Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6651
Hei!

Som mange av dere vet har spotify kommet med nettversjon (play.spotify.com ), og i den forbindelse har jeg funent ett hull, slik at man kan laste ned sanger gratis. Hva tror dere om det? youtu.be/lmRoR8BBn50 .

Jeg like å kombinere det med TuneUp, slik at alle sangene automatisk får navn, album og cover.

Hva mener dere om at play.spotify og hullet?
Stoler ikke på sånne links fra folk med 5 innlegg, sorry as
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Stoler ikke på sånne links fra folk med 5 innlegg, sorry as
Vis hele sitatet...
Det er en vanlig youtube-video men jeg kommer ikke inn på play.spotify.com?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Stoler ikke på sånne links fra folk med 5 innlegg, sorry as
Vis hele sitatet...
du stoler ikke på en youtube link?

Du sa "klikk f12", men hvilket program er du inne i da?
Sist endret av Gt&Hoo; 18. november 2012 kl. 18:44.
Jeg mener at hullet blir tettet ganske kjapt.
Sist endret av trauMa; 18. november 2012 kl. 18:44.
For folk som ikke har Spotify, bruk Offliberty til å laste ned sanger fra Youtube. Tar 3-4 sekunder per sang.
Trådstarter
12 1
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
du stoler ikke på en youtube link?

Du sa "klikk f12", men hvilket program er du inne i da?
Vis hele sitatet...
Haha, du stoler ikke på folk med 5 innlegg :P neida!

Jeg bruker Chrome!
For dere som ikke har tilgang på play.spotify enda kan dere google det Dinside har tutorial om hvordan du får det! (jeg kan gjerne poste linken her hvis dere vil!)

Edit: Haha, du stoler ikke på folk med 5 innlegg :P neida!

En plass må man starte!

Edit 2: Her er linken til Dinside.no artikkelen: http://www.dinside.no/906257/spotify-i-nettleseren
Sist endret av jksss; 18. november 2012 kl. 18:49.
Fant ut etter jeg posta det. Var console i chrome...
Eller bare konverter spillelista på spotify til grooveshark liste, og bruk en extension som heter "Groveshredder". Da laster du ned hele spillelista.
Trådstarter
12 1
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Eller bare konverter spillelista på spotify til grooveshark liste, og bruk en extension som heter "Groveshredder". Da laster du ned hele spillelista.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke si at Grooveshark hare samme kvaliteten av sangene da... Når jeg lastet ned musikk før brukte jeg å laste ned fra youtube. Det var fordi jeg fant ut at de låtene som ble overført fra spotify til grooveshark var dårlige og ikke stemte, da var det like lett å bruke youtube.

Men den versjonen som vises i videon fungerer overrasknde godt, og som sagt bruker jeg tuneup slik at alle sangene blir riktig!
Savner limewire ass. Men nå bruker jeg Spotify eller YouTube for musikk.
Sist endret av DenNorskeste; 18. november 2012 kl. 19:09.
Trådstarter
12 1
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Spotydl.....
Vis hele sitatet...
Den var ny (og mye enklere)! Tusen takk
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du kan også bruke fiddler. Filtrer så du bare ser innhold på over f. eks 200 KB, så får du opp mp3 filene og kan lagre de ved å høyreklikke og save>response>reponse body.

Kvaliteten er 160 kbps MP3 med joint stereo.
lol har ingen hørt om flvto.com xD
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Stoler ikke på sånne links fra folk med 5 innlegg, sorry as
Vis hele sitatet...
jeg stoler ikke på folk som har under 600 kp på freak heller, jeg syntes det er litt skremmende og stole på folk som har så lite kp.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Spotydl.....
Vis hele sitatet...
Gjør denne at du får MP3'filene? Hvis jeg har Spotify Premium så kan jeg lage meg et stort lager med 320kbp/s filer og kutte ut abonnementet?
Trådstarter
12 1
Sitat av uaexed Vis innlegg
Gjør denne at du får MP3'filene? Hvis jeg har Spotify Premium så kan jeg lage meg et stort lager med 320kbp/s filer og kutte ut abonnementet?
Vis hele sitatet...
Det stemmer!
Kan du ta flere om gangen eller må du gjøre en og en?
Sitat av uaexed Vis innlegg
Gjør denne at du får MP3'filene? Hvis jeg har Spotify Premium så kan jeg lage meg et stort lager med 320kbp/s filer og kutte ut abonnementet?
Vis hele sitatet...
Du skal ha en jævlig stor hardisk for å samle alle sangene fra alle spillelistene dine med 320 kps.
Skjønner ikke dealioen med å ha sangene lagret når du kan betale den nette sum av 99 og ha alt tilgjengelig hele tiden? Folk ass
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Savner limewire ass. Men nå bruker jeg Spotify eller YouTube for musikk.
Vis hele sitatet...
Soulseek er nice
Sitat av Løk Vis innlegg
Du skal ha en jævlig stor hardisk for å samle alle sangene fra alle spillelistene dine med 320 kps.
Skjønner ikke dealioen med å ha sangene lagret når du kan betale den nette sum av 99 og ha alt tilgjengelig hele tiden? Folk ass
Vis hele sitatet...
???
320Kbps * 60 * 4,5 = 86400 Kb pr sang (4,5 min)
86400Kb / 8 = 10800 KB (10,5 MB pr sang)

