Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 10004
Hei, Igår ble jeg utsatt for tyveri eller ran. De kom 5-6 karer 2-3 år eldre enn meg, og satt seg ned ved siden av meg og 2 kompiser.
De begynte å lete i lommene våres mens vi satt der. Han ene tok ut iphonen min, dette reagerte jeg selvfølgelig på, og spurte hva det var han drev med.
Han sa slapp av og puttet iphonen i lommen hans.

Jeg prøvde å ta den tilbake men truet han meg å sa att han hadde kniv.
Så jeg valgte å la være å gjøre noe, for jeg visste at jeg ikke hadde en kjangs.
Jeg løp ut av t-banen så fort den kom til en stasjon, Og ringte politiet. Og etter et avhør og beskrivelse kom jeg hjem.

Så det jeg lurer på er hva jeg har krav på når det gjelder både eiendelene og hendelsen, også med Ruter fordi det var på t-banen også med kameraer og sånn.

Mvh Thomas
Har du sporing på iphonen din?
Kan være lurt å anmelde det med hensyn på forsikring OL, men det er vanskelig for politiet å kunne finne disse råbarka G'sa om dere ikke har navn eller info på de?
Hvor gammel er du? og disse kara?
Jeg ville startet med å ringe forsikringsselskapet og sagt ifra der, du får sansynligvis noe erstatning på dette. Sansynligheten for at politiet bryr seg mer nå vil jeg av egen erfaring si at er ganske liten, ettersom du sikkert fikk beskjed om at de "skulle etterforske nærmere" eller lignende. Vet ikke hvor gammel du er, men om du ikke er myndig er det vel ganske vesentlig at foreldrene dine blir å ta seg av store deler av dette(?)
Det er vel en foriskringssak, er det ikke?
Sitat av Løk Vis innlegg
Har du sporing på iphonen din?
Kan være lurt å anmelde det med hensyn på forsikring OL, men det er vanskelig for politiet å kunne finne disse råbarka G'sa om dere ikke har navn eller info på de?
Hvor gammel er du? og disse kara?
Vis hele sitatet...
Ja, har sporing aktivert, men det funker ikke før den kobles til nett. Og de har sannsynligvis skrudd den av.
Ja jeg har anmeldt det.

Jeg er 15,.
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Ja, har sporing aktivert, men det funker ikke før den kobles til nett. Og de har sannsynligvis skrudd den av.
Vis hele sitatet...

Jeg håper for din del at denne setningen ikke betyr at du lar være å forsøke å spore den opp!
lol den var kjip thomas, forsikring dekker det
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Jeg håper for din del at denne setningen ikke betyr at du lar være å forsøke å spore den opp!
Vis hele sitatet...
Neida er innom ofte for å sjekke. har blant annet gjort sånn at jeg får beskjed direkte på mail når den oppdages.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Så det jeg lurer på er hva jeg har krav på når det gjelder både eiendelene og hendelsen, også med Ruter fordi det var på t-banen også med kameraer og sånn.
Vis hele sitatet...
Ruter kan vel strengt tatt lite for at du blir ranet, så nei, Ruter har ingen erstatningsansvar ovenfor deg.
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Ja, har sporing aktivert, men det funker ikke før den kobles til nett. Og de har sannsynligvis skrudd den av.
Ja jeg har anmeldt det.

