Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 9713
som topic sier. hvordan ville vi hatt det nå? under et nazi styre.

ville vi hatt krig i midtøsten? ville nord korea eksistert?
hvordan ville hverdagen vår ha vært?

hvordan hadde internett vært? full av sensur? skriv dritt om naziztene og du dør?

jeg har tenkt endel på akuratt dette temaet, og lurer på hva resten av NNf synes. er jo endel kloke hoder her, med forskjellige meninger å idèer.

kjør diskusjon!
Du ville hvertfall ikke lagd denne tråden da.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Jeg ville sannsyneligvis hatt en Wolksvagen.

Og det ville sikkert vært lite med sure innvandrere som kommer innom verkstedet der jeg jobber.
Som nordmann hadde jeg nok blitt sett opp til, siden min rase ble ansett som "der übermensch"...
Vakre tyske kvinner ville ha kommet fra tyskland til norge for å skaffe seg en "ren" norsk avlshest, og jeg og mine medkamerater kunne velge i fleng mellom rassistiske kvinner som ønsket min sæd til et barn av den riktige rasen...

Også hadde vi hatt det helt for jævlig, ellers da... masse stygg korpsmusikk istedenfor rock etc....

Nei... vet du hva? Jeg kan ikke forestille meg verden dersom Hitler vant krigen...
Ser for meg strenge skoler hvor jeg hadde tysk, kjedelig miljø hvor alle var like og ingen skillte seg ut på noen måte.
men det at jeg hadde tysk ville ikke vert det største problemet, siden jeg da ville ha vokst opp med det.
Men ser og for meg at mange hadde vert i mot hitler uanset og nye kriger hadde starta for å få han vekk.
Tror ikke jeg hadde takla det.
Hadde nok prøvd meg på noe terrorgreier i mot nazismen
Sist endret av Masclet; 11. juni 2009 kl. 17:59.
Sitat av Masclet Vis innlegg
Ser for meg strenge skoler hvor jeg hadde tysk, kjedelig miljø hvor alle var like og ingen skillte seg ut på noen måte.
men det at jeg hadde tysk ville ikke vert det største problemet, siden jeg da ville ha vokst opp med det.
Men ser og for meg at mange hadde vert i mot hitler uanset og nye kriger hadde starta for å få han vekk.
Vis hele sitatet...
Alle var like og ingen skilte seg ut på noen måte? Tror du har misforstått noe. Hitler hatet kommunistene.
Oi mulig jeg har det. Trodde han ville utrydde de meste som ikke var arisk.
Får undersøke mer
Skatten ville vært skyhøy, og renrasede foreldre ville fått penger for hvert barn. Hollywood ville mest sannsynlig vært sensurert. Jeg vet en del om NasjonalSosialisme, så kunne ha forklart mer. men kommer ikke på noe mer nå i farten.

Han ville ikke utrydde alle som ikke var helt "arisk", men han ville nekte de å få barn eller bare ett barn
Sist endret av hamburger; 11. juni 2009 kl. 18:09.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Utfra dagens frekvens av debatter om innvandrere, skrullete homofile, hvor mye det koster å beskytte synnagogen i Oslo, byggingen av moskeer og hvor mye de funksjonshemmede koster samfunnet, skulle man tro halve Norge hadde kost seg glugg ihjel under et nasistisk styre. Men hva i alle dager skulle Dagbladets kommentarfelt innholdt?
unify: Hitler hatet alle raser utenom den Ariske Rasen, men jødene var nederst på hans "rangstige", ovenfor de var sigøynere, fysisk/psykisk utviklingshemmede, svarthudet, homofile osv. Hitlers vision var å få bort alle de üntermencshen eller hva det var. Alle menneskene skulle være den "rene" ariske rasen.

