Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2600
Leste nettopp at hacker gruppen anonymous skal om kort tid sende ddos angrep mot israelske nettsider. Her: http://m.nrk.no/artikkel.jsp?art_id=1.10974107

Hva mener dere om dette?
Synes det er fint
jeg synes det er teit at de blir kallt hackere. Det høres ut som de gjør noe som faktisk krever datakompetanse - mens det egentlig består av 95% folk uten noe som helst kompetanse som synes det er kult å være med i anonymous. Som sikkert ikke en gang kan noe om sakene den såkalte gruppen kjemper for.

De siste 5% er sikkert helt greie folk.
Sitat av etse Vis innlegg
jeg synes det er teit at de blir kallt hackere. Det høres ut som de gjør noe som faktisk krever datakompetanse - mens det egentlig består av 95% folk uten noe som helst kompetanse som synes det er kult å være med i anonymous. Som sikkert ikke en gang kan noe om sakene den såkalte gruppen kjemper for.

De siste 5% er sikkert helt greie folk.
Vis hele sitatet...
En del av anonymous folka er veldig dyktige mer en 5%.
Sitat av Benjy Vis innlegg
En del av anonymous folka er veldig dyktige mer en 5%.
Vis hele sitatet...
Det han mener var at de fleste av de folka har ikke en minste peiling på hva de holder på med. Og der er jeg helt enig i
Sist endret av paddus; 5. april 2013 kl. 00:32.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Benjy Vis innlegg
En del av anonymous folka er veldig dyktige mer en 5%.
Vis hele sitatet...
Det blir vel feil å si, man "melder seg" vel ikke inn, er ikke det litt av greia? Man slenger seg på om "de" skal angripe noe du er i mot (og er villig til å riske det), noen folk som joiner dem i blant er sikkert dyktige hackere, men at anon består av masse dyktige hackere "til vanlig" og identifiserer seg med dem har jeg vanskelig for å tro.
Hvem som helst kan si de er fra Anonymous, det er hele poenget med å benytte seg av navnet - og det funker. Hvis f.eks staten innfører mer skatt på røyk og alkohol, så kan jeg demonstrere imot via internett under navnet Anonymous for at demoen skal få en bedre virkning + deking i media og oppmerksomhet fra folk flest. Det var hvertfall hele ideen når det begynte.
Sant at hvem som helst kan si de er fra Anonymous ja, selv om det motsier selve navnet da
Men jeg ville sagt at det er tre forskjellige typer folk i Anonymous.
1. De som arrangerer alt, de "høyeste rangerte" om du vil.
2. De folkene som blir med på forskjellige "raids" og faktisk hjelper til.
3. De som bare sir de er med for at de vil være "Über1337haxxor" fordi de mener at det er tøft i dagens samfunn. De gjør som oftest ingen ting mer enn å "reklamere" for Anonymous.

Jeg personlig skjønner meg ikke på folk som går rundt og sir de er med i Anonymous, hovedsaklig fordi at det er en grunn til at det heter Anonymous, og det er nok ganske så mye det at de holder seg anonym.
De gjør som oftest ting som er ulovlig i tillegg, så det gjør det jo egentlig bare verre da.
De setter seg som oftest ikke inn i hva som skjer heller, de bare hopper inn fordi andre gjør det. Internettets sauer, om du vil.

Men min personlige mening er at de gjør noe bra, og er glad for at de gjør det de gjør akkurat nå.
Anonymous står for ideologien at informasjonen skal flyte fritt.
Har et menneske den samme ideologien, er det greit at vedkommende kaller seg anonymous.
Men om man begir seg for å være Anonymous, så følger det selvfølgelig et visst ansvar med navnet.

En gruppe må ha forskjellige mennesker, med forskjellige roller.
Alle kan ikke være hackere på top-nivå. Man trenger folk med andre kunnskaper og roller, selv om denne rollen er å "reklamere".
Ikke alt er bra, og det finnes mange drittunger der ute som ødelegger for Anonymous.

