Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4591
Jeg klør skikkelig mye på armene på bena og litt i hode hva kan det være?
det er spesielt når jeg legger meg eller noe sånt jeg må ofta skifte sengetøy og da roer det seg litt, hva kan det være sinnsykt irriterende og fælt
Allergi? (10 tegn)
høres ut som en allergisk reaksjon. sengemidd eller noe? siden det hjelper å skifte ofte på senga tenker jeg på. dra til legen og ta en omfattende allergitest.
lus.......
edit: det var midd jeg tenkte på :/
Sist endret av exuz; 28. mai 2010 kl. 22:57.
Fatso's Avatar
Trådstarter
det er ikke lus, det vet jeg

hva er sengemidd og hvordan fjerner jeg det?
Sitat av Fatso Vis innlegg
det er ikke lus, det vet jeg

hva er sengemidd og hvordan fjerner jeg det?
Vis hele sitatet...
sengemidd er noe som er i alle senger. umulig å fjerne alle. du kan få økonomisk støtte for å kjøpe middlaken/sengetøy om du har allergi.
Fatso's Avatar
Trådstarter
ok men hvordan kan jeg fjerne litt av di?
Midd er spennende krypdyr i slekt med edderkopper.
http://www.freewebs.com/volcomosiris/midd.jpg
les mer på naaf sine sider
Fatso's Avatar
Trådstarter
hvordan kan jeg drepe di?
Sitat av Fatso Vis innlegg
hvordan kan jeg drepe di?
Vis hele sitatet...
les om "Tiltak ved middallergi" på naaf sine sider om midd, postet i min forrige link.
Ved å legge sengetøyet, dyne pute og madrassen i en fryseboks...
Sist endret av Halalgeir; 28. mai 2010 kl. 23:04.
Fatso's Avatar
Trådstarter
jeg mener i sengen jeg skal skifte laken og sånt men det må jo være midd på over madrassen og sengen, kan jeg drepe di der
Hei

Kanskje du som meg har litt sensitiv hud? Det første du bør gjøre er å bruke et vaskepulver som ikke er irriterende som f. eks. Neutral, de har også skyllemiddel.

Sengemidd kan drepes ved å putte dyne og sengetøy i fryseren eller henge det ut i kuldegrader. Alle har litt sengemidd, du holder dem i sjakk ved å bytte sengetøy regelmessig, ca annenhver uke.

Ellers anbefaler jeg Aloe Vera (rundt 98 % gelé) når det klør, det stiller kløen og hjelper til å holde infeksjoner unna, samtidig som sår gror fortere

Hæxa
Fatso's Avatar
Trådstarter
ok.... takk for bra svar
Sitat av Fatso Vis innlegg
ok men hvordan kan jeg fjerne litt av di?
Vis hele sitatet...
Du kan fjerne litt av dem ved å ta bein for bein, eller følehorn for følehorn. Og så lar du så mye du ønsker å beholde sitte igjen.

Alt som behøves er et mikroskop, mikropinsett og en stødig hånd. Og litt samarbeidsvilje fra den enkelte midd.

BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Har du katt? for katta mi drar alltid med seg utøy inn som får meg til å klø
pussa glassfiber i lite klær i det siste ?
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Har du katt? for katta mi drar alltid med seg utøy inn som får meg til å klø
Vis hele sitatet...
Jeg gjentar det første svaret: Allergi?
Sliter som bare det med kløe, nesten så jeg river av meg armen og øynene ..
Sikker på at det ikke er støv?
Me en gang jeg har støvsuget rommet, skiftet sengkler osv, såver som en legende i drømmeland og har mindre kløing i et par dager..

Bruker endel zyrec tho
Sist endret av shit1; 29. mai 2010 kl. 01:05.
Kan jo også bare være sensitiv hud og dårlig reaksjon på at været forandrer seg. Jeg klør ofte på armer og ben, fordi jeg har lett irritert hud.

Ellers kan jeg anbefale å kjøpe allergitabletter på apoteket, de er reseptfrie. Kanskje det kan hjelpe litt.
Gucci gang
Fusjon's Avatar
Sitat av exuz Vis innlegg
Midd er spennende krypdyr i slekt med edderkopper.
http://www.freewebs.com/volcomosiris/midd.jpg
les mer på naaf sine sider
Vis hele sitatet...
Takk for det fine bildet, Nå begynte det å klø mens jeg sitter i senga med laptopen.
Nå fikk dere meg til å skifte sengetøy igjen og hele pakka. Takk.
Jeg hadde skiftet sengetøy regelmessig, byttet bokser hver dag, og oppsøkt lege hvis de to første punktene ikke hadde fungert.
W.O.T Troll
Mora mi brukte å usette dem for trykk, og så vakum. Regner med at de popper som popcorn da.
Putt dyna og puta i en søppelsekk, snurr i gjenn, og legg deg på posen så det blir overtrykk i den.
Etter 30-60 sekunder kobler du støvsugeren til, og suger posen til et stort vakum.
..... og begge øyan spretter ut... PoPP.

Men uansett metode for å drepe dem, må du huske å tenke på at du går til sengs med milioner av små lik i senga.
God Natt !!!
Hm.. hva er størrelsen på disse krypene?
Har du ikke pollen, da? Jeg begynner å klø på kroppen (kan få sånne tørre spots) og veldig i øya når våren kommer, og det er på grunn av pollen.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Hm.. hva er størrelsen på disse krypene?
Vis hele sitatet...
De er mikroskopiske, og midd er noe alle har i sengene sine. Du trenger ikke bekymre deg for å våkne opp med masse bugs på størrelse med edderkopper, nei.
Uansett hva problemet er med kropp eller sjel er det aldri noe andre freakere kan svare på uten å undersøke deg. Dra til legen og finn ut hvorfor det klør!