Hvis du tenker deg etter er jo dette umulig, da alle som flytter til Afrika vil bli mørkere og mørkere i huden etter hver generasjon.
Sist endret av jeppfi; 11. juni 2009 kl. 18:11.
Jeg ville antagelig sittet på huk nede i buskaset her med en RPG. Kort sagt tror jeg det ville vært uroligheter i Europa, og regimet til Hitler ville nok falt lenge før jeg fikk fyrt av noen raketter.
Sitat av Janpfo Vis innlegg
unify: Hitler hatet alle raser utenom den Ariske Rasen, men jødene var nederst på hans "rangstige", ovenfor de var sigøynere, fysisk/psykisk utviklingshemmede, svarthudet, homofile osv. Hitlers vision var å få bort alle de üntermencshen eller hva det var. Alle menneskene skulle være den "rene" ariske rasen.

Hvis du tenker deg etter er jo dette umulig, da alle som flytter til Afrika vil bli mørkere og mørkere i huden etter hver generasjon.
Vis hele sitatet...
det vil ta minst 100 000 år for at de skal begynne å bli mørkere i huden.
Minst 100 000 år? Tror det vil ta litt raskere enn det.
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Minst 100 000 år? Tror det vil ta litt raskere enn det.
Vis hele sitatet...
minst 50 000 da.

veldig lenge iallefall.
Sitat av Janpfo Vis innlegg
unify: Hitler hatet alle raser utenom den Ariske Rasen, men jødene var nederst på hans "rangstige", ovenfor de var sigøynere, fysisk/psykisk utviklingshemmede, svarthudet, homofile osv. Hitlers vision var å få bort alle de üntermencshen eller hva det var. Alle menneskene skulle være den "rene" ariske rasen.

Hvis du tenker deg etter er jo dette umulig, da alle som flytter til Afrika vil bli mørkere og mørkere i huden etter hver generasjon.
Vis hele sitatet...
Joda, men i motsetning til i kommunismen fikk folk kle seg som de ville , tjene seg rike osv.
Jeg tipper 10-15 generasjoner, som er rundt 800-1300 år.

Ja, men det var ikke kommunistene som var Hitlers største fiender, det var jødene. Han ville fjerne kommunistene for at de ikke hadde samme raseteorien som han.
Sist endret av jeppfi; 11. juni 2009 kl. 18:20.
Tja, all den tid dette ikke skjedde, vil det i beste fall bli tvilsomme, kontrafaktuelle spekulasjoner. Det er en interessant tanke, men det er så utrolig mye som KUNNE skjedd.

Som en digresjon liker jeg å fantasere at det finnes ett univers for alle potensielle, tenkelige, mulige utfall
Hvis Hitler hadde vunnet ville nok de fleste av oss vært gode, hjernevaskete, indoktrinerte nazister. Rett og slett fordi det ville vært sånn vi hadde blitt oppdratt og vi ville automatisk ha trodd at det var den rette tro. Selvfølgelig har endel av oss eldre foreldre og besteforeldre, men kan tenke meg at om de hadde gjort motstand eller ytret feile meninger etter Hitlers seier så ville de nok dødd av 'sykdom' eller no. Godt det ikke gikk slik.
Jeg tror faktisk det kunne blitt veldig mye bedre... Ikke forstå meg feil, jeg støtter ikke nazismen på noen måte, men en verden der alle hadde samme tro og var av samme rase hadde nok ikke vært så gale. Tro og rase og ideologier er faktisk den største grunnen man har til krig idag. Hvis man tenker at verden hadde gått gjennom noen generasjoner med nazistisk styre, og alle faktisk hadde begynt å tenke likt, verden var et eneste stort land, istedenfor mange. Det hadde ikke blitt mange kriger da. Kanskje en del terrorister som var uenige i tankegangen, men ellers tror jeg faktisk at en verden der alle hadde samme ideologiske tankeganger, samme etnisitet og samme religion vært et bedre sted å leve. Nazismen er faktisk ganske fin hvis man ser bort ifra at den vil drepe alle som ikke er arisk.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg tror faktisk det kunne blitt veldig mye bedre... Ikke forstå meg feil, jeg støtter ikke nazismen på noen måte, men en verden der alle hadde samme tro og var av samme rase hadde nok ikke vært så gale. Tro og rase og ideologier er faktisk den største grunnen man har til krig idag. Hvis man tenker at verden hadde gått gjennom noen generasjoner med nazistisk styre, og alle faktisk hadde begynt å tenke likt, verden var et eneste stort land, istedenfor mange. Det hadde ikke blitt mange kriger da. Kanskje en del terrorister som var uenige i tankegangen, men ellers tror jeg faktisk at en verden der alle hadde samme ideologiske tankeganger, samme etnisitet og samme religion vært et bedre sted å leve. Nazismen er faktisk ganske fin hvis man ser bort ifra at den vil drepe alle som ikke er arisk.
Vis hele sitatet...
Om alle hadde blitt kristne og tenkt likt på den måten, hadde det også vært flotters...
Er det samma hvilken ideologi/religion man har, så lenge hele verden tenker likt?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Om alle hadde blitt kristne og tenkt likt på den måten, hadde det også vært flotters...
Er det samma hvilken ideologi/religion man har, så lenge hele verden tenker likt?
Vis hele sitatet...
Ja, faktisk. Jeg vet ikke om jeg har rett, og jeg kommer helt sikkert aldri til å finne ut av det. Men en verden der alle hadde samme ideologi, samme trosretning og samme etnisitet tror jeg faktisk hadde blitt ganske bra. Som Hitler ville, lage verden til et eneste stort land med samme etnisitet, religion og ideologi. Eneste grunnen man hadde igjen til å krige eller lage jævelskap måtte jo vært penger (les grådighet). Hadde det vært buddhisme, islam, kristendom eller whatever som styrte tror jeg det hadde blitt bra.

