Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3988
Hei,

På jobb er det et par damer som alltid går i skjørt og drikker alkohol på julebordet og på lønningspilsene, men de er samtidig også strengt relgiøse.

Hvilken trosrettning innenfor kristendommen krever at damene bare går i skjørt?
Men tillater dem å drikke alkohol... merkelig nok.

De var 3 stk her før, men hun ene sluttet etterhvert. Når hun gjorde det slutt med kjæresten sin så gikk hun plutselig i bukse. Disse er åpne om at de er kristine, men jeg tør ikke spørre hvilken rettning dette er under. Noen her som sitter med kunnskap rundt dette?
Jehovas vitner, kanskje? Etter litt overfladisk googling kan det stemme, men selvfølgelig, kan være noe annet også.
Sist endret av mrs.hudson; 14. november 2012 kl. 09:50. Grunn: Skriveleif
Jehovas vitne, Ja =P
Står vel fint lite i bibelen som forbyr alkohol, Jesus drakk jo selv vin. Hvilken trosretning de har vet jeg ikke, men er da ikke farlig å spørre.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Hvis kvinnene er pålagt å gå med skjørt er de nok medlem av Smiths venner..
Har hatt vitner her i bedriften, men de gikk med bukser. Smiths Venner ja...hmm må undersøkes nærmere.
Sitat av Cappy Vis innlegg
Hvis kvinnene er pålagt å gå med skjørt er de nok medlem av Smiths venner..
Vis hele sitatet...
Er Smiths venner bare et annet ord på mormonere? Da mener jeg altså Jesu Kristi kirke og de siste dagers hellige (Latter Day Saints).
Sitat av HawoX Vis innlegg
Er Smiths venner bare et annet ord på mormonere? Da mener jeg altså Jesu Kristi kirke og de siste dagers hellige (Latter Day Saints).
Vis hele sitatet...
Nei. Mormonersekten ble grunnlagt av Joseph Smith i USA på 1800-tallet, mens Brunstad Christian Church (Smiths venner på folkemnunne) ble grunnlagt av Johan O. Smith i Vestfold på begynnelsen av 1900-tallet. Begge sektlederne var like sprø og hadde altså samme etternavn, men bortsett fra det har menighetene få fellestrekk.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:54.
Sitat av HawoX Vis innlegg
Er Smiths venner bare et annet ord på mormonere? Da mener jeg altså Jesu Kristi kirke og de siste dagers hellige (Latter Day Saints).
Vis hele sitatet...
Nei, Smiths Venner (nå "Brunstad Christian Church" er ikke
mormonere såvidt meg bekjent. Du blander kanskje to forskjellige
Smith'er - grunnleggeren av LDS/Mormonerkirken het jo også
Smith.
Sist endret av PVestlandia; 14. november 2012 kl. 10:24. Grunn: svooosj! Ai ai, shuriken!
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nei. Mormonersekten ble grunnlagt av Joseph Smith i USA på 1800-tallet, mens Brunstad Christian Church (Smiths venner på folkemnunne) ble grunnlagt av Johan O. Smith i Vestfold på begynnelsen av 1900-tallet. Begge sektlederne var like sprø og hadde altså samme etternavn, men bortsett fra det har menighetene få fellestrekk.
Vis hele sitatet...
Hvis vi først skal rangere sprøhet vil jeg kanskje hevde Joe slår Johan med minst ei mil.

Ikke at ikke Smiths venner er smårare, men hvis vi ser vekk fra Scientologene har jeg vanskelig for å nevne en større vestlig religiøs gruppering som er sprøere enn mormomerne.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:55.
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Hvis vi først skal rangere sprøhet vil jeg kanskje hevde Joe slår Johan med minst ei mil.

Ikke at ikke Smiths venner er smårare, men hvis vi ser vekk fra Scientologene har jeg vanskelig for å nevne en større vestlig religiøs gruppering som er sprøere enn mormomerne.
Vis hele sitatet...
Jeg vil nå ikke skille så voldsomt mellom påstandene de forskjellige religionene kommer med. Jeg synes ikke det er noen prinsipiell forskjell i "sprøhet" mellom å tro at du faktisk inntar "frelserens" blod og legeme, og å sove med magisk undertøy.

Alle religioner kommer med sinnsyke påstander som minner om hallusinasjoner opplevd som følge av påvirkning av kraftige psykedelika.
Vet at også de som tilhører "apostolske pinsemenigheter" pleier å gå i skjørt. Jeg har hørt at grunnen til at de gjør det er at "det behager Gud".
Smiths Venner har ikke en regel med at kvinnene må gå i skjørt, de hadde noe på det en lang tid tilbake, men ikke nå lenger. Jeg har møtt en del fra menigheten (eller "sekten" som noen av en eller annen merkelig grunn kaller det), og de gikk i bukser og var fullstendige normale og koselige folk.
Sitat av LivingDeadBeat Vis innlegg
Vet at også de som tilhører "apostolske pinsemenigheter" pleier å gå i skjørt. Jeg har hørt at grunnen til at de gjør det er at "det behager Gud".
Vis hele sitatet...
"Behager Gud" ja, Fin unnskyldning for å se hønene til småjenter med andre ord.
Kan du ikke bare spørre? Selv om de er kristne så vet jo de også at det er mange trosretninger.
Tviler på at de tar det negativt, tvert imot tror jeg nok de liker det for da gir du dem jo anledning til å snakke om noe de holder høyt.
Høres ut som smiths venner, pleier å ha håret i hestehale/fletter og.