Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 8607
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Høres fortsatt ut som Nickleback du snakker om.
Vis hele sitatet...
Er Nickelback på Hits for Kids CD'ene nå? Tru itj dæ nei.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ahaha, alle band med anal i navnet er visst ganske ekstreme

Anal Cunt - I Sold Your Dog To A Chinese Restourant
Vis hele sitatet...
Anal Cunt, ja. De sparer ikke på kruttet akkurat
6 - Blur, The Beatles, diverse dritt

14 - Foo Fighters, Green day - "rock"

15 -> 19 - Led Zeppelin, The Beatles, Blur, Diverse norske band, The Clash, Sex Pistols - Mye blues og rock.

20 -- > Soul rock, blues, metal og alternativ - Blur, The Animals, The Greenhornes.
gentleman #1
ViceR's Avatar
10-12 år: Gikk mye i country. Husker at Johnny Cash var storfavoritten, og liker han godt en dag i dag.
12-13 år: En liten emosjonell periode. Gikk mye i HIM (His Infernal Majesty)
13-nå: Musikksmaken har blitt mye bredere. Liker best alternativ rock, spesielt Muse.
12-13: Ble introdusert for rock gjennom muse.

14-15: Vintage metal og (gammel) rock generelt. Bl.a. funk rock og psykidelisk rock av Jimi Hendrix.

16 (nå) Mye det samme, litt hardere og nyere metal. Børstet støvet av noen gamle LP-er, så det blir til tider litt reggae, og har tatt meg selv i å høre på dubstep innimellom.
Sist endret av Dogmatikk; 7. mai 2011 kl. 23:25.
har alltid vært mottakelig for all slags musikk, egentlig. favorittgenren har dog endra seg slik: 3-10 - rock, 10-12 - punk rock, 12+ - emo. visste dog ikke at det jeg hørte på var emo før 14+. alle aldre er sånn høvelig kvallifiserte gjetninger. men hører som sagt på alle genrer, og har alltid gjort det, på tross av en liten ekstra appetitt for én genre.
Du fikk KP av meg pga. tyveri av navnet ditt.
Like jævlig som da jeg var 12. Hører på sånn drittmusikk. Aka hits for kids og den slags shit.
Har stort sett likt all musikk fra 60, 70 og 80 tallet siden jeg var drittunge. Hadde min første konsert med gryter og pinner for foreldrene mine når jeg var 5-6 år. Da var det Kim Larsen om jeg ikke husker feil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Shady Banana
Quix's Avatar
11-12: Dj alt-mulig-rart.

12-13: Fall Out Boy, My Chemical Romance, Green Day.

13-14: P.O.D, Rise Against, Three Days Grace, Green Day.
13-14, alternativ periode: Sum 41, Gorillaz.

14-15: Papa Roach, Paramore, Iron Maiden, Metallica, Rammstein.

15-16: ----||----, ----||----, Silverstein, Rammstein, Manowar.

16-17: ----||----, ----||----, ----||----, ----||----, Pendulum, Skrillex, Professor Green, Feed Me, Flux Pavilion, The Prototypes, Dirtyphonics, Captain Credible, Mad Sky(!!!)
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Det går mye i Tool, som er et fantastisk band. Lamb of god, A perfect circle, Kollowitz, Deftones, thy light, moddi, Radio head, Mozart, Yann Tiersen, Phillip glass osv. Liker egentli alt fra den hardeste metallen til den mest følelsesmessige baladen.[/list]
Vis hele sitatet...
Hmmm, det høres ut som en bra musikkoppdragelse. Jeg kjenner meg veldig igjen i smaken, så jeg er nesten forpliktet til å gi deg flere ledetråder

-> Spotify-spilleliste til Kafan ...
▼ ... noen uker senere ... ▼
<10 Barnesanger,viser
10-12 50 Cent , Eminem
12-14 Metallica , Iron Maiden
14-nå http://open.spotify.com/user/antesta...287PwqHu7HHdAd
10-13ish: Blink 182, Bloodhound gang, Rage against the machine, sum 41 o.l.
13-15: 50 cent, Eminem, Metallica, Cascada, Darude, E-type o.l.
15-18: 3 6 mafia, Snoop dog, Tech n9ne, The Game, Redman, Methodman o.l
18-nå: Coldplay, The Killers, The Kooks, The Wombats, Skrillex, deadmau5 + litt av det fra tidligere år.
vet ikke om timlinen blir helt rett her men jeg prøver hvertfall

10-13: var vel absolute music det gikk i på kasett, husker jeg hørte i stykker et par stykker
13-15: var vel der jeg starta å digge Trance (startet vel med en låt på absulute music en gang
15-18: fortsatte med trance, begynte å gå over på House
18-21: Begynte å få en interesse for litt mere alternativ musikk (shpongle/psytrance/drum and bass(infected!)) hørte fortsatt på en del trance/house
21-24: var vel her Dubsteppen tok ganske over, sammen med Sinna Electrohouse

hva blir det neste tro?

har holdt meg for det meste innenfor electronica jeg da.
Artig!

