Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 920
Le så mye dere vil, men jeg og en kompis har altså bestemt oss for å øke DDR-interessen i Kristiansand.

For dere som ikke vet hva DDR er:
- DDR står for Dance Dance Revolution
- Det er et dansespill
- Spillet er anerkjent som en sport/idrett av Norges Idrettsforbund
- Norges Danseforbund har valgt å kalle det for dans
- Har hatt en stort community i form av DDR Norway, men interessen har avtatt en smule

Det vi da ser etter er folk som er interesserte i å kjøre i gang et community av et slag her i Kristiansand. Dette kan være i form av en klubb eller at man rett og slett bare går sammen og spiller sammen et par ganger i måneden (eller oftere).

Blir det til slutt en klubb vil det bli innført en medlemskontigent på 100,- i året eller noe i den duren, samt at man får mulighet til free play et par ganger i måneden. Vil også bli satt opp turneringer og man vil bli medlem av Norges Idrettsforbund.

Håper det finnes noen interesse for det der ute Hadde vært fint!
Jeg prøvde å få organisert dette sånn noenlunde i sarpsborg, men jeg fikk liksom aldri dratt meg i gang, og interessen var ikke stor nok. Håper dere får det til bra, blir spennende å se hvordan det utvikler seg.

Synd at DDR-hypen har dabbet av, men det er fortsatt partyspill på sitt beste, samtidig som konkuransespill.
Hieronymus
Miyamoto's Avatar
Trådstarter
Ja, er kun i Sandefjord det fortsatt er et godt community. Mange steder hadde klubber før, slik som Oslo, Fredrikstad, Tønsberg, Trondheim, Lillehammer og Bergen, men alle har blitt borte. Nå kan det med Tønsberg ha noe å gjøre med at det ligger såppas nær Sandefjord å gjøre da, så det er enkelt å ha noe gående der, siden de arrangerer både turneringer og free play-dager.

Har vel helt ærlig aldri vært en skikkelig DDR-hype. DDR tok aldri av. Kanskje folk rett og slett ikke tør å spille? Eller er for late? Who knows. Er i hvertfall en god og morsom måte å holde seg i fysisk aktivitet på.

Jeg skal forøvrig til Oslo i starten av Mars og danse på Megazone og Veitvet Bowling om noen er interesserte i å joine.
Stepmania

Godt for fingrene, herlig musikk...
Spiller (spillte) litt på dansemaskina her ;P
noen som vet om noen som driver med korttidsutleie av ddr-maskiner til lan?
ddrnorway har ikke..
Hieronymus
Miyamoto's Avatar
Trådstarter
Sitat av coz
noen som vet om noen som driver med korttidsutleie av ddr-maskiner til lan?
ddrnorway har ikke..
Vis hele sitatet...
Jeg tror ingen gjør det. Hør med Positive Gaming om de vet om noen.
Positive Gaming
Vel, hadde jeg bodd i nærheten av deg så hadde jeg meldt meg inn med en gang. noen slanter i året på årskontigent for freeplay går rimelig lett opp i opp. Med en årsavgift på 100kr så er det jo det samme som 1 aften på arkaden
Hieronymus
Miyamoto's Avatar
Trådstarter
Bare å flytte til Kristiansand det
Nå skal det sies at jeg skal kun jobbe med dette prosjektet frem til sommeren. Flytter til Guildford (30 min utenfor London) til høsten for å studere. Blir nok en del DDR der også. Håper på å komme i kontakt med noen av DDR-folkene der og lære litt av de med tanke på verving av nye spillere og sånt
Hadde vært fint om man kunne fått fart på interessen blant folk her i landet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hieronymus
Miyamoto's Avatar
Trådstarter
En liten oppdatering:

Vi hadde møte i går og etter at de interesserte har skrevet seg på lista er vi nå hele 8 medlemmer av den fremtidige DDR-klubben
Håper noen her er interesserte.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hieronymus
Miyamoto's Avatar
Trådstarter
Da har jeg endelig fått kommet meg tilbake til Norge og ned til Kristiansand igjen, så da startes prosjektet opp igjen. Noen interesserte sjeler?
Jeg er halvinteressert, men! Hva blir prisen? Ingenting endret?
Hieronymus
Miyamoto's Avatar
Trådstarter
Sitat av mrscox
Jeg er halvinteressert, men! Hva blir prisen? Ingenting endret?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med prisen? Det er jo standard pris; 10,- per game (3-4 sanger), men jeg har vært i samtaler med sjefen der, og vi har allerede planlagt at vi skal arrangere free play dager for klubben, men dette får jeg kommer tilbake til så fort alt er klart.
Jeg føler meg også noe interessert. Men du kunne gjerne kommet med en liten oppdatering av planene:P Er dette bare en klubb for toppen av elitegamerene forresten?
Hieronymus
Miyamoto's Avatar
Trådstarter
Sitat av Faggot
Jeg føler meg også noe interessert. Men du kunne gjerne kommet med en liten oppdatering av planene:P Er dette bare en klubb for toppen av elitegamerene forresten?
Vis hele sitatet...
Planen:

Få samlet en gjeng med folk som ønsker å ha noen å danse med. Om det blir nok medlemmer kan det bli snakk om å dra inn en medlemsavgift (en liten sum per år), som vil gå i en felles klubbkasse. Disse pengene vil brukes f.eks. til mat på lokale turneringer, eller som reiseutgifter til større turneringer i Sandefjord eller Oslo.

For:
- Alle, uansett alder

Alle må da starte et sted, og vi har hatt og har fortsatt medlemmer som er på nybegynnerstadiet. Dvs at om du er nybegynner, så er du ikke alene
Hieronymus
Miyamoto's Avatar
Trådstarter
Da vil jeg bare si at vi har free play førstkommende fredag (22. august), så det er bare å komme!