Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1509
Har spilt BFBC2 en stund nå, og er litt lei av typisk 30 spillere som springer rundt på banen og skyter i hytt og pine, dør 1 gang i minuttet og litt for mye uten mål og mening. Har prøvd å spille i squad men finner ingen som er ute etter å samarbeide.

Så det jeg er på utkikk etter er en krigs simulator med stort brett, 2 lag/land, marine, luftvåpen og bakkepersonell. Der du kan velge feks å være pilot å få oppdrag av de på bakken om å bombe et viktig mål. Eller å være på bakken å invadere et område og etablere en base.

Det bør være multiplayer.

Finnes det noe slikt?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
ARMA 2 er vel en ganske god krigssim.
Forum der du har egasjerte bf2 spillere, legg ut en request om at du ønsker og spille serriøst med målretta oppgaver, var slev i et squad der vi var meget serriøse og vant mange av matches pga vår innsats mens andre sprang runt som idioter, dette er da noen år siden vel og merke
Armed Assault 2 (Som har en freeware versjon også)

Operation Flashpoint.
Du må bare finne noen med de samme intressene som deg, så det du gjør nå er jo bra .

Jeg og et par andre spilte veldig strategisk før på cod4, og vi vant så og si alt. Det er faktisk mye gøyere, når alle har hver sin oppgave og alt går som smurt! Vi spiller ikke nå lengre, men bare å spørre andre om de er interesserte.
Men Of War serien
red orchestra 2 kommer jo, jeg gleder meg ihvertfall
Spiller du på PC?
Sitat av Morgul Vis innlegg
red orchestra 2 kommer jo, jeg gleder meg ihvertfall
Vis hele sitatet...
Den har kommet for lenge siden
Dani87's Avatar
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Spiller du på PC?
Vis hele sitatet...
Ja, spiller på PC. Mange gode forslag til nå

Prøvde å få lasta ned ARMA 2 gratis versjonen til pc, men ble bare linka videre til masse tull.
Sjekk ut et dedikert forum i stedet for dette ? pm meg for noen forslag

For min del er svaret på spørsmålet ditt soleklart: ønsker du "combined arms warfare" på pc så velger du foreløpig BF2 (jaaaada, jeg vet, grafikken suger, men ift feeling i spillet er det _foreløpig_ uovertruffent hva gjelder teamspill)

Joiner du i tillegg en casual clan kan du oppleve masse bra teamplay. Jeg kan foreslå et par om du PM'er meg, men jeg vil _ikke_vouche for noen uten å ha spilt med dem en stund.

- Jeg har selv BC2, men spilelr det aldri lenger. For mye basecamping snipers som ikke spiller som lag. Og en rekke andre ting som samlet gjør det fem år eldre BF2 til et bedre spill

Er du av den typen som mener at alt skal være realistisk ned til hvordan kolben på gønnern ser ut, så laster du ned den communityskapte modden "project reality" til BF2. Drit kjedelig synes jeg, men alle skal få ha sin egen smak i fred.


Og om 8-10 dager kommer Battlefield 3. - Som er jæææææævlig bra gjennomført som spill betraktet om , men som desverre kommer til å mangle endel funksjoner som er sentrale mhp teamspill. Som feks ingame VOIP, ikke noe commander, kommunikasjon mellom squadleaders ukjent, ingame squadkommunikasjon litt krøkkete lagt opp og foreløpig ikke noe command rose. Samt at alle våpen det skytes med vil merke deg på minimapet såfremt du ikke har supressor (lyddemperskit)

Har ikke prøvd red orchestra 2 selv enda, men ser på Xfire det er endel i klanen som spiller det nå. Får vel sjekke det ut selv. Et tips er som regel å se på youtube, søkeord "gameplay" og ikke de der demoene som som regel overdriver og lyver mhp actionnivå.