Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2005
Hallo!

Ok, saken er:
Jeg lastet ned "Spotify Alarm" på pc'en for en stund siden, og den har funket helt perfekt.
For de som ikke vet hvordan den funker, så er det slik at du kopier linken til sangen på spotify inn i programmet, velger en tid, også settes sangen igang (etter at linken har åpnet seg i nettleseren, akkurat som når du trykker på en spotify-link noen sender deg).

(Og nei, jeg er ikke noe flink på pc, så dette er alt jeg kan forklare om hvordan den funker ;D )

Men, så har vi problemet:
Nå i det siste så har meg og min søster ikke klart å stå opp om morningen.. Som vil da si at vi heller ikke kommer oss til skolen i tide.
Og derfor så bestemte min mor seg for å ta av nettet om natten.. -.-'
Noe som igrunn er ganske smart, men svært irriterende.

MEN, tingen er da at Spotify Alarm trenger internett for å "trykke" på linken i nettleseren!
Uten nett, så funker det ikke.. !

Noen forslag til hvordan jeg kan enten få min Spotify Alarm til å funke offline, eller noen andre alarmer på pc'en? Helst til Spotify, eller et program som lar deg velge egne sanger til alarm.

(Og til de skulle komme på ideen om å bruke en "timer" på routeren - den forrige vi hadde ødelagte routeren vår!
Aner ikke hvorfor, though.)


Takker for alle svar! - Jeg vet det er en HAUG med fantastisk høyt kompetente folk her inne på FreakForum!
(Selvom det kanskje er min fantastisk lave kunnskap om pc som gjør at eg ikke klarer dette, da.. xD )
http://bluefive.pair.com/alarm.htm

Enkel og fungerer utrolig bra.
Men må da bruke egen sang.
Skaff deg offline mode, da er sangene lagret på pcn din og problemet er løst.
Moren din får sponse deg med 99 i mnd for at du kommer tidsnok opp
Kan du ikke bare teste selv? Koble fra nettet og sett alarmen til å ringe om to minutter.

Det enkle er ofte det beste
Thanks for the beer! Uansett, tviler for at det funker offline.

Test ut denne; http://adlsoft.net/products/free/ala...FUFD3wodHSpUBQ

Eller bruke mobiltelefon? Eller droppe innom ikea eller watever og kjøp deg en billig alarm?
Sitat av Iminzilion Vis innlegg
http://bluefive.pair.com/alarm.htm

Enkel og fungerer utrolig bra.
Men må da bruke egen sang.
Vis hele sitatet...
Bruker denne sjøl, enkel og grei - fungerer til sitt bruk.
Sitat av trailerkn Vis innlegg
Thanks for the beer! Uansett, tviler for at det funker offline.

Test ut denne; http://adlsoft.net/products/free/ala...FUFD3wodHSpUBQ

Eller bruke mobiltelefon? Eller droppe innom ikea eller watever og kjøp deg en billig alarm?
Vis hele sitatet...
Haha, det er der problemet ligger ;D
Jeg har 3 forskjellige alarmer.. 2 sånne gammeldagse alarmer, og ca. 10 mobilalarmer (etter hverandre, på samme mobil).
Jeg trenger spotify-alarmen fordi da kan jeg koble pc'en til anlegget på rommet mitt, og ha det så høyt jeg vil.

Men, takk for svar, og igrunn en god ide!
Skal prøve det du sendte også!

Sitat av Iminzilion Vis innlegg
http://bluefive.pair.com/alarm.htm

Enkel og fungerer utrolig bra.
Men må da bruke egen sang.
Vis hele sitatet...
Tuusen takk for svaret!
Den skal prøves ut i natt!

Ha en good natt videre!
Sist endret av ForumFreak; 5. mars 2012 kl. 00:45.
Vel...tror ingen topper min alarm: Mobil koblet opp mot anlegg med en helt jævlig alarmtone. Har i flere år slitt med å stå opp på morningen, og denne løsningen var noe jeg fant på helt ute av blå for bare noen uker siden. Problem solved!
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Vel...tror ingen topper min alarm: Mobil koblet opp mot anlegg med en helt jævlig alarmtone. Har i flere år slitt med å stå opp på morningen, og denne løsningen var noe jeg fant på helt ute av blå for bare noen uker siden. Problem solved!
Vis hele sitatet...
Wow, den var ikke dum!
Utrolig at eg ikke har tenkt på det før?
Er jo utrolig enkelt, og helt sikkert effektivt!