0-13 - Det meste
13-16 - Rock (f.eks RHCP osv..)
16-18 - Hip Hop (Kanye, Cudi, Lupe..)
0-13: Det meste. Hits for kids, MJ, Abba, Bare Egil Band osv.
13: Fortsatt en god blanding her, men ikke så mye "mainstream" (top 20 lista etc) band. Ble litt rock. Metallica o.l hovedsakelig fordi broren min hørte på det.
14: Begynte virkelig å bevege meg mot electronica med band som Ratatat, men jeg hadde fortsatt noe rock igjen.
15-nå: Musikksmaken min åpna seg mye mer opp. Begynte å høre på utrolig mye kult. Ymse electronica, dubstep, house, indie-pop, indie-rock, Garasjerock, punk, post-punk, new-wave og til og med noe rap (som jeg hadde vært utrolig skeptisk til før). For det meste på indie/undergrunds-musikk.
0-10: A1, Backstreets Boys, Aqua, Michael Jackson, Aaron Carter, Westlife - boyband-ish
10-13: Eminem, Ice Cube, Ice-T, N.W.A, Snoop Dog - Rap/hip-hop-ish
13-14: Hørte vel bare på Red Hot Chili Peppers
14-15: Første innslag av EDM, Basshunter, E-type, Dj Satomi, Dj Splash osv.
15-16: Periode med kun rock, Avenged Sevenfold, Metallica, Iron Maiden
16-19: Så og si bare EDM med innslag av RnB - House, electro house, dirty house, electro, hardstyle, "party-musikk", Neustyle osv.
0-10 hitz for kids
11-12 a-ha, red hot chilli peppers, muse osv.
13-15 britisk punk, indie rock, alternative rock
16 mye av det jeg hørte på før, typ indie rock osv. men hører nå også på en god porsjon med dub step
Standard medlem
Bombasa's Avatar
under 14: Aqua + diverse annet drit.
14-17: techno + masse drit
18-24: 60-70talls, klassisk, enigma.

Jeg har rar musikksmak.
Sist endret av Bombasa; 6. juni 2011 kl. 16:54.
11-15: Iron Maiden, Mötorhead, AC/DC, Led Zeppelin, W.A.S.P., Rose Tattoo, Black Sabbath, Turboneger, Alice Cooper.(R'N'R åpenbarer seg)
15-17: Mötley Crüe, MC5, T. Rex, The Rolling Stones, Guns N Roses, Vains Of Jenna, Faster Pussycat, Aerosmith, Hanoi Rocks, Hardcore Superstar, David Bowie, Gluecifer.
17-20: The Hellacopters, Baby Woodrose, Backyard Babies, Wolfmother, Elton John, John Lee Hooker, Muddy Waters, D-A-D, Dead Boys, The Dogs D'amour, The Faces, The Kinks.

Veldig vanskelig å prøve å sette noe så dynamisk i tidsperioder, gøy å prøve dog. Det er også selvsagt band som har fulgt med hele veien mens andre har hoppet av.
Hører så og si fortsatt på alle disse bandene.
0- 11: 4 non blondes, AC/DC og Led Zeppelin, Nirvana, System of a Down, Rammstein.
11 - 15: Nirvana, Jokke og Valentinerne, Red Hot Chili Peppers, Systen of A Down, Rammstein, Marilyn Manson.
My Chemical Romance, From first to last, Panic! at the disco, Billy Talent. Deftones, Tool. Madrugada.
16 - 18: The Killers, Kings of Leon, Coldplay, Muse, Kanye West, MGMT.
19 - 20: John Olav Nilsen & Gjengen, Skrillex, Flux Pavilion, Cookie Monsta (++Div. dubstep), The National, Slipknot.
6 år: Klassisk musikk. Beethoven, mozart, richard clayderman, o.l.
Etterhvert hørte jeg en del på Westlife og A1. Rundt 13 år begynte jeg å høre på Eminem og en del rap/hiphop. Deretter, rundt 14-15 år hørte jeg masse på DJ Splash og annet fjortistrance.
Er 20 år nå, og de siste 2 årene har det omtrent ikke gått i annet enn filmmusikk/klassisk.
Har egentlig aldri sluttet å like visse sjangere for at jeg har begynt å høre på nye. Har egentlig bare fått mer allsidig musikksmak og kan høre på nesten hva som helst, avhengig av humør/setting.
Sist endret av boblesaft; 7. juni 2011 kl. 00:21.
1-5 år: Elvis
12-13: Metal
14: Rap/Hip-Hop
15: Dubstep og Rap/Hip-Hop
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Utrolig mange som dilta innom hip-hop i sin pubertale del av livet. Er jeg en av de ytterst fa som alltid har hatet hip-hop her inne eller?
Sist endret av Bombasa; 8. juni 2011 kl. 02:29.
8-12: Luxus leverpostei (vet ikke helt hva sjanger det går under)