Jeg er 15,.
Vis hele sitatet...
Ok, du har ihvertfall gjort det du burde gjøre. Du kan følge litt med på finn.no og ulike sider, for å se om de blir lagt ut for salg og evt for å kunne finne ut hvem tyvene er.
Det enkleste for deg er vel å ta det på reiseforsikringen og heller løpe om du havner i samme situasjon senere, eller skrike etter hjelp. Fantastisk middel.
Da får du nok mobilen tilbake.
Sitat av Løk Vis innlegg
Ok, du har ihvertfall gjort det du burde gjøre. Du kan følge litt med på finn.no og ulike sider, for å se om de blir lagt ut for salg og evt for å kunne finne ut hvem tyvene er.
Det enkleste for deg er vel å ta det på reiseforsikringen og heller løpe om du havner i samme situasjon senere, eller skrike etter hjelp. Fantastisk middel.
Vis hele sitatet...
Ja jeg antar at jeg får den tilbake. Det som forskrekker meg er at det må ha vært noen som har sett det. Men ingen gadd å hjelpe noe som helst.
5-banen ved Grorudområdet? Noen utlendinger forsøkte å rane kompisen min sin iPhone på banen der for ikke så lenge siden. Utsatt område
Sitat av Snøbark Vis innlegg
5-banen ved Grorudområdet? Noen utlendinger forsøkte å rane kompisen min sin iPhone på banen der for ikke så lenge siden. Utsatt område
Vis hele sitatet...
Ja linje 5 ved Grorud stasjon. igår
Sitat av Snøbark Vis innlegg
5-banen ved Grorudområdet? Noen utlendinger forsøkte å rane kompisen min sin iPhone på banen der for ikke så lenge siden. Utsatt område
Vis hele sitatet...

Groruddalen blir så sinnsykt ghettofisert.. Har vell vært et rimelig utsatt område siden 80-tallet, men tar jo helt av nå med rappere som Jesse jones, Breacknecks osv som fronter denne ghettofiseringen, slik at Groruddalen "gangsterene" får oppfylt sin største drøm, om netopp å vokse opp i en ekte ghetto...
Få mobilene de tok sperret, så blir de i praksis ubrukelige.

http://www.google.com/m?q=sperreskjema+imei
Hvis jeg var deg ville jeg iallefall søkt om voldsoffererstatning, da om ménserstatning. Å bli utsatt for ran er ganske alvorlig, og kan ta på psykisk.

Har selv fått ménserstatning i etterkant av ran, i form av et større 5-sifret beløp

Blir kjipt for somalierne når de får gjeld hos staten, og trygden blir mindre
Sist endret av Donkeybrain; 14. februar 2012 kl. 23:08.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Hvis jeg var deg ville jeg iallefall søkt om voldsoffererstatning, da om ménserstatning. Å bli utsatt for ran er ganske alvorlig, og kan ta på psykisk.

Har selv fått ménserstatning i etterkant av ran, i form av et større 5-sifret beløp

Blir kjipt for somalierne når de får gjeld hos staten, og trygden blir mindre
Vis hele sitatet...
Ja det hadde vell vært det beste. Men er det alvorlig nok de de gjorde, med tanke på at de ikke gjorde noe voldelig mot meg?
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Ja det hadde vell vært det beste. Men er det alvorlig nok de de gjorde, med tanke på at de ikke gjorde noe voldelig mot meg?
Vis hele sitatet...
Var det ikke trussel med kniv du ble utsatt for?
Ganske alvorlig
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Ja det hadde vell vært det beste. Men er det alvorlig nok de de gjorde, med tanke på at de ikke gjorde noe voldelig mot meg?
Vis hele sitatet...
episoden har trigget en sterk angst og redsel på t-banen, du blir nok nødt til å ta taxi fra nå?
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Ja det hadde vell vært det beste. Men er det alvorlig nok de de gjorde, med tanke på at de ikke gjorde noe voldelig mot meg?
Vis hele sitatet...
Ran er ran per definisjon. Fyren sa han hadde kniv, derav væpnet ran. Selvfølgelig er dette grunnlag for evt. utvikling av paranoia og sosial angst.