Tusen takk for enkel men genial ide!
The Nerdrager
Kan ikke se for meg at det er mest optimalt å våkne opp med musikk heller Dersom du blir komfortabel med sangen på det nivået, så kan det hende at du ikke våkner av det til slutt.
Googla selv Alarm Clock og lasta ned det første programmet, satte på en ekstremt høy og sjærende sirene, og den har funka godt siden det Ellers så kan du jo gjøre som Lacost, og koble til mobilen. Legg derimot mobilen ett par meter vekke fra sengen så du ikke snoozer hele tiden Har dårlige erfaringer med det!
Sitat av Rediver Vis innlegg
Kan ikke se for meg at det er mest optimalt å våkne opp med musikk heller Dersom du blir komfortabel med sangen på det nivået, så kan det hende at du ikke våkner av det til slutt.
Googla selv Alarm Clock og lasta ned det første programmet, satte på en ekstremt høy og sjærende sirene, og den har funka godt siden det Ellers så kan du jo gjøre som Lacost, og koble til mobilen. Legg derimot mobilen ett par meter vekke fra sengen så du ikke snoozer hele tiden Har dårlige erfaringer med det!
Vis hele sitatet...
Tja, labber 2-3 meter bort som en zombie til alarmen min og slapper snooze-knappen som en pro, for å deretter bare velte tilbake mot senga.. Forsover meg annenhver morgen ca.. Ikke mye da heldigvis, men nok til å komme AKKURAT eller 5 min for sent.
Sist endret av MrCryptical; 5. mars 2012 kl. 09:05.
The Nerdrager
Hahah, det hjalp meg å måtte reise meg opp for å slå den av
Har brukt denne som alarmtone de siste månedene. Personlig funker den utrolig bra, da jeg blir veldig glad av den kontra Black Label Society som jeg brukte før. Det ble bare travelt, og resulterte i noen knuste telefoner...
Viss jeg i tillegg tar en pils før jeg legger meg blir jeg helt usannsynlig uthvilt og klarer å fungere helt fra kl. 7:30 til kvelden
Sitat av Rediver Vis innlegg
Kan ikke se for meg at det er mest optimalt å våkne opp med musikk heller Dersom du blir komfortabel med sangen på det nivået, så kan det hende at du ikke våkner av det til slutt.
Googla selv Alarm Clock og lasta ned det første programmet, satte på en ekstremt høy og sjærende sirene, og den har funka godt siden det Ellers så kan du jo gjøre som Lacost, og koble til mobilen. Legg derimot mobilen ett par meter vekke fra sengen så du ikke snoozer hele tiden Har dårlige erfaringer med det!
Vis hele sitatet...
Haha, ja, jeg har en fantastisk evne til å helt ubevisst slå av alarmene mine..
Tydligvis så går eg ut av sengen, bort til vinduet for så å ta av alarmen og loffe tilbake igjen i sengen, uten å huske noenting av det når jeg våkner.

Sitat av McLovin Vis innlegg
Har brukt denne som alarmtone de siste månedene. Personlig funker den utrolig bra, da jeg blir veldig glad av den kontra Black Label Society som jeg brukte før. Det ble bare travelt, og resulterte i noen knuste telefoner...
Viss jeg i tillegg tar en pils før jeg legger meg blir jeg helt usannsynlig uthvilt og klarer å fungere helt fra kl. 7:30 til kvelden
Vis hele sitatet...
Skal prøve denne natten!

Kan forreste med glede si at jeg våknet på minuttet (06.50)!
Prøvde ut http://bluefive.pair.com/alarm.htm og http://adlsoft.net/products/free/ala...FUFD3wodHSpUBQ , men laster ned alle forslag, for å se hvilken som passer meg best.

Igjen - Tusen takk for alle svar!