12-14: Metal av all slag (Black sabbath, Judas priest, Pantera og Metallica)

14-16: Akustisk folkemusikk, grunge og country (Neil young, Johnny cash, Bob Dylan og Willie Nelson, Pearl Jam, Nirvana, Meat puppets og Alice in chains)

Har nok forandra musikk smak en smule ja...
hmm

7-9 lyden av biler utenfor vinduet mitt

10-13 madonna, 50 cent, michael jackson, timberlake osv
14-16 Mobb deep, korn, s.o.a.d, marilyn manson, metallica, simple plan, green day, afroman, lamb of god, amon amarth
17-20 The doors, Beatles, Iggy Pop, Aunt Mary, Bob Dylan, The 13th Floor Elevators (+masse 60s 70s psyche+, BOoker T and The Mgs, Cannonbal Adderley (Jazz osv),

Glemmer jo selvfølgelig en hel haug med musikk nå men, det får være. Antar at musikk,miljø og sinnstemning er noe veldig relatert.
Vokste opp med The Clash, Bjørk, Bob Dylan, Bob Marley and the Wailers, Massive Attack, Tom Waits, Nick Cave +++

i 12 årsalderen begynte jeg å høre på shit som Linkin Park, men bevegde meg også mer inn i tidlig punk, gjennom The Clash og Sex Pistols, og seinere band som Dead Kennedys

Da jeg var rundt 14 år gled jeg over mot metallsjangeren, først gjennom grunge med Nirvana, til Korn, men så over på litt soft svart metall som Satyricon. Så gikk jeg ordentlig inn i sjangeren med tidlig Ulver, Mayhem og Darkthrone.

Da jeg var 16 begynte jeg å høre mer på reggae, og bevegde meg også over mot hip-hop. Det er ikke som om jeg utelukkende hørte på reggae og hiphop, det beste fra alle de andre sjangerne jeg hadde vært innom, ble en del av musikksmaken min, og er det den dag i dag, med unntak av Linkin Park og Sex Pistols.

Nå, som 19åring, hører jeg på alt fra undergrunnshiphop til Erik Satie til Mayhem.
6-10 - Backstreet boys, Aaron carter, Westlife, Boyzone, Michael Jackson og A1
11-13 - HIM, Eminem, Dr. Dre, Fortsatt litt Jacko og Dimmu Borgir
14- 19(nå) - Iron Maiden, The Strokes, Dream Theater, Seventh Wonder, Muse, The Kooks, Rolling Stones, The Clash og Explosions in the sky.

Holder meg stort sett til samme musikk over lengre tider, spesielt når jeg forelsker meg i musikken. Da blir jeg litt fanatisk
▼ ... noen uker senere ... ▼
80 tallet: Barnesanger og pappa sine blueslåter på cd`spilleren
90 tallet: Michael Jackson, 2 Unlimited, Rednex, Oasis, Metallica, Dire Straits, Wu Tang, Rank 1, Blank & Jones, Tiësto, Armin Van Buuren
20 tallet: Michael Jackson, Astrix, Infected Mushroom, Anne Savage, Pendulum, Portishead, Morcheeba, Bob Marley

Med andre ord: Mye variert musikk gjennom disse årene Michael Jackson er vel den artisten angående musikk jeg har respektert helt fra 11 års alderen.
6-11: Første jeg kan huske at jeg hørte på var Absoloute Music 20. Gikk mye i Absoloute music og lignende cd'er den første tiden. Hørte egentlig ikke no' særlig på musikk fram til jeg "fant" Bearshare og begynte å laste ned Bare Egil Band, Øystein Sunde og masse annet random jeg ikke husker.