Jeg føler meg litt teit når jeg skriver dette, i og med at jeg er en person som står for et kapitalistisk samfunn, og det jeg sier høres mer ut som kommunisme eller fascisme...
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Hvis man tenker at verden hadde gått gjennom noen generasjoner med nazistisk styre, og alle faktisk hadde begynt å tenke likt, verden var et eneste stort land, istedenfor mange.
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at alle vil tenke likt bare fordi man har en autoritær stat knyttet til en bestemt idé? Det forutsier ikke at folket støtter opp om denne idéen. Var alle som bodde i Sovjetunionen kommunister av ideologi? Om du dreper alle som tenker annerledes, så betyr ikke det at man er kvitt fritenkerne. Det blir stadig født nye barn.

Det hadde ikke blitt mange kriger da. Kanskje en del terrorister som var uenige i tankegangen, men ellers tror jeg faktisk at en verden der alle hadde samme ideologiske tankeganger, samme etnisitet og samme religion vært et bedre sted å leve. Nazismen er faktisk ganske fin hvis man ser bort ifra at den vil drepe alle som ikke er arisk.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke se bort ifra at den vil drepe alle som ikke er ariske. Hadde dette vært fullbyrdet så hadde allerede alle som ikke var ariske vært drept. Er et samfunn bygget på etniskrensning et fint og problemfritt samfunn i dine øyne?

Hva ville hindret folk fra å skape regionale konflikter? Har du aldri vært vitne til idiotien som kan bre seg i bygdenorge når nabokommunens fotballag er i bygda for å spille kamp? Hva ville hindret folk fra å si: 'Jeg vil tro på en annen Gud.' En kule i hodet? Det var jo et fint bilde, om noe nostalgisk.

