Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 502
Hei
Hadde, da jeg var liten, en tegneserie som jeg så gjerne skulle ha lest igjen. Det "verste" er at jeg tror det er en "tegnet klassiker" eller lignende...

ok: Det er er en gruppe mennesker som (flykter?) reiser i en luftballong( vet ikek når settingen er, men kanskje fra 1900( her spekulerer jeg) og kommer ut av kurs og ender tilslutt opp på en øde øy. Her byger de seg opp igjen og lager hus, mat, tobakk(faktisk ) bygger ovner til å brenne kokekar og lignende av leire. Tror til og med de finner opp noen slags morsegreie for å kommunisere fra den ene siden av øya til den andre. Det hele ender opp med at kamptein nemo(hehe) har en ubåt "inni" øya, som de får sitte på med, når øya sprenges, da det er en vulkan eller noe som ender opp med å ødelegge øya....

Ble kanskje litt rotete dette, men setter virkelig pris på om noen vet hva denne heter og evt. hvor jeg kan få kjøpt den:9

tak
At du husker navnet kaptein Nemo, men ikke gidder google det er ren latskap.
http://en.wikipedia.org/wiki/Captain_Nemo
Jeg vet hvilken du snakker om! skal sette meg i tenkeboksen noen minutter :P

Det var sånn at en av dem hadde ett korn i lomma så klarte dem å lage brød osv ikkesant?
Sist endret av Klokkemaster; 24. november 2011 kl. 12:24.
mith: oi oi har vi stått opp på feil bein idag kanskje...
falcorn: det stemmer og jeg fant ut hva den het. var en "klassiker" er jules vernes "The Mysterious Island"
nå gjelder det bare å finne en norsk tegneserie av den
her

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_hemmelighetsfulle_øya

åh du fant den allerede ja, tegneserien vet jeg desverre ikke hvor du finner, men lykke til videre!
takker mann! selv om jeg og fant det, satan dette var morsomt. Må prøve å finnes ja