Jeg vet ikke om dere har hørt om Camover?
Det er vanlig å sette på en Guy Fawkes maske, ødelegge offentlige overvåkningskameraer og i mine øyne er dette handlingene til Anonymous. Dette har blitt en sport i Tyskland. Disse menneskene tviler jeg på er hackere på top-nivå, seende at de ikke kan ta den risikoen, men de er likevel en viktig del av kampen for fri informasjon, menneskerettigheter og frihet til folket.
Sitat av Cortec Vis innlegg
Anonymous står for ideologien at informasjonen skal flyte fritt.
Har et menneske den samme ideologien, er det greit at vedkommende kaller seg anonymous.
Men om man begir seg for å være Anonymous, så følger det selvfølgelig et visst ansvar med navnet.

En gruppe må ha forskjellige mennesker, med forskjellige roller.
Alle kan ikke være hackere på top-nivå. Man trenger folk med andre kunnskaper og roller, selv om denne rollen er å "reklamere".
Ikke alt er bra, og det finnes mange drittunger der ute som ødelegger for Anonymous.

Jeg vet ikke om dere har hørt om Camover?
Det er vanlig å sette på en Guy Fawkes maske, ødelegge offentlige overvåkningskameraer og i mine øyne er dette handlingene til Anonymous. Dette har blitt en sport i Tyskland. Disse menneskene tviler jeg på er hackere på top-nivå, seende at de ikke kan ta den risikoen, men de er likevel en viktig del av kampen for fri informasjon, menneskerettigheter og frihet til folket.
Vis hele sitatet...
Ja, sant nok. De havner vell sammen med de på nr. 2 listen min.

Men de jeg mente var de som bare er med for å være "Tøff" som sagt, de på 3.
Ja, reklamasjonen hjelper litt, men det er mange som bare sier de er med kun for å gjøre det, det er ikke noe stort til reklamasjon, siden det bare lar folk vite at det er en gruppe som heter det. Men som du nevnte så hjelper vell all reklamasjon, men jeg ville ikke sagt at det hjelper mer enn reklamasjonen folk finner ved å se noe i fra de helt tilfeldig på internettet.
Sitat av Lemoop Vis innlegg
Ja, sant nok. De havner vell sammen med de på nr. 2 listen min.

Men de jeg mente var de som bare er med for å være "Tøff" som sagt, de på 3.
Ja, reklamasjonen hjelper litt, men det er mange som bare sier de er med kun for å gjøre det, det er ikke noe stort til reklamasjon, siden det bare lar folk vite at det er en gruppe som heter det. Men som du nevnte så hjelper vell all reklamasjon, men jeg ville ikke sagt at det hjelper mer enn reklamasjonen folk finner ved å se noe i fra de helt tilfeldig på internettet.
Vis hele sitatet...
Jeg vil nok påstå at reklamasjon for ideologien er god reklamasjon.
Shitkids som bare troller, ødelegger fort ryktet de prøver å bygge opp.

Nå er jeg ikke helt sikker på historien bak Anonymous, men som jeg har forstått det, så var Anonymous en helt skjult og lukket gruppe for ikke så alt for mange år tilbake.
Det blir vel kanskje litt feil å kalle de for en gruppe, men jeg har ikke et bedre ord for Anonymous.

Det var de som var de profesjonelle, som aldri ble tatt, og utførte de største jobbene. Man visste ikke hvem Anonymous var, med mindre de viste seg frem.

De samlet seg bak en ideologi, og gikk offentlig ut med denne ideologien.
Når de gikk offentlig ut med denne ideologien så samlet det seg mange aktivister og frihetskjempere bak Guy Fawkes masken som ble et symbol på Anonymous.

Per idag så er det hacktivister, aktivister, frihetskjempere som er majoriteten av Anonymous og en del unger som utgir seg for å være Anonymous men egentlig bare ødelegger for seg seg, og for Anonymous.