11-13: Husker ikke hvordan jeg ble introdusert for det men hadde tydeligvis begynt å høre på AC/DC. Ble sommeren jeg fylte elleve introdusert til cd'en "Absolute rock" på biltur i Danmark med familien og en annen familie. Husker spesielt Rock you like a hurricane og Ace of Spades.

Ble også introdusert til System of a Down av fetteren min på samme turen. Han spilte System of a Down og Toxicity-cdene febrilsk hele turen. Jeg hatet alle sangene bortsett fra Sugar, men broren min endte opp med å bli helt frelst. Når vi kom hjem gikk han til innkjøp av begge cd'ene og fortsatte å spille de konstant. Jeg for min del fortsatte nesten utelukket å høre på listepop, dance-trance og random shit fra Bearshare, helt til jeg plutselig fikk opp ørene for System of a Down.

I 7. klasse ble derimot hiphop det store. Husker fortsatt at de andre i klassen ville høre på Scooter mens jeg ville høre på D12 - Devil's Night albumet, hvor sykt imponert jeg var av hvor fort Eminem rappet og hvor mye klasseforstanderen vår hatet Adrenaline Rush


13-15: Ungdomskolen startet hardt med mye Dirty Oppland og G-funk. Begynte å høre mindre og mindre på hiphop etter at den samme fetteren som introduserte meg og broren min til SOAD viste oss Slipknot og Korn. Begynte da etterhvert å bare høre på ting fetteren min introduserte meg for. De bandene jeg husker best er Slipknot, Korn og Dimmu Borgir.


15-16: Hørte fortsatt en del på Slipknot, Korn, Dimmu, etc, men jeg begynte også å sette meg mer og mer inn i Punk (Misfits, Ramones, Distillers, etc.), masse forskjellig metal (Slayer, black metal, death metal) før jeg plutselig tok en helomvendig og ble storfan av "hippiemusikk" og Nirvana. Gikk også over til en del psy-trance (Har aldri satt meg inn i hva sjangeren faktisk heter, men her jeg bor ble det faktisk uttalt P S Y -trance, og kalte du det bare trance eller psy-trance kunne du forvente deg å høre "DET ER JO IKKE TRANCE, DET ER P S Y-trance" eller lignende)


16-17: Gikk etterhvert som jeg kom på videregående tilbake til metal, punk og Nirvana. Det gikk (heldigvis) ikke lenger i nu-metal. Metalen ble bare hardere og hardere. To band jeg husker spesielt fra den første tiden på videregående er Misfits og Gorgoroth. Fikk også etterhvert i førsteåret på VGS øynene skikkelig opp for Jokke.


17-18: De eneste bandene jeg husker fra dette året er NOFX, Cannibal Corpse, Slayer og Jokke. Den eneste andre personen jeg prata med på skolen jeg gikk på som likte metal prata om masse forskjellige band, men jeg husker at jeg nesten hver gang sa "jeg hører egentlig bare på Slayer og Cannibal corpse." På slutten av dette skoleåret begynte jeg også å høre litt på Necro. Men, det av en eller annen grunn sluttet jeg å høre på det i løpet av en kort periode.


18-19: Begynte å bli lei av death metal (les: Cannibal Corpse). Ble introdusert til folk-metal av en kamerat, så ble en del av det dette året. Ble også "re-introdusert" til The Offspring. Hadde hørt på dette litt når jeg var mindre hos enkelte kamerater, men det ble aldri noe jeg hørte fast på. En sang som jeg husker meget godt fra dette året, som jeg ikke kan forbinde med en sjanger jeg hørte på i det hele tatt dette året, er Ananda Shankar sin versjon av Jumpin' Jack Flash (Første gang jeg hørte denne sangen følte jeg meg som en blanding av disse smileynene: ).


19-Nå: Begynte med for det meste metal (folk, black og death). Etter at jeg begynte å vanke mer med en gammel kamerat fra ungdomskolen fant jeg fort tilbake til hiphopens gleder. Hadde hørt på en hiphop sang av og til de siste årene, men jeg hadde aldri begynt å høre på det "aktivt" igjen.

I løpet av denne tiden har jeg egentlig begynt å høre på alt jeg har hørt på tidligere (foruten P S Y - trance og listepop) og funnet mye annet snacks.

Har i denne tidsperioden funnet ut at jeg forsåvidt _DRITER HARDT I_ hvilke musikksjanger jeg hører på (noe jeg veldig bevist på når jeg kun hørte på metal), så lenge det høres bra ut.