Har du da 1000 sanger vil samlinga ta ca 10 GB. 1/3 av hva jeg har på mobilen...
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Savner limewire ass. Men nå bruker jeg Spotify eller YouTube for musikk.
Vis hele sitatet...
Skaff deg SongR, det fungerer på samme måte!
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
jeg stoler ikke på folk som har under 600 kp på freak heller, jeg syntes det er litt skremmende og stole på folk som har så lite kp.
Vis hele sitatet...
Sorry.. stoler ikke på det du sier der......
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
du stoler ikke på en youtube link?

Du sa "klikk f12", men hvilket program er du inne i da?
Vis hele sitatet...
youtu.be? Aldri sett før :P Er vel ikke noe problem å la en link se ut som youtube, men i realiteten linke til et helt annet sted heller?

Anyways, blir det ikke lastet ned i en sånn kryptert spotifyversjon?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
blir det ikke lastet ned i en sånn kryptert spotifyversjon?
Vis hele sitatet...
På spotify web får du lesbar MP3 160 kbps joint stereo.
Sist endret av datagutten; 19. november 2012 kl. 18:57.
Trådstarter
12 1
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kan du ta flere om gangen eller må du gjøre en og en?
Vis hele sitatet...
Du må desverre laste ned en og en... Jeg har prøvd å finne en utvidelse på Chrome Web Store som lar deg laste ned mp3 filer fra nettsider direkte, men uten hell.

Hvis det er noen som er flink med javascript/programmering så er det sikkert mulig å lage ett program som direkte henter ned sangene når du trykker på play!
Sist endret av jksss; 19. november 2012 kl. 20:33.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kan du ta flere om gangen eller må du gjøre en og en?
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker fiddler kan du enkelt laste ned flere av gangen.
Spill av alle du vil, så legger de seg i listen i fiddler og du kan merke og lagre alle på en gang.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kan du ta flere om gangen eller må du gjøre en og en?
Vis hele sitatet...
Med spotydl tar den alt du legger inn i programmet. Altså alt eller ingenting.
Bare dagens moralprek:

Hva er greia med å laste ned gratis på spotify? Syns du selv at det er dyrt å høre på dem online? De er jo gratise å høre på. Om liker en låt så godt at du faktisk vil ha den "digitalt" ned på maskinen din, så kan du da jammen meg gi musikeren de stakkars få kronene han/hun får ut av det. Er helt sinnsykt at folk skal nekte å betale for musikk, når sikkert 8/10 mennesker på gata mener at musikk er på deres topp 3 (i alle fall topp5) liste over hva man MÅ ha i livet sitt.

Kan noen hjelpe meg med logikken? Folk laster ned i hytt og gevær, bugger ut "gratise" spotify streams for å laste ned. Akkurat som om det skulle vært gratis fra start av, altså - musikk/kultur that is.
Så klager folk på at det bare er "drittmusikk" som blir lagd, poppen er overprodusert og dritt.
JO HEI, det er fordi folk holder på å laster ned skikkelig bra musikk, slik at om man faktisk SKAL tjene penger på musikken, så må man domme det såpass ned at man treffer mesteparten av publikum på ett slag, og kaaaanskje, bare kaaaaanskje så kjøper noen av disse "lettlurte" menneskene platen din. Om ikke dette funker, så kan man spille på sex, image og gjøre masse whacked stuff - slik at media skal plukke deg opp. Her kan du også dra inn noe penger.

Industrien går til helvette fordi folk på alt og ingenting skal "slippe" å støtte de artistene de liker.

/flamepost off.

Sorry ass. Syns hele dritten er helt på tryne, og følte for å blåse litt ut av meg.
Bruker Spotydl hele tiden.

