Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3474
Name:  IMG_8918.jpg
Views: 1919
Size:  45,6 KB


Hvordan tar man av denne alarmen? Er det en fargeampull i den? Har ikke magnet så er ute etter alternative løsninger
Har gjort det med tang på et par fotballsko engang. Var mye verre enn først antatt.
tenkte tang jeg og, men blusen er dyttet inn i en liten knapp som går rundt hvis jeg vrir på den så kommer ikke til med tang.
er det et "hull" på den mest buede siden? Om du finner noe som passer inn der, så skal den nedre delen løsne.
Har du knæbba en gardin?
Går det ikke å punktere de kontrollert for å så klippe de av?
Har ikke vært borti sånne, bare de runde..
Sist endret av Vittigper; 4. januar 2013 kl. 10:48.
hehe, har ikke knæbba en gardin nei (men enig i det at skjorta er stygg)

Er en venninne av meg som fikk en bluse til jul som hadde alarmen på, og butikken vil ikke ta den av.

Er et hull på den buede siden ja, men er det ampull i den som kan gå av?
Vet ikke hva som er inne i den, men for å ta den av må du bare stikke noe inn i hullet på den store delen mens du drar delene fra hverandre. Det er ikke avansert.
Alternativt kan det fungere med en strikk som surres stramt rundt "pinnen". Etterhvert vil man da kunne få tilstrekkelig avstand til at magneten slipper.
har hørt at det er blekk inni disse. så vist du frys det ned først så skal det vel bare være og knuse den med en hammer
Sitat av paddus Vis innlegg
har hørt at det er blekk inni disse. så vist du frys det ned først så skal det vel bare være og knuse den med en hammer
Vis hele sitatet...
Det der var slettes ikke dumt!
Hiv hele stasen i mammas komfyr og sett den på maks effekt! Etter en snau time er plastdingsen smeltet og du kan pelle den av?
Lykke til..
Sitat av paddus Vis innlegg
har hørt at det er blekk inni disse. så vist du frys det ned først så skal det vel bare være og knuse den med en hammer
Vis hele sitatet...
Er de som lager slike alarmer så dumme at det virkelig funker? Jeg mener, fargen skal ikke kunne vaskes av, altså er den ikke vannbasert. Det finnes mer enn nok av løsemidler med smeltepunkt på minus 60 grader eller lavere, og da ville en vanlig fryser være ubrukelig. Jeg sier ikke at det ikke funker, men det ville sjokkere meg om alarmprodusentene var såpass korttenkte!

Forøvrig: hvis du trenger en magnet - hvor kraftig må den være? Du kan mekke deg en ganske saftig elektromagnet med noen seriekoblede batterier, en jernbit og litt kobbertråd.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ett spørsmål: hvordan gikk du ut av butikken uten at alarmen slo ut?

Svar: Har åpnet lignende alarm, den jeg såg var litt lenger kanskje, men den fikk jeg av etter 1 sekund med magnet, vanlig sterk magnet på den så går den fra hverandre med det samme.
Eller så kan du reise tilbake til butikken du kjøpte den så tar de den av. Viss det er lenge siden bør du ta med kvittering
Ser ut som du har samme som den i denne videoen: Youtube - How To Remove Supertag Using Bent Nail
Om venninnen din har kvittering og butikken ikke ønsker å ta av alarmen så gå på en annen butikk vis dem kvitteringen og få hjelp av dem. Jeg var med på jula i kristiansand når en kompis kjøpte seg ei jakke som de glemte å ta av alarmen på. Når vi kom hjem så gikk han på den lokale cubus. Viste kvitteringen og de fjernet alarmen enkelt, siden det ikke er jula i nærheten her jeg bor.
hvorfor ikke bare kjøpe den dingsen du trenger fra produsenten av alarmen ?
Metallsag? Hadde ikke det fungert bra?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Magnet er nok rett svar ja, finn eller lån den kraftigste magnet du kan finne
(tips store basshøytalere)
og prøv å lirk den løs forsiktig mens du holder den inntil.
Tang og vold ville jeg droppe da dette utløser fargeampullen som vil gi deg en meget intressant dekor på plagget hehe ;=)