Jeg kan også si at verden hadde vært et fantastisk sted om alle tenkte og gjorde som meg, men hvor realistisk er det at det ikke skal spire frem kritiske tanker blant så mange mennesker tvunget inn i en tankebane? Og hvordan vil du forhindre disse kritiske spirene? Har du en fin løsning i tankene?
Sist endret av gulunderstrek; 11. juni 2009 kl. 19:03.
Boo-Boo virker litt forstyrret, men så støtter han jo dødsstraff også.
At alt er likt er bra hvis det er mine ideer. Hvis det er noen andre sine ideer så er det noe jeg ikke vil ha noe av.
Viss dine idèer hadde vert alle's ideologi, hadde du ikkje hatt så mange idèer. Skapelsen av idèer går vell i forskjellige opplevelser. Gode og dårlige. Du hadde ikkje fått nye idèer om alt var likt. Alt og alle rundt deg, var sånn du var vant til. slik du likte det. Ingenting av det du hadde sagt hadde blitt kritisert. Hjernen din hadde ikkje blitt stimulert til dei grader han blir i dag. Han hadde med andre ord stoppet opp, sluttet å utvikla seg. Ingen nye tanker ville komt i din hjerne og ingenting nytt ville kommet inn i andre sine. Viss du forstår kva eg meiner?

Edit; Ingen forandring/forskjellighet ingen utvikling (mennesklig).
Sist endret av SkorpioHn; 11. juni 2009 kl. 21:31.
Alle sammen hadde hørt på Rammstein.
Jeg ville sannsynligvis kunne bedre tysk enn det jeg kan nå, selv om jeg har hatt tysk undervisning i 5 år.
Jeg tror vi hadde hatt en evig flom av uroligheter og opptøyer, noe ala midtøsten, helt til etter mange år at det tyske grepet hadde raknet. Derretter ville det fulgt nye kriger og kamper om makt/landområder, før etter mange år at alt endelig roer seg igjen.

Folk vil ikke la seg kontrollere av en overmakt. Aldri! Om hitler hadde vunnet ville bare elendigheten ha vart så fryktelig mye lenger.

Eventuellt hadde amerikanerne atombombet hele europa, eller verre, alle andre kontinent.. Og dermed vært kvitt oss alle
Sitat av Janpfo Vis innlegg

Hvis du tenker deg etter er jo dette umulig, da alle som flytter til Afrika vil bli mørkere og mørkere i huden etter hver generasjon.
Vis hele sitatet...
Pirk: Opptrente egenskaper går ikke i arv. Et menneske med genet som utvikler hvit hud ville muligens trengt en, i dette tilfellet, uheldig, og over kort tid usannsynlig mutasjon i en reduskjonsdeling, som hadde "gjenskapt" genet som gir mørk hud.

Uansett hvor mye en hvithudet mann hadde vært utsatt for solas stråling, ville altså hans avkom i de ytterst fleste tilfeller ikke få noen som helst mørk hud; kun en komplisert kombinasjon av den huden mannen selv ble født med, og den huden partneren ble født med. Dette forutsetter selvfølgelig at denne partneren ikke er mørkhudet.


Beklager. Har eksamen i morgen.
Vis Hitler vant, lurer på hvordan det hadde gått med f.eks Fascismen da.
Sitat av hamburger Vis innlegg
minst 50 000 da.

veldig lenge iallefall.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke at du kan tippe noe som helst når du først tipper 100 000 så 50 000 som er halvparten..
potetsaus: Mørkhudede folk har ikke blitt mørkhudet bare fordi det er slik. Det er for å beskytte huden mot farlige strålinger. Når du er ute om sommeren blir du brunere i huden, hvis du hadde bodd i Afrika hadde du blitt ganske brun og din partner hadde blitt ganske brun. Da ville dere igjen fått et barn som var like hvit som dere, dette barnet hadde også blitt ganske brun iløpet av en tid, det hadde møtt et partner som er like brun. Men deres avkom kunne blitt litt mørkere i huden, etter mange nok generasjoner så ville dette sett ut som en innfødt Afrikaner. Derfor er konklusjonen at det ikke går an å utrydde andre raser, men selvfølgelig. Slike egenskaper som Afrikanerne har ville sikkert ikke dukket opp igjen, bare hudfargen hadde blitt endret.
Har ingen anelse - Jeg ville mest sannsynlig ikke ha levd..
Bazooka Circus is what the whole world would be doing on a Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.- Hunter S Thompson/Fear and loathing.