Idag bytter jeg gjerne mellom å høre på Meat Puppets, Equal in Love (er kun denne ene sangen jeg hører på i dance sjangeren ), Ensiferum , Ill Bill og Slayer og Creedence Clearwater Revival.
Sist endret av kawaBONGa; 29. juni 2011 kl. 00:05.
11-13: Gikk for det meste i Dr.dre, snoop dog, eminem og meste innen rap. Min lille wangster periode :P

13-16: Trance, Hardstyle, hardtrance, hardcore (som i gabber), house, dubstep, dance og ALT innnen EDM, klassisk musikk, jazz/blues fra 50-tallet (Bioshock hjalp meg her ja) og ALLE sangene som har blitt spilt på One Tree Hill. 70-talls rock... bob dylan ofc.

Hører på alt dette her over i skrivende dager med unntak av eminem osv. Jeg synes rock laget etter 80-tallet for det meste er crap da
0-13 backstreet boys, westlife og den jævla dritten der

14-16 50 cent, chris brown, metallica og den jævla dritten der

16-20 her fikk jeg øya opp for britisk pønk. stiff little fingers, clash, undertones, sham69, libertines osv. dropkick murphys også.
også har man kongen på alle hauger, jokke. dette er en mann jeg skulle gjort hva som helst for å møte, den mannen har betydd, og betyr fortsatt jævla mye.
▼ ... over en måned senere ... ▼
0-4............: Har ikke peiling.
4...............: Euro Dance
8...............: Trance
12.............: Trance, House, Dnb, Hardcore, Hard House/Trance, Hardstyle,.
15.............: --------_-------- Grime/Dubstep, Uplifting House/Trance, Gabber
18.............: -----------------------------_------------------------------ DrumStep.

Det er vel mye av det samme det fremdeles går i, bortsett fra Euro Dance, Hard House, Hardstyle.

Det jeg hører mest på, er det samme som i rundt 16-års alderen Uplifting/Epic/Emotional Trance, som er veldig inspirert av klassisk og film-musikk. Dubstep, Drum n' Bass, House, DrumStep, noe Hardcore i ny og ne, men sjeldent.

et Shop Boys - Go west, så jeg på tv i 92 eller 93. Digget den, så har vel vært føtt til å like elektroniskmusikk.:P
0-7: Hits for Kids og alle de drittalbumene der

7-11: Wangsta-periode. Eminem, 50 cent og all den drittrappen som var "bra" på den tiden.

11-14: ALT innen metal, gikk for det meste i black metal og death metal i 11-12 års alderen, og så gikk jeg mer over til melodic/nu/symphonic metal osv. senere.

14-16: Har sakte men sikkert gått over til house, dubstep, psy-trance og det meste innen de sjangrene. Det morsomme med det er at før jeg ble interessert i elektronisk musikk hadde jeg gått fra kun å høre på pur, helsvart metal til melodic metal som ofte hadde lange perioder med synth-melodi istedenfor lange gitarsoloer, så det var en litt sammenhengende overgang til tross for at det er to totalt forskjellige musikkstiler. Hører også på reggae, trip-hop, jazz, har gått litt tilbake til gamle trakter med hip-hop og føler generelt at jeg har utvidet horisonten veldig når det gjelder musikk, som er veldig deilig.

Når jeg leser over det har jeg faktisk endret musikksmaken min noe grassalt gjennom årene, men hey, jeg har i det minste tilegnet meg mye kunnskaper innenfor de aller fleste sjangre
Når jeg leser over det har jeg faktisk endret musikksmaken min noe grassalt gjennom årene, men hey, jeg har i det minste tilegnet meg mye kunnskaper innenfor de aller fleste sjangre
Vis hele sitatet...
Tydligvis ikke, viss du klarer og påstå at det første fra eminem var drittrap har du liten og ingen peiling på sjangeren, og nei dette er ikke åpent for subjektiv tolkning!


0-8 : Bjelleklang, Øystein Sunde etc

8-12 : Yabba Dabba Dance, Mc Music, Mr Music, Absolutt Music+++

12-15 : Misfits, Ramones, Nofx, Turboneger

15-nå : Går stortsett i hiphop og endel house, Geto Boys, Epmd, Atcq, the pharcyde, onyx, devin+++
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
0-13 var det egentlig alt som fantes

15++ da ble det mye elektronisk musikk som trance, techno, hardstyle og masse rart innen der.
8 år: Hits for Kids
50 cent (Candy Shop og In Da Club YEAH!), Aqua, Backstreet Boys,

10 år: nu metal(?), rock
Linkin Park, Green day, Simple Plan

12 år: Rap
Jedi Mind Tricks, Eminem, Notorious B.I.G

14 år: Pop, Dubstep, Rap
Beatles, Mt Eden, Wu-Tang Clan, N.W.A., Westside Connection

16 år: House, Rap, Grime (kidulthood og adulthood soundtrack)
Avicii, Wu-Tang Clan, Klovner i Kamp, Gatas Parlament, Equicez, A Tribe Called Quest, Jaa9 & OnklP, Tungtvann
Sist endret av Ziggity; 18. august 2011 kl. 14:50.
Woaw! Ja, musikk vanene mine har endret seg noe drastisk gjennom årenene. SPOT on champ!