Edit: a bit late there...
Sist endret av Tawon; 14. februar 2012 kl. 23:16.
Sitat av Løk Vis innlegg
Var det ikke trussel med kniv du ble utsatt for?
Ganske alvorlig
Vis hele sitatet...
Jo det var det, men jeg så aldri kniven men han truet meg med den ja.
Ønsker deg lykke til og håper inderlig disse drabant taperne får som fortjent.
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Jo det var det, men jeg så aldri kniven men han truet meg med den ja.
Vis hele sitatet...
fortsatt klassifisert som væpnet ran
Så lenge han sa han hadde en kniv er det det samme!
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Du skulle slått han så hardt, at de ekle, utstående tenna hans satt seg fast i spiserøret. Jeg hadde ALDRI godtatt å blitt rana!
Ble forsøkt rana èn gang - endte med at jeg sparka idioten ned på gulvet i en karusell. Hvem idiot raner under en karuselltur?
Vis hele sitatet...
ikke så lett når alle i flokken er 2 år eldre
leste i artikkelen at det senere utviklet seg i slagsmål utenfor stasjonen, risky shit
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Du skulle slått han så hardt, at de ekle, utstående tenna hans satt seg fast i spiserøret. Jeg hadde ALDRI godtatt å blitt rana!
Ble forsøkt rana èn gang - endte med at jeg sparka idioten ned på gulvet i en karusell. Hvem idiot raner under en karuselltur?
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte selvfølgelig på det i etterkant. Men når jeg satt der og det kom 6-7 stykker rundt meg som var noen ett par eldre enn meg så turte jeg ikke det. Ihvertfall ikke når han nevnte att han hadde kniv.
Hvis de blir tatt tipper jeg de vil kunne bli dømt til følgende:

Straffelovens § 49, § 257, § 267, § 268.

Bare send PM om du trenger noen tips
Sist endret av Donkeybrain; 14. februar 2012 kl. 23:26.
Klarer dere ikke å komme med grovere rasistisk grums enn å kalle folk pakkiser og at dere er lei all innvandring fordi noen blir rana? Kom igjen da, bruk fantasien! Kan det f.eks knyttes opp mot Anders Behring Breivik? Noen må da ha skylda for dette ranet? Kan det kanskje være sosssialistregjeringa?
Sist endret av DonTomaso; 14. februar 2012 kl. 23:30.
Hvoran gikk det med kompisene dine? ble de også "truet" på samme måte?

latterlig når de går rundt slik å raner folk, skulle kastrert hele gjengen og satt de i arbeid!

har selv opplevd ran i form av "step in raid" helt forjævlig å bli ranet. nesten uansett hvordan det skjer.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Hvoran gikk det med kompisene dine? ble de også "truet" på samme måte?

latterlig når de går rundt slik å raner folk, skulle kastrert hele gjengen og satt de i arbeid!

har selv opplevd ran i form av "step in raid" helt forjævlig å bli ranet. nesten uansett hvordan det skjer.
Vis hele sitatet...
Ja de andre kompisene mine ble også truet på samme måte, hørte også noe med slag i hodet. Forresten så ble han ene tatt kvelertak på når han gjorde motstand.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Sannheten er at det er en gjeng med pakkiser og krypdyr.

Vet sånn ca hvem dem er, har sett de køddene på grorudsenteret 100 ganger. De pleier å sitte utafor kebabsjappa der og henge. I ettertid har jeg begnt å gå med kniv i lomma da grorud/ammerud har begynt å ligne på malmø.
Jeg er innvandrer selv hence navnet på brukeren min. Men uansett har blitt møkkalei dem, ødelegger for alle andre.
Vis hele sitatet...
Sannheten er at dette er snakk om mennesker som kommer ifra Somalia, Ikke Pakistan. Kjenner forresten til de som har gjort dette, og de alle går på skole, får topp-karakterer og har det generelt bra.
Dog er det noen ganger sånn at visse miljøer presser på en person, og den personen gjør noe for å følge seg som en del av gruppen.
Jeg var forresten på Grorud senteret da sloss kampen startet.
Det eneste man kan si er at - disse skulle hatt en bedre oppdragelse, og du skulle vært et annet sted da dette skjedde. Feil sted, feil tid.

Ikke døm innvandrerne p.g.a av dette
Sist endret av Saint123; 14. februar 2012 kl. 23:42.
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
Jo det var det, men jeg så aldri kniven men han truet meg med den ja.
Vis hele sitatet...
For å være litt sær. Om han hadde sagt han skulle drepe deg med vodo, så er det fortsatt drapsforsøk. Eller, om han sier han har en bazooka i lomma som han skal skyte deg med, så er det fortsatt drapsforsøk. lol
Hey... jeg bor her.

