Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1395
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Hei Freaks jeg sitter og lurer på om jeg skal oppgradere stasjonærenen.

Jeg har nå et Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5 kort i pcen. tror det funker med 3 skjermer men jeg føler kløen etter nytt kort!

Jeg har 2 BenQ 24" skjermer men har lyst til og kjøpe en til.

Jeg trenger da anbefaling på et skjermkort som kan kobles til 3 skjermer og kan dra noe spel.

Jeg håper og ikke ligge så mye mer over 1500,-..

Tar også anbefalinger på 3 skjerm hvis noen har tips. Tenkte på enda en 2420HD men jeg kan vel oppgradere litt. er vel ikke så viktig at skjermene er samme merke bare de er like store?


Ellers sliter jeg med bråk, og lurer på om vannkjøling vil redusere støyen mye?

Kanskje jeg må bytte Hovedkortet mens jeg er i gang? (ASUS P6X58D-E, X58, Socket-1366)

Håper på noen gode tips her.


-- Skauman --
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Trådstarter
Ingen? .....
du kan ta en titt på 7950, ligger kanskje litt over prisen men har en veldig bra ytelse iforhold til prisen. Ifølge det jeg har hørt er også eyefinity litt bedre enn nvidia 3d surround i spilling, men correct me if i am wrong.
For 1500,- har du valget mellom et R7870 OC eller et GTX 660 OC.

Sammenligning og benchmarks uten OC tatt med i beregningen.

Går du litt opp i pris får du et R7870 XT som ligger mellom et vanlig R7870 og et R7950.
Er ikke bare at skjermene er like store nei. Vil nesten garantert få farge og bilde forskjeller. Samtidig som du risikerer at foten ikke lar deg ha de i lik høyde. Om jeg var deg ville jeg gått for å hatt tre like. Bare et lite tips til deg =)
Kjøp den dyreste du har råd til, 1500,- er desverre en lav grense
vent litt og 600 serien vil droppe i pris siden 700 serien begynner å komme i butikk nå, snakker selvfølgelig om nvidia sine.
Skal du ha eit skjermkort til å dra spel over 3 skjermer må du nokk opp på 3-4tusens merket.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Trådstarter
Jaja, jeg får se på finn om det er noen som har en benQ 2420HD skjerm:-)

Men hadde håpet og ikke måtte ut med summer helt opp i 3-4k...
Som sagt, når 770 dropper etc. vil prisen på et 670 kort (veldig bra gpu) droppe rask også, ergo du får et veldig billig og bra kort Jeg har det kortet og drar Bf3 på ultra med ca. 80-90 fps
Sitat av zlagther Vis innlegg
Som sagt, når 770 dropper etc. vil prisen på et 670 kort (veldig bra gpu) droppe rask også, ergo du får et veldig billig og bra kort Jeg har det kortet og drar Bf3 på ultra med ca. 80-90 fps
Vis hele sitatet...
på ein skjerm...
Jeg er veldig fornøyd med mitt GTX 680, maxer alt av spill, og kjører 2 skjermer (spiller bare på den ene)
Klart vannkjøling vil redusere støyen en hel del. Kommer litt an på pumpa som skal dra vannet rundt i kretsen tho, men med et relativt lufttett kabinett og vannkjøling er det natt og dag mtp. støynivå.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Som sagt, når 770 dropper etc. vil prisen på et 670 kort (veldig bra gpu) droppe rask også, ergo du får et veldig billig og bra kort Jeg har det kortet og drar Bf3 på ultra med ca. 80-90 fps
Vis hele sitatet...
Har du en 120Mhz skjerm også?
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Goofygutt Vis innlegg
Kjøp den dyreste du har råd til, 1500,- er desverre en lav grense
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis.
http://img.gfx.no/1158/1158714/3DMark11_Poeng.png

2x650ti boost for en prislapp på 2600 konkurrerer med 680 og 690.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Ikke nødvendigvis.
http://img.gfx.no/1158/1158714/3DMark11_Poeng.png

2x650ti boost for en prislapp på 2600 konkurrerer med 690.
Vis hele sitatet...
Blir det samme som å si at 650ti boost SLI konkurrerer med 650ti boost. Så å si samme forskjellen i ytelse. Gtx 690 ligger ca 40% foran 650ti SLI i ytelse
Sist endret av sweem; 1. juni 2013 kl. 16:08.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Blir det samme som å si at 650ti boost SLI konkurrerer med 650ti boost. Så å si samme forskjellen i ytelse. Gtx 690 ligger ca 40% foran 650ti SLI i ytelse
Vis hele sitatet...
Eh, okey beklager meg da. Da leste jeg feil.

Poenget mitt var at det ikke nødvendigvis er en dårlig deal å gå for noe billig. Slik tilfellet var her.
Sist endret av Kusetjuv; 1. juni 2013 kl. 18:44.