Vell, rundt 10 til 12 års alderen gikk det vel mest i Eminem og All mulig sinte "Politiske" rappere som synger om sitt nedslitte liv i getton (While wearing 11 pounds of BlingBling, if u know what im saying..).
+ Masse metal band som var store når våre foreldre var unge. Som Iron Maiden, Metallica osv

13-15 års perioden.
Denne perioden har jeg smålig fortrengt vekk fra hukommelsen min. Denne delen av livet mitt som jeg liker å kalle "Hei, jeg SPYR UT REGNBUER MEN JEG VIL IKKE HA DIN OPPMERKSOMHET!". Ja..Altså Emo perioden min.

Her hørte jeg på for det meste scream metal og alt som hørtes trist ut..Spilte ingen verdens rolle hva de sang om. Så lenge de hørtes sad(ish) ut, var jeg fornøyd. Not one of my proudest moments..

16-17
Her begynte "Party-me!" å komme til live. Hvor alt gikk i electronica og hard KaboomBoom trance osv. Ikke mye å si her.

åjo! MASSE Goa Trance og shpongle! Rundt her jeg røykte min aller første joint også. No regrets!

18! My present age.
Så, nå har jeg så og si vært innom hver eneste musikk sjanger som finnes.
Men det som VIRKELIG klaffer for meg nå i dag, må være en virkelig fantastisk opera. May I recommend Carmen. Fucking--Amazing!
Pluss Eric Coldtrane og eric Johnson.


Pandalicious
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det har alltid variert med hvilken musikk jeg har hørt på. Det er en sinstemning liker jeg å tro. Alt etter hvilket humør man er i, og alt etter hvilken tid det er på året.

5-11: På barneskolen var jeg stor fan av Beatles, Elvis, Bob Dylan, Stevie Ray, Rolling Stones, Jimi Hendrix, Cash og Pink Floyd. Mye takket være min far som har en stor lidenskap for den musikken og knapt nok lot høytalerne hvile da jeg var yngre.

Likevel, jeg som mange andre kom i den perioden at Spice Girls pluttselig ble det helt store, girl power og moderne feminisme for den yngre garde. Britney slukte jeg første albumet til, men nummer 2; Lucky ble litt for tårevått for min del.

Jeg ble litt "gangster" av meg. 2Pac var tøff. Destinys Child og TLC var de kulere jentebandene. De fikk det til å svinge. Negrene herjet i ørene. Endelig på tide. Eminem og Moby kunne ha så mange interne sanger om hverandre uten at det fikk meg til å kjøpe platene deres. Videre sugde jeg til meg Avril og Pink sin "fuck it all" holdning i stedet. Da begynte jeg å høre på Blink 182, Sum 41, Good Charlotte, Ash, Linkin Park, NoFX o.l. Simple Plan ble likevel for enkelt for meg å takle. Det ble litt eksprimentering med band som the Cure, Red Hot Chili Peppers, Misfits, Nirvana, Radiohead, Cranberries og Foo Fighters, men det er vel kanskje de eneste bandene jeg har klart å holde på videre. Dette var på ungdomsskolen.

Overgangen mellom ungdomsskolen og videregående oppgraderte seg snart. I slutten av 10ende var alt av det jeg tidligere puttet i ørene boikottet og lagt på en hylle. Rancid var det nye favorittbandet, sammen med Sex Pistols, Greenday, Bad Religion, Dead Kennedys, Exploited, Ramones, Hives, Libertines og Stooges. Iggy var helten. Punk, hardcore og noe metal var greiene!

(15-17): I slutten av 2005 begynte jeg å falle mer for metal-sjangeren. Ikke det fryktelig harde, jeg var bare utrolig fascinert av System of a Down, Korn, Disturbed, Satyricon og Static-X. Det var noe med energien, jeg ble giret av å høre på det. Metallica derimot ble for suppete og country.