Kan nesten love deg at han ikke hadde noen kniv, folk rundt her har det bare i kjeften og oppfører seg sånn kun når de er med kompisene sine. Jeg er nå 20 år og har bodd her hele livet og har opplevd lignende, har også blitt banka opp tidligere uten grunn her i området. Jeg møtte en av personene en god stund senere og jeg klikka mentalt mens jeg konfronterte han på en ganske uhyggelig måte. Det førte til at han ba om unnskyldning opp til flere ganger, og skyldte på at de hadde lite å gjøre.
Så det er klart at de drives av "gjeng-adrenalinet" om jeg kan kalle det det.

Har også gått forbi grorud tbane flere ganger på sen kveld, og blitt skriki til, slengt ord til osv
tilogmed spurt om jeg var rasist, helt ut av det blå. (Nei, jeg er ikke rasist, men hadde ikke vært så jævlig rart om jeg hadde vært det eller hva?) får man jo lyst til å skrike tilbake.
men går som regel greit om man bare fortsetter å gå uten å bry seg, om man løper så trenger man ikke løpe så langt for at de gir opp heller.

Hadde dette skjedd med meg på tbanen den dag i dag hadde jeg gjort alt i min makt for å beholde eiendelene mine, men ja. Poenget mitt er at jeg skjønner hva du følte og og antageligvis føler nå
Bare husk, hvis det skjer igjen, så klikk i vinkel og spark og slå rundt deg, gjør alt som skal til.
du kan ta kontakt på pm om du vil ,for any reason.

Fortsatt jævlig at det skal være sånn men..what can we do right?
Håper du får tilbake tlf din!
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Sannheten er at dette er snakk om mennesker som kommer ifra Somalia, Ikke Pakistan. Kjenner forresten til de som har gjort dette, og de alle går på skole, får topp-karakterer og har det generelt bra.
Dog er det noen ganger sånn at visse miljøer presser på en person, og den personen gjør noe for å følge seg som en del av gruppen.
Jeg var forresten på Grorud senteret da sloss kampen startet.
Det eneste man kan si er at - disse skulle hatt en bedre oppdragelse, og du skulle vært et annet sted da dette skjedde. Feil sted, feil tid.
Vis hele sitatet...
ja, sikkert hans feil.

hvis han ikke hadde vært der hadde garantert noen andre blitt ranet så da er man vel like langt?

høres ihvertfall ikke ut som om noen av disse har utdanning.
Sist endret av WhiteHat; 14. februar 2012 kl. 23:46.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Fytti helvete! De gjør ikke annet enn å skrike rasister til oss, men se hvordan de holder på med oss!
Beklager at jeg sier "de", men jeg er virkelig lei innvandring nå.
Vis hele sitatet...
Innvandring (immigrasjon) betegner det å «dra til og bosette seg i et fremmed land
Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandring


I dag er det omlag 600 900 personer bosatt i Norge som enten har innvandret selv (500 000) eller er født i Norge med innvandrerforeldre (100 000). Til sammen utgjør disse gruppene 12,2 prosent av befolkningen. Om lag 287 000 personer har bakgrunn fra Europa, 210 000 personer har bakgrunn fra Asia, 74 000 har bakgrunn fra Afrika og 19 000 har bakgrunn fra Sør- og Mellom-Amerika. I tillegg er det 11 000 personer med bakgrunn fra Nord-Amerika og Oseania.

Kilde: http://www.ssb.no/innvandring/*

Husk også at dansker, svensker, finske etc er innvandrere - ikke bare somalere, pakistanere osv.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
ja, sikkert hans feil.

hvis han ikke hadde vært der hadde garantert noen andre blitt ranet så da er man vel like langt?

høres ihvertfall ikke ut som om noen av disse har utdanning.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke sikkert at noen andre hadde blitt det. Først og fremst så spørs det jo litt om den andre parten ville reagert likt. Hadde det vært "meg" som satt der, hadde jeg mest sannsynlig gått ut av t-banen med en blodpøl liggende bak meg... Ikke mitt blod.
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Hey... jeg bor her.