Slenger inn playlist og setter hvilken bitrate jeg skal ha så laster den ned alle tracks med spotify navngivning og cover art. Senere etter du har addet tracks i spotify er det bare og update i spotydl så laster den ned de nye tracksene til samme mappe.
Trådstarter
12 1
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Bare dagens moralprek:

Hva er greia med å laste ned gratis på spotify? Syns du selv at det er dyrt å høre på dem online? De er jo gratise å høre på. Om liker en låt så godt at du faktisk vil ha den "digitalt" ned på maskinen din, så kan du da jammen meg gi musikeren de stakkars få kronene han/hun får ut av det. Er helt sinnsykt at folk skal nekte å betale for musikk, når sikkert 8/10 mennesker på gata mener at musikk er på deres topp 3 (i alle fall topp5) liste over hva man MÅ ha i livet sitt.

Kan noen hjelpe meg med logikken? Folk laster ned i hytt og gevær, bugger ut "gratise" spotify streams for å laste ned. Akkurat som om det skulle vært gratis fra start av, altså - musikk/kultur that is.
Så klager folk på at det bare er "drittmusikk" som blir lagd, poppen er overprodusert og dritt.
JO HEI, det er fordi folk holder på å laster ned skikkelig bra musikk, slik at om man faktisk SKAL tjene penger på musikken, så må man domme det såpass ned at man treffer mesteparten av publikum på ett slag, og kaaaanskje, bare kaaaaanskje så kjøper noen av disse "lettlurte" menneskene platen din. Om ikke dette funker, så kan man spille på sex, image og gjøre masse whacked stuff - slik at media skal plukke deg opp. Her kan du også dra inn noe penger.

Industrien går til helvette fordi folk på alt og ingenting skal "slippe" å støtte de artistene de liker.

/flamepost off.

Sorry ass. Syns hele dritten er helt på tryne, og følte for å blåse litt ut av meg.
Vis hele sitatet...
Bra innlegg! Kudos til deg!

For å svare på innlegget ditt: Jeg er enig i at man kan støtte plateselskapene og artistene, men det er ikke alltid like lett! feks: Jeg bor på hybel og går på vgs i år. Etter at jeg har betalt hybelleie lever jeg på 30 kroner dagen (og ja, jeg har ikke regnet med helgene). Det vil si at jeg prøver å spare så mye som mulig. Familien min har oppdratt meg til at penger ikke vokser på trær, men at man heller ikke skal bruke så lite penger at man lever dårlig (noe jeg kanskje gjør (siden jeg er litt gjerrig..) ?).

Hvertfall: Når det er en sang du liker skikkelig godt, mener jeg at du skal støtte artisten. Enten ved å kjøpe sangen eller donere penger (mange artister som har startet med paypal donasjoner). Jeg skulle gjerne brukt penger på musikk, men jeg føler at jeg ikke kan prioritere det. Det er tross alt viktigere med mat enn med musikk?!

Selv om jeg fant hullet så var det ikke slik at jeg mente: "kom alle sammen og last ned gratis musikk". Grunnen til at jeg postet det var for at spotify kanskje skulle forstå alvoret i hullet, for det er alltid noen som vil ha noe gratis. Det virket heller ikke som spotify brydde seg, de svarte ikke på meldingene jeg sendte inn.
Når jeg har muligheten til det, bruker jeg spotify og youtube så mye jeg kan (og jeg hører på reklame på spotify for å sponse de, siden jeg vet de går i underskudd) istedenfor for å høre på den musikken jeg har lastet ned.

Når det kommer til nedlasting, så laster jeg ned for å ha det på telefonen. Tidligere brukte jeg delvis Spotify Premium (mamma og pappa betalte), men det er ikke alltid at jeg hører like mye på musikk. Jeg fant derfor ut at jeg kunne spare de pengene, når det likevel var gratis (selv om det er ganske godt med 320 kbps lyd og reklamefri + offline mode). Selvfølgelig burde jeg betale for ett abonnement, men igjen, jeg hører ikke så mye på musikk for tiden (2-3 sanger om dagen, maks).
Uansett lønner det seg å betale framfor å kjøpe CD, siden det er billigere og 1000x mer nyttig (med mindre du vil ha ett samleobjekt).