Media i USA har prøvd å diabolisere Anonymous med propaganda, og hjernevasker befolkningen til å tro at Anonymous er "internet terrorister".
Sist endret av Cortec; 5. april 2013 kl. 13:05.
Sitat av Cortec Vis innlegg
Anonymous står for ideologien at informasjonen skal flyte fritt.
Har et menneske den samme ideologien, er det greit at vedkommende kaller seg anonymous.
Men om man begir seg for å være Anonymous, så følger det selvfølgelig et visst ansvar med navnet.

En gruppe må ha forskjellige mennesker, med forskjellige roller.
Alle kan ikke være hackere på top-nivå. Man trenger folk med andre kunnskaper og roller, selv om denne rollen er å "reklamere".
Ikke alt er bra, og det finnes mange drittunger der ute som ødelegger for Anonymous.

Jeg vet ikke om dere har hørt om Camover?
Det er vanlig å sette på en Guy Fawkes maske, ødelegge offentlige overvåkningskameraer og i mine øyne er dette handlingene til Anonymous. Dette har blitt en sport i Tyskland. Disse menneskene tviler jeg på er hackere på top-nivå, seende at de ikke kan ta den risikoen, men de er likevel en viktig del av kampen for fri informasjon, menneskerettigheter og frihet til folket.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng der.

Sist gang jeg så noe til Anonymous mente en kar at de var en ide og ikke en gruppe. Vet dog ikke om han akkurat hadde sett V for Vendetta
Sitat av Benjy Vis innlegg
En del av anonymous folka er veldig dyktige mer en 5%.
Vis hele sitatet...
Du var tydeligvis ikke på The Gathering 2012.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Lemoop Vis innlegg
Men jeg ville sagt at det er tre forskjellige typer folk i Anonymous.
1. De som arrangerer alt, de "høyeste rangerte" om du vil.
2. De folkene som blir med på forskjellige "raids" og faktisk hjelper til.
3. De som bare sir de er med for at de vil være "Über1337haxxor" fordi de mener at det er tøft i dagens samfunn. De gjør som oftest ingen ting mer enn å "reklamere" for Anonymous.
Vis hele sitatet...
Haha, som sagt så er ikke anonymous en fast gruppe. De er ikke særlig organiserte, og det er ingen som er høyere rangerte enn andre. Hvem som helst kan arrangere ting, det er bare å poste en tråd på 4chan så ofte som mulig så blir folk med på raids. Det er noe hvem som helst kan gjøre så lenge de klarer å planlegge litt.
Hvem som helst kan jo bli med på det, selv vært med på ddos angrep via anonymous, bare la det stå og gå det.
Sitat av MBTI Vis innlegg
Du var tydeligvis ikke på The Gathering 2012.
Vis hele sitatet...
Hva skjedde da?
Sitat av fth Vis innlegg
Hva skjedde da?
Vis hele sitatet...
I år skjedde det ikke noe lignende, , men i fjor gikk de ihvertfall rundt om kring og oppførte seg som om de eide hele stedet og trodde at alle så opp til dem.

Når de gikk samlet i midtgangen sa vi alltid "Plis, ikke hack oss" da svarte de utrolig nok "Vi kommer ikke til å hacke dere" - noe vi synes var hysterisk morsomt å høre. Etterhvert fikk vi besøk av noen av disse folka. Det jeg husker best var en 12-13 åring som tydeligvis hadde sett filmen. Han sto musestille bak oss. Det var gøy i en liten stund, og etterhvert ba vi han gå - noe han ikke gjorde med det første...

Litt senere kjedet vi oss og gikk inn i "#tg.anonymous" chatten (noe sånt) for å "trolle" litt. Det resulterte i at de fortalte oss at de skulle "spore" IP adressen vår og finne oss. De konkluderte i at vi satt på rad 29.
Vi satt på rad 30 og delte Internett med rad 29, og vi forsto med en gang at alt de hadde gjort for å "spore oss opp" var å trykke "whois". Når vi først så dem gå igjennom rad 29 et par ganger frem og tilbake forsto vi hvor virkelig useriøse de var.