Kan nesten love deg at han ikke hadde noen kniv, folk rundt her har det bare i kjeften og oppfører seg sånn kun når de er med kompisene sine. Jeg er nå 20 år og har bodd her hele livet og har opplevd lignende, har også blitt banka opp tidligere uten grunn her i området. Jeg møtte en av personene en god stund senere og jeg klikka mentalt mens jeg konfronterte han på en ganske uhyggelig måte. Det førte til at han ba om unnskyldning opp til flere ganger, og skyldte på at de hadde lite å gjøre.
Så det er klart at de drives av "gjeng-adrenalinet" om jeg kan kalle det det.

Har også gått forbi grorud tbane flere ganger på sen kveld, og blitt skriki til, slengt ord til osv
tilogmed spurt om jeg var rasist, helt ut av det blå. (Nei, jeg er ikke rasist, men hadde ikke vært så jævlig rart om jeg hadde vært det eller hva?) får man jo lyst til å skrike tilbake.
men går som regel greit om man bare fortsetter å gå uten å bry seg, om man løper så trenger man ikke løpe så langt for at de gir opp heller.

Hadde dette skjedd med meg på tbanen den dag i dag hadde jeg gjort alt i min makt for å beholde eiendelene mine, men ja. Poenget mitt er at jeg skjønner hva du følte og og antageligvis føler nå
Bare husk, hvis det skjer igjen, så klikk i vinkel og spark og slå rundt deg, gjør alt som skal til.
du kan ta kontakt på pm om du vil ,for any reason.

Fortsatt jævlig at det skal være sånn men..what can we do right?
Håper du får tilbake tlf din!
Vis hele sitatet...
I etterkant så innså jeg at det var veldig usannsynlig at de faktisk hadde en kniv. Og det hadde vært veldig mye smartere å slått til en, og løpt som faen.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Det er vel ikke sikkert at noen andre hadde blitt det. Først og fremst så spørs det jo litt om den andre parten ville reagert likt. Hadde det vært "meg" som satt der, hadde jeg mest sannsynlig gått ut av t-banen med en blodpøl liggende bak meg... Ikke mitt blod.
Vis hele sitatet...
Du hadde bare banket hele gjengen? Kanskje med en hånd på ryggen også? I blinde? Du er vel ikke tilfeldigvis supermann?
Sitat av Thomasrage Vis innlegg
I etterkant så innså jeg at det var veldig usannsynlig at de faktisk hadde en kniv. Og det hadde vært veldig mye smartere å slått til en, og løpt som faen.
Vis hele sitatet...
Pleier å være sånn at man kommer på alt det man kunne ha gjort i etterkant
Men da gjør du det neste gang!

Stikk han i øya, spark han i balla, klor, lugg, bit.
Simple selvforsvar "teknikker"
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har ryddet opp i denne tråden. Rasistiske ytringer og nedsettende betegnelser om mennesker med annen bakgrunn passer seg mye bedre på debattforum av VGs kaliber. Jeg er mer enn villig til å vise den enveiskjørte veien dit for de som skulle fortsette denne aktiviteten.

Hold dere i tillegg on topic.
Sist endret av nso; 14. februar 2012 kl. 23:59.
Som sagt; Har selv vært utsatt for væpnet ran.

Det er veldig lett å si i etterkant; hvorfor sparket du ikke de i ballene? Eller stakk ut øynene osv... I allefall når jeg ble ranet så føltes det som om alt blodet i kroppen forsvant ned i beina. Var jævlig skummelt, for å si det sånn. Er ikke nødvendig å prøve og kjempe imot kniver...
Lærer aldri folk at du spesielt ikke burde stjele en iPhone?
Nesten så jeg håper på at noen stikker av med iphonen min en dag så jeg kan stille på døra deres med ett par politimenn
Hva er det som gjør iphones så magisk lett å spore?
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Hva er det som gjør iphones så magisk lett å spore?
Vis hele sitatet...
iphone har en GPS sporings funksjon.

http://www.apple.com/iphone/built-in...my-iphone.html
Men den slås av med telefonen og når tyven resetter telefonen i itunes så fjernes den helt (og tyven må resette dersom det er tastelås kode)
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Som sagt; Har selv vært utsatt for væpnet ran.

