbagasjen, men om du sender det skulle det ikke være noe problem så lenge det er lovlig og alkoholfritt
Du kommer til og bli fratatt alt av drikkevarer i sikkerhetskontrollen, men vist du sjekker bagasjen med drikkevarer inn går det fint
Sist endret av cookiesRGood; 4. august 2012 kl. 15:50.
Er det kullsyre i boksene hvis ja ville jeg ikke gjort det. Vet bekjente kjøpte co2 patroner for fylling av sykkel dekk på kreta og når flyet kom i riktig høyde så smalt det liflig fra bagasje rommet på flyet. Og det var noe dritt å forklare kapteinen. Regner med at glupinene fikk en heftig bot også på hele greia.

Så jeg ville vært forsiktig For er det verd å risikere alt det stresset med kapteinen OM flyet skulle ende opp høyt nok? Om det ikke blir høyt nok smell så kan det kanskje lekke ut over bagasjens andre innhold og da er spørsmålet er det vits?
Ja men herregud da er dere tette i hode :P
Dem selger jo f.eks cola på boks på flyet så er ingen problem dette
Så lenge du kjøper i taxfreen så kan du ta det med på flyet med håndbagasjen, alt som ikke er kjøpt inne sett det i bagasjen og ikke håndbagasjen
Sist endret av SRB; 4. august 2012 kl. 15:57.
Sitat av creavator Vis innlegg
Er det kullsyre i boksene hvis ja ville jeg ikke gjort det. Vet bekjente kjøpte co2 patroner for fylling av sykkel dekk på kreta og når flyet kom i riktig høyde så smalt det liflig fra bagasje rommet på flyet. Og det var noe dritt å forklare kapteinen. Regner med at glupinene fikk en heftig bot også på hele greia.

Så jeg ville vært forsiktig For er det verd å risikere alt det stresset med kapteinen OM flyet skulle ende opp høyt nok? Om det ikke blir høyt nok smell så kan det kanskje lekke ut over bagasjens andre innhold og da er spørsmålet er det vits?
Vis hele sitatet...
Rart at du oppfordrer han til og ikke gjøre det, vertfall siden flyselskapene serverer brus bokser selv.
Hørt om noe som heter trykk kabin eller folkens?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Rart at du oppfordrer han til og ikke gjøre det, vertfall siden flyselskapene serverer brus bokser selv.
Vis hele sitatet...

Husk på at kabinen er trykksatt, det er så vidt jeg vet ikke frakterommet.
Så skal dyra dø inni der da eller ?
Sitat av Dani87 Vis innlegg
Husk på at kabinen er trykksatt, det er så vidt jeg vet ikke frakterommet.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er den det.
hadde med meg "ørten" bokser med energidrikk fra tyskland i bagasjen, de sprengte ikke.
Jeg har også tatt med 16 energidrikker bra Berlin, og det gikk helt fint. Pakket de godt inn, i tilfelle de skulle sprenge.

Legg brettet ditt inni et par plastposer, også pakk det inn i klær, slik at det kan bli absorbert opp.
vist ikke fraktrommet på flyet var trykksatt så ville du aldri kunne ha tannkremtuber, shampo, eller annet som finnes på tuber eller har en eller annen form for lukket beholder, disse hadde jo da "eksplodert" å du hadde hatt tannkrem, dusjsåpe og mere til over all bagasjen din hver eneste gang du var ute å reiste.
Jeg har ihvertfall opplevd å komme hjem med kliss våt bag,etter at noen cola bokser sprakk.
Burte gå bra å få det meg seg på flyet men anbefaler å pakke boksene inn i poser eller lignende da noen av de kan sprekke.
Du kan IKKE ta dette med gjennom sikkerhetskontrollen, men du kan ta det med i bagasjen hvis du sjekker inn kofferten.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg har ihvertfall opplevd å komme hjem med kliss våt bag,etter at noen cola bokser sprakk.
Vis hele sitatet...
Har du sett hvordan bagasjen blir behandlet? Skulle tro at de fikk ekstra lønn hvis de ødelegger så mye som mulig...
Men det har vert tilfeller der surstrøming har eksplodert i frakterommene på fly. så lurer litt faktisk :P
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Får pakke driten godt inn i både poser og klær da! Takk for hjelpen, freaks!
Det verste som skjer er våte klær, så ville ikke tatt sjansen på å legge noe elektronikk i bagasjen din
Legg boksene i plastikkposer med slik fancy forseglingssak. Better safe than unsafe!
Når jeg var i Polen hamstra jeg energidrikk og la vanlig i kofferten, det skal dog sies at dette var plastflasker (0,5l). Gikk helt fint. Bare husk å vente en god stund med og åpne de etter flyturen ^^