De fant oss etterhvert og brukte alle ressursene sine på å forklare vennen min hva Anonymous "egentlig står for".


Selv synes jeg V for Vendetta er en kjempebra film, og at det de skikkelige Anonymous folka driver med er bra (de som faktisk utfører prosjektene). Småunger som løper rundt med V for Vendetta masker blir noe helt annet.
Sitat av MBTI Vis innlegg
I år skjedde det ikke noe lignende, , men i fjor gikk de ihvertfall rundt om kring og oppførte seg som om de eide hele stedet og trodde at alle så opp til dem.

Når de gikk samlet i midtgangen sa vi alltid "Plis, ikke hack oss" da svarte de utrolig nok "Vi kommer ikke til å hacke dere" - noe vi synes var hysterisk morsomt å høre. Etterhvert fikk vi besøk av noen av disse folka. Det jeg husker best var en 12-13 åring som tydeligvis hadde sett filmen. Han sto musestille bak oss. Det var gøy i en liten stund, og etterhvert ba vi han gå - noe han ikke gjorde med det første...

Litt senere kjedet vi oss og gikk inn i "#tg.anonymous" chatten (noe sånt) for å "trolle" litt. Det resulterte i at de fortalte oss at de skulle "spore" IP adressen vår og finne oss. De konkluderte i at vi satt på rad 29.
Vi satt på rad 30 og delte Internett med rad 29, og vi forsto med en gang at alt de hadde gjort for å "spore oss opp" var å trykke "whois". Når vi først så dem gå igjennom rad 29 et par ganger frem og tilbake forsto vi hvor virkelig useriøse de var.

De fant oss etterhvert og brukte alle ressursene sine på å forklare vennen min hva Anonymous "egentlig står for".


Selv synes jeg V for Vendetta er en kjempebra film, og at det de skikkelige Anonymous folka driver med er bra (de som faktisk utfører prosjektene). Småunger som løper rundt med V for Vendetta masker blir noe helt annet.
Vis hele sitatet...
Men så skal man ikke ta alle under samme kam.
Det er vel ikke helt ukjent at Anonymous på et tidspunkt var en fast gruppe. Var rundt 2 år siden når Lulzsec var på topp.
IRC samtaler, twitter kontoer og folk som havnet i fengsel var de folka som tok de største avgjørelsene og stod for det meste av de store angrepene.
Ja hvem som helst kunne bli med å fyre av LOIC og bli med på ddos angrepene, men det var faktisk en liten gjeng med ganske kompetente hackere som stod bak mye.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Haha, som sagt så er ikke anonymous en fast gruppe. De er ikke særlig organiserte, og det er ingen som er høyere rangerte enn andre. Hvem som helst kan arrangere ting, det er bare å poste en tråd på 4chan så ofte som mulig så blir folk med på raids. Det er noe hvem som helst kan gjøre så lenge de klarer å planlegge litt.
Vis hele sitatet...
Nei, men om du ikke har noe bedre ord-forslag for å kategorisere de med enn "gruppe" som vi nevnte tidligere i tråden, så er det ikke noe poeng i å skrive noe slik som dette.

Vi nevnte at ordet "Gruppe" ble brukt i og med det at vi ikke kunne komme på ett bedre ord å bruke for de akkurat da. Om du har ett bedre forslag foreslår jeg at du heller kommer med det i stedet for å argumentere mot at det ikke er en gruppe, noe som vi er helt bevisst over.

Jeg vil også nevne at de raidsene fra 4chan som oftest er mindre raids for enten å trolle eller mindre årsaker.
De raidsene jeg snakket om er mer i stil med det som planlegges akkurat nå.
Og det med rang var tidligere, noe som står nevnt i posten over meg, tror jeg det var, av Dinosauren.

Du kan se for deg at det er slik som noen andre ting, det er forsåvidt alltid noen som organiserer tingene, spesielt i sammenheng med ett angrep så stort som dette.