Det er veldig lett å si i etterkant; hvorfor sparket du ikke de i ballene? Eller stakk ut øynene osv... I allefall når jeg ble ranet så føltes det som om alt blodet i kroppen forsvant ned i beina. Var jævlig skummelt, for å si det sånn. Er ikke nødvendig å prøve og kjempe imot kniver...
Vis hele sitatet...
Sånn var det for meg første gang også (selvom min første gang bare var en dårlig spøk) men fikk samme følelsen.
Men etter en del uhyggelige episoder blir man på en måte vandt til det. Eller.. Man reagerer ihvertfall litt annerledes. Det gjør ihvertfall jeg.
Aner ikke hvordan jeg kan være på feil sted til feil tid så mye som jeg har vært, men. Har aldri skjedd noe veldig alvorlig heldigvis, er av typen sjenert og oppsøker ikke akkurat slike ting.

Når jeg går ute alene nå så forventer jeg nesten at det skal skje noe, går aldri for tett på folk, med mindre jeg må (tbane, buss osv). Titter alltid bak meg osv hvis jeg vet det er noen der. Om de kommer nærme nok begynner hjertet å pumpe noe jævlig og jeg forbereder meg på det værste, uansett hvordan personen ser ut.

Kall meg paranoid altså, men
er vel kanskje det det har blitt av meg

Og du har rett i at det ikke er noe vits i å kjempe mot kniver, løp om du kan, always.
Sist endret av random36598; 15. februar 2012 kl. 01:47.
Det funker jo ikke om tyven skrur av telefonen da? Og det er vel det første de gjør..
Sist endret av bloodshotEyes; 15. februar 2012 kl. 04:51.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Innvandring (immigrasjon) betegner det å «dra til og bosette seg i et fremmed land
Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandring


I dag er det omlag 600 900 personer bosatt i Norge som enten har innvandret selv (500 000) eller er født i Norge med innvandrerforeldre (100 000). Til sammen utgjør disse gruppene 12,2 prosent av befolkningen. Om lag 287 000 personer har bakgrunn fra Europa, 210 000 personer har bakgrunn fra Asia, 74 000 har bakgrunn fra Afrika og 19 000 har bakgrunn fra Sør- og Mellom-Amerika. I tillegg er det 11 000 personer med bakgrunn fra Nord-Amerika og Oseania.

Kilde: http://www.ssb.no/innvandring/*

Husk også at dansker, svensker, finske etc er innvandrere - ikke bare somalere, pakistanere osv.
Vis hele sitatet...

Men det skal nå sies at jeg hører svært sjelden om tilfeller der etniske dansker, svensker og finsker har ranet nordmenn i Norge. Eller har utøvd vold, skyt på værandre osv..... ?

Jeg har et par somaliske venner som er av den seriøs karakter, å de sier svært konkret av du kan dele opp somilia på to måter.
De sa at den ene delen av somilia, så kom det som regel bare positive elementer ut av. Mens den andre delen så kom det bare søppel/negative holdninger osv. Å dette kan jo faktisk stemme, fordi på min eks, eks jobb så jobbet det en del somaliere. Å alle de somilierne kom fra den "gode" delen som min venner kalt det. Det oppståd faktisk kun problemer på min eks eks jobb når somaliere fra den "dårlige" siden ble ansett der + en serber.

Det er litt spesielt når en arbeidsplass består av 15 forskjellige nasjoner og alt er egentlig temmlig chill. Å med engang disse somalierne fra den "dårlige" siden kom, så ble det bråk med engang. De skulle liksom bråke med alle.

Heldigvis så er en del ikke etniske nordmenn vesentlig flinkere til å håndtere slike dårlige elementer enn vanlig nordmenn. Å dette viste seg faktisk og være svært effektivt, da disse somalieren fra den "dårlige" siden ble satt på plass relativt fort. Å dagen etter ble de sparket på hodet og ræva ut.