Jeg hadde min electrosjokk periode også, sant skal sies. Røyksopp, Polysics, Binärpilot, The Postal Service, The Chemical Brothers, Infected Mushroom, Massive Attack og diverse ennet nips suste gjennom høytalerne i overgangen 05/06. Ved siden rotet jeg så smått gjennom musikk på myspace og urørt og kom over Arctic Monkeys, som raskt ble en favoritt. Tarmer, Beinkjør, Kaizers, Dum Dum, Seigmen, Madrugada og Terroristene var koselig musikk på den norske fronten.

Når 2006 begynte å nærme seg sommer, hadde det seg slik at jeg fortsatt hørte på det samme gamle fra ungdomsskoletiden; Clash, AC/DC, NoFX, Rancid, Oasis sammen med The Used, White Stripes ol. Ved siden hadde det poppet inn musikk av Fall out Boy, All American Rejects og The Kooks. Den sommeren så jeg alle tre bandene live, og et uhyre dårlig My Chemical Romance. Det holdt lenge. De var ikke lengre å finne i mine ører. Sommeren 2006 ble konkludert med at favorittbandene mine var Arctic Monkeys, The Hives, Tool, Disturbed og System of a Down.

Høsten 2006 skulle jeg ta mitt siste år på videregående. Jeg flyttet, i kollektiv sammen med en venninne. Vi hadde fester ca. hver helg. På våre "legendariske" fester gikk det stort sett bare i musikk du finner under kategorien “punk”. Lokale punkband spilte live, om ikke suste vi gjerne stereoen med japansk trash punk, gode gamle Rancid, klassikeren Clash, legendariske Stooges, litt nyere Distillers, mer popete Horrorpops, norske Kjøtt og "fantastiske" Against Me! Slik fortsatte det og mitt spekter innenfor punken ble stadig større. L7, Lunachicks, Virus, Strung Out, Project 86, Minor Threat, Cheap Sex, Necromantix, Mindless Self Indulgence, Gogol Bordello, Faction, Bad Brains, Adicts, Discharge etc etc….

Etter videregående vil jeg si at jeg ikke fult er så glad i denne musikken lengre. Jeg elsker fortsatt mange av bandene, men jeg hører nesten aldri på det lengre. Jeg flyttet til Bergen for å studere, og musikksmaken min forandret seg gradevis. Det er vanskelig å si hvorfor det ble helt slik, på dette tidspunket var jeg 19. Det gikk mye i The Vines, som jeg ble helt forelsket i tidlig den våren og lot de dundre i høytalerne gjennom hele sommeren. Så har kom jeg tilbake til fantastiske The Cure. Jeg tror jeg aldri får nok av de. The Love Cramps, John Mayer, Dave Matthews Band, Sigur Ròs, Massive Attack, Lars Fredriksen and the Bastards og Tim Armstrong var også fine ting å putte i ørene. Tool kommer også alltid tilbake, sammen med Beatles, Bob Dylan, Depeche Mode og Radiohead. Nå er det faktisk lenge siden jeg tok meg tid til å høre på Red Hot, er sikkert bare noe sykt lei de de for tiden vil jeg tro.

Skambankt har hatt meg som gjest et par ganger for mange allerede i år. Det er deilig og koble av med Jazz, Santana, John Legend, Lou Reed, Tom Waits, Tori Amos og Norah Jones når tiden er inne for vin. Det passer jo helt fantastisk godt sammen. Vin er godt!

Tipper det var når jeg rundet 20 at det ble en del "syre" musikk på et tidspunkt, og jeg elsker Sphongle, Infected Mushroom o.l. Selv i dag. Hercules and the Love Affair, The Knife, Fever Ray, Lykke Li, Beach House, Moloko, Nouvelle Vague, og faktisk Moby er musikk jeg ofte hører på.

Jeg har litt vanskelig for å sette "alder" på når jeg helt begynte å høre på hva og hva. Man blir jo introdusert for ny musikk hele tiden, og noen ganger tar det tid før man faktisk begynner å digge det, og andre ganger varer fasinasjonen bare en kort stund. Du har noen "moments" med enkelte band, også dør det litt ut. Musikk skaper følelse og vekker minner <3
0-11 - Generell musikk som var ute, absolute music, hip hop alà eminem!
11-13 - Techno (hip hop alà eminem)
13-18 - Hardstyle, hardcore, psychedelic, filmmusikk, klassisk, hip hop alà eminem enda. (Mer underground og depressive hiphoper.)
Rap, rap og... rap?
10-13: Hørte på mye A-ha med fadern! Ellers lasta jeg ned mye theme songs fra forskjellige filmer

13-15: Ble litt interessert i techno. Men mista smaken fort.

