Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 596
Hei!
Jeg har litt problemer med en spesefikk ting i excel og lurte på om det muligens var noen som kunne hjelpe til med dette.

Dette er scenarioet:
Jeg har en liste på over 3000 linjer om med forskjellig informasjon.
Hver av disse har i felt "G" en nummermarkering på 1, 2, 3 eller 4.
Problemet er at alle ligger tilfeldig og at jeg kunne tenke meg å få sortert informasjonen slik at alle med nummermarkering 1 blir automatisk overført til et nytt ark, det samme gjelder for 2, 3 og 4. Finnes det noen formel for dette eventuelt hva vil den bli?

Litt vanskelig spørsmål kanskje men satser på at det er noen der ute som har stålkontroll på excel og kan hjelpe med dette.
På forhånd takk
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sett opp en PivotTabell!
Google it
Er jo bare å velge "sorter på kolonne G". Dersom du ikke tenkte å ha dette som et dynamisk regneark som hele tiden sorterer rader ut på forskjellige ark..?
Trådstarter
Jeg gjorde det på den enkleste måten og sorterte kolonne G, tenkte rett og slett ikke på den løsningen når jeg satt her :P
Mangel på søvn, men takk for hjelpen!