Jeg har en teori om at mange i Norge har blitt eller er så gjerrige at de vil/skal ha mest mulig gratis? Og jeg kjenner at jeg kan gjenkjenne meg i den teorien...
(Og fram til jeg blir 18, får jobb og føler jeg har nok penger/mer penger enn nå, kommer nok julegaver, YouTube og spotify til å være løsningen for meg, når det gjelder musikk).
Sist endret av jksss; 21. november 2012 kl. 21:53.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Spotydl.....
Vis hele sitatet...
Sitat av jksss Vis innlegg
Den var ny (og mye enklere)! Tusen takk
Vis hele sitatet...
Kan være at jeg misser noe helt obvious her, men hva betyr disse tegnene til venstre?

http://i.imgur.com/RsZ29.png

Fant ingen relaterte tråder...
Sist endret av KjemikalieX; 14. desember 2012 kl. 13:19.
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Bare dagens moralprek:

Hva er greia med å laste ned gratis på spotify? Syns du selv at det er dyrt å høre på dem online? De er jo gratise å høre på. Om liker en låt så godt at du faktisk vil ha den "digitalt" ned på maskinen din, så kan du da jammen meg gi musikeren de stakkars få kronene han/hun får ut av det. Er helt sinnsykt at folk skal nekte å betale for musikk, når sikkert 8/10 mennesker på gata mener at musikk er på deres topp 3 (i alle fall topp5) liste over hva man MÅ ha i livet sitt.

Kan noen hjelpe meg med logikken? Folk laster ned i hytt og gevær, bugger ut "gratise" spotify streams for å laste ned. Akkurat som om det skulle vært gratis fra start av, altså - musikk/kultur that is.
Så klager folk på at det bare er "drittmusikk" som blir lagd, poppen er overprodusert og dritt.
JO HEI, det er fordi folk holder på å laster ned skikkelig bra musikk, slik at om man faktisk SKAL tjene penger på musikken, så må man domme det såpass ned at man treffer mesteparten av publikum på ett slag, og kaaaanskje, bare kaaaaanskje så kjøper noen av disse "lettlurte" menneskene platen din. Om ikke dette funker, så kan man spille på sex, image og gjøre masse whacked stuff - slik at media skal plukke deg opp. Her kan du også dra inn noe penger.

Industrien går til helvette fordi folk på alt og ingenting skal "slippe" å støtte de artistene de liker.

/flamepost off.

Sorry ass. Syns hele dritten er helt på tryne, og følte for å blåse litt ut av meg.
Vis hele sitatet...
Nå er det faktisk noen plateselskap som sier at piratkopiering har hjulpet dem, både med distribusjon, "reklamering", osv.

Så å si piratkopiering får musikkindustrien til å "gå til helvette", er nok ikke helt riktig. Kan også få et par fine punkt her: http://torrentfreak.com/is-piracy-re...try-no-100418/
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Nå er det faktisk noen plateselskap som sier at piratkopiering har hjulpet dem, både med distribusjon, "reklamering", osv.

Så å si piratkopiering får musikkindustrien til å "gå til helvette", er nok ikke helt riktig. Kan også få et par fine punkt her: http://torrentfreak.com/is-piracy-re...try-no-100418/
Vis hele sitatet...
Ja, nettopp fordi det har promotert musikken og folk har betalt for det de liker å høre. Hvordan tror du dette blir dersom ingen velger å betale for musikken de liker?
Nå er det ikke sånn at ingen betaler, så det vet jeg ikke. Du får heller spørre de plateselskapene som faktisk bruker dette som en promoteringsteknikk.
Hadde det ikke vært for gratis musikk på internett hadde jeg aldri funner frks Behemoth og kjøpt ALLE platene deres + kjøpe bilett og se de live, og bruke Behemoth T skjorte (som også reklamerer når jeg er ute).

Det er ikke platesalg som er hovedintekten lenger, det er liveshow og alle mulige andre ting.

Noen her som har hørt om Piratebay eller? Det er på en måte mye lettere enn å drive på med alt dette tullet her

Det samme gjelder forøvrig alle andre band jeg hører på.
Sist endret av frø; 14. desember 2012 kl. 15:11.
Sitat av frø Vis innlegg
Noen her som har hørt om Piratebay eller? Det er på en måte mye lettere enn å drive på med alt dette tullet her
Vis hele sitatet...
Blir ikke så lett når man har en liste med 142918 forskjellige sanger fra forskjellige artister da.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke ofte jeg har behov for å laste ned musikk da jeg betaler for spotify. Men om jeg skal laste ned har jeg brukt The pirate app. Spotydl er også ut til å være brukbart.
spotydl laster jo ikke ned rette sanger... prøvde å spille av noen av de den har rukket å laste ned, men ingen av dem er like med de i lista...
EDIT: blant topp ti er det en sang som er korrekt...
Sist endret av vangsfreaken; 29. desember 2012 kl. 18:17.