15-18: Mista smaken for dunk-dunk-dunk-dunk musikk og ble mer interessert i sangtekster. Spesielt da fra 80-tallet, som jeg mener har mye mer betydningsfulle sanger enn hva Justin Bieber, Rebecca Black, Lady Gaga among others gir ut. MUSE derimot ---> ELSKER DET!

Kamerater ser ofte dumt på meg når jeg slår på gode gamle sanger som Home Sweet Home av Motley Crüe eller Comfortably Numb av Pink Floyd, så ender ofte med at bassen dems overgår den ordentlige musikken jeg har på Dubstep for eksempel, høres ut som om man kjører forskjellige lyder gjennom et randomizer program.
0-11: Barnesanger, alt drittet som var å finne på "Hits for Kids"-platene.

11-12: Veldig mye Tokio Hotel. (dette er pinlig...) Ellers mye Iron Maiden, Sex Pistols, Metallica og My Chemical Romance, som forsåvidt fortsatt finnes på iPoden.

12-13: Mye elektronika og tyggispop fra Asia - koreanske jentegrupper og slikt. Kan jo også nevnes at jeg gikk med grønt tyllskjørt, var ivrig utdeler av "Free Hugs" og så på anime. Grøsser av den perioden, haha
En lang periode med The Rasmus, og perioder med kun utvalgte deppelåter.
Hadde også en periode med mye symfonisk metal, power metal og band i området rundt, The Gathering, Delain, Sirenia, Pagan's Mind, Lunatica.

14-nå: Ganske variert, egentlig, kan høre på alt så lenge jeg syns det er musikalsk interessant. Favorittene er Linkin Park, Muse, Nightwish, Pendulum, Coldplay, Beethoven, HIM, Marilyn Manson og Chopin.
0-14 år Mye 2pac, men ikke slagerne Dear Mama, Changes etc etc, hørte mere på Thugz 4 life og Lil Homies, men har aldri vært noe superfan av 2pac. Hørte også en del på Eminem, tror jeg hadde alle platene hannes og det vanlige innen rap. Biggie, D12, G-Unit Big L osv osv.

15-16. Her var det mye varierende musikk, jeg begynte og høre på Fjortis Trance (Basshunter og Dj Splash) mye house og en del "underground" rap som JMT, AOTP Immortal, også litt Hardstyle, heldigvis slutta jeg med det fort :P Vil også si at dette var en turnover fra min side da jeg nesten aldri hørte på elektronisk musikk da.

17-nå. BOOM! Jeg ble introdusert for dubstep en masse psykotiske lyder og en heftig basslinje som jeg forelska meg i ja dette var sjangeren for meg, så utvikla det seg til at jeg begynte og høre på Drum'n'Bass, Psytrance, Electro House, Jungle, og så si veldig mye innen elektronisk musikk utenom Gabber, Shuffle Hardcore og den røkla der. Hører også på mye oldschool rap, som N.W.A., Biggie, Gang Starr, Wu tang clan, Busta Rhymes...
0-17 år: Metal, country, dubstep og hardstyle!
0-6 : Shakira og musikk fra diverse program på BarneTv.
7-10 : Egentlig alt. Foo Fighters , Disturbed , Eminem , Klovner i kamp, Public Enemy , you name it.
11-13: Her var jeg gangster ass . Coolio med "Gangsta Paradise" var favorittsangen min, og egnetlig så hørte jeg på rap 24/7.
14-15 ( nå ): Dubstep , house, "partymusikk" metall , Bob Marley og litt klassisk nå og da.
▼ ... over et år senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
in the beginning: (10-nå egentlig) in flames, disturbed, slipknot, korn, osv

12-13: eminem, dr.dre og mere hippetihophop.

13-15: metal og death-core.

15-17 (altså nå): psytrance, reggea, metal, house, electro, dubstep, drum and bass, progressive trance, prog-trance, hiphop (mest norsk), minimal, ambient, psybient, noe klassisk rock og ballader, og stort sett alle undersjangerene av psytrance og lignenede
8 til 16 år: "Dagens populærmusikk" da. House, eurodance, pop.
15 til 18 år: 80-tallsmusikk merkelig nok.
18 til 23 år: House, electro house, hip hop og R&B
23 til dags dato å 24 år: Dubstep
Sist endret av daegis; 12. desember 2012 kl. 20:27.
0-11) Alt.. Gikk mye hits for kids osv.
11-15) Metal, rock osv. (In flames, metallica, slipknot..)
15-17) RnB, rap osv.
17-20) Dubstep, chillstep, hardstyle, house.