Kanskje alt hadde blitt vel psykedelisk og forbi sprøtt om Hitler hadde fått det som han ville ? Nazistene var jo også kjent for sitt forhold til droger..
Sitat av Isbit Vis innlegg
Alle sammen hadde hørt på Rammstein.
Vis hele sitatet...
Rammstein har gang på gang gått ut og sagt at de ikke er nazister, selvom noen av sangene deres handler om hitler, nazisme osv er de fleste negativt ladd.


(godt mulig du mente det bare fordi de er tyske da )
potetsaus: Mørkhudede folk har ikke blitt mørkhudet bare fordi det er slik. Det er for å beskytte huden mot farlige strålinger. Når du er ute om sommeren blir du brunere i huden, hvis du hadde bodd i Afrika hadde du blitt ganske brun og din partner hadde blitt ganske brun. Da ville dere igjen fått et barn som var like hvit som dere, dette barnet hadde også blitt ganske brun iløpet av en tid, det hadde møtt et partner som er like brun. Men deres avkom kunne blitt litt mørkere i huden, etter mange nok generasjoner så ville dette sett ut som en innfødt Afrikaner. Derfor er konklusjonen at det ikke går an å utrydde andre raser, men selvfølgelig. Slike egenskaper som Afrikanerne har ville sikkert ikke dukket opp igjen, bare hudfargen hadde blitt endret.
Vis hele sitatet...
Jeg mener bestemt at det ikke fungerer slik. Om solen gjør huden mørkere på en gitt person, er det kun huden som blir mørkere. Genene - arvestoffet - som er det som blir videreført ved formering, blir ikke berørt. En sjiraff kan strekke seg så mye den vil etter mat på et gitt tre, og på den måten få lengre hals. Avkommet vil derimot ikke arve denne lange halsen, da denne egenskapen er opptrent. Avkommet vil arve de genene sjiraffen hadde i utgangspunktet.

Derfor har det lite å si om foreldrene soler seg sorte. Barna deres vil kun arve genene, og ikke huden, til foreldrene. Den eneste måten barna kan få sort hud på, er gjennom unøyaktig celledeling. Med tanke på hitlers (merk: liten forbokstav) rasepolitikk, ville neppe et mørkhudet barn som hadde poppet opp fra "intet" overlevd særlig lenge uansett, og følgende går det i teorien an å utrydde raser. Mutasjoner som denne er ekstremt sjeldne, og hitler ville hatt nok tid til å fjerne denne forferdelige trusselen før den hadde fått formert seg.
Sist endret av potetsaus; 11. juni 2009 kl. 23:20.
Tipper at Internett hadde vært veldig begrenset, det er jo tross alt ganske bra med ytringsfrihet her.
Hvis Internett i det hele tatt hadde eksistert.
Sitat av potetsaus Vis innlegg
Jeg mener bestemt at det ikke fungerer slik. Om solen gjør huden mørkere på en gitt person, er det kun huden som blir mørkere. Genene - arvestoffet - som er det som blir videreført ved formering, blir ikke berørt. En sjiraff kan strekke seg så mye den vil etter mat på et gitt tre, og på den måten få lengre hals. Avkommet vil derimot ikke arve denne lange halsen, da denne egenskapen er opptrent. Avkommet vil arve de genene sjiraffen hadde i utgangspunktet.

Derfor har det lite å si om foreldrene soler seg sorte. Barna deres vil kun arve genene, og ikke huden, til foreldrene. Den eneste måten barna kan få sort hud på, er gjennom unøyaktig celledeling. Med tanke på hitlers (merk: liten forbokstav) rasepolitikk, ville neppe et mørkhudet barn som hadde poppet opp fra "intet" overlevd særlig lenge uansett, og følgende går det i teorien an å utrydde raser. Mutasjoner som denne er ekstremt sjeldne, og hitler ville hatt nok tid til å fjerne denne forferdelige trusselen før den hadde fått formert seg.
Vis hele sitatet...
Sjiraffeksemplet ditt ser jeg bort fra. Solinga ser jeg også bort fra. Men hvis hvite folk hadde flyttet til afrika og videreført avkommet sitt noen generasjoner, så er det ikke umulig de ville bli født med mørkere hud. Jo nærmere ekvator en kommer, jo mørkere hud ser det ut som. Og på det viset går det an å trekke en slutning om at den geografiske lokalisasjonen til mennesket er med å bestemmer den genetiske evolusjonen. Og det har ennå ikke lykkes i å påvise at hudfarge skyldes positiv seleksjon:

Når mennesker utvandret fra Afrika og slo seg ned i Asia og Europa minsket det evolusjonære trykket på å opprettholde produksjonen av eumelanin ettersom de bodde på steder med mindre sterkt sollys, der behovet for beskyttelse mot solen var mindre. Derfor begynte ulike variasjoner av gener som på ulike måter var innblandet i produksjonen av melanin å vise seg i befolkningen, noe som førte til at befolkninger som bodde langt fra ekvator fikk lysere hud og hår. Man har forsøkt å finne ut om disse forandringene beror på gendrift, tilfeldig forandring eller om det har funnet sted positiv seleksjon for lys hud, kanskje forårsaket av behovet for D-vitamin.
Vis hele sitatet...
Kilde

Men du har helt rett, det nytter ikke å sole seg for å få mørkhudet barn. Men jeg tror ikke det var akkurat slik Janpfo mente når han dro frem eksemplet sitt, da..
Sitat av olli408 Vis innlegg
Rammstein har gang på gang gått ut og sagt at de ikke er nazister, selvom noen av sangene deres handler om hitler, nazisme osv er de fleste negativt ladd.


(godt mulig du mente det bare fordi de er tyske da )
Vis hele sitatet...
OT: Hmm.. Jeg har hørt/hører mye på Rammstein og har aldri hørt noe om hitler, nazisme osv. Kan du vennligst finne kilder på dette evt. Hvilke sanger er det snakk om?
kjedelig streiting
Tror nok engelsk hadde vært bytta ut med tysk, og vi hadde levd i ett ganske kjedelig samfunn. Tenk så kjedelig hvis alle skal være like tenke likt osv.

Freakforum hadde nok også eksistert, med sånn ca de samme moderatorene som idag. Neida :P. Vi hadde kanskje hatt en kategori hvor vi kunne snakke om hvor flotte lederne våres var.
Ytringsfrihet hadde det nok vært lite av, og jøder og resten av "undermenskene" hadde nok bare vært viska ut fra historiebøkene.

Er så glad så glad de allierte vant krigen og at vi fikk hjelp fra de vestlige istedet for kommunistene. Kunne aldri tenkt meg å levd i ett samfunn hvor staten bestemmer alt.

Det nytter ikke å tenke på mennesket som en enhet når det gjelder farge, rase eller tro, vi er alle forskjellige og må behandles deretter.

Jeg lurer dog på en ting, kan en nazi ha en svart hund, eller skal helst hunden også være hvit?
raxor's Avatar
Trådstarter
huden på hunder er vel hvit under uansett? tror ikke de bryr seg om pelsen. schaefer(??) hundene var jo mørke i pelsen.
Jeg tror alle ville hatt hjernen vaska på en litt annen måte en den er vaska i dag iallefall : )
har egentlig ikke satt meg så mye inn i hva sånne nazi greier er engang, bare fordi det er uintressant.
men tenk om dt kom en "ny-hitler" å skulle ta over verden.
Tror jeg hadde rømt til skogen, å jakta på min egen mat ;D
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
har egentlig ikke satt meg så mye inn i hva sånne nazi greier er engang, bare fordi det er uintressant.
Vis hele sitatet...
Så.... hvorfor poster du da?
Sitat av fabianca Vis innlegg
Så.... hvorfor poster du da?
Vis hele sitatet...
Nå skrev han mer enn du siterte, og utifra tråden inkludert ditt svar så kan vel en ha en mening uten noen dyp innsikt i temaet.

Tror forøvrig mye hadde vært bedre med en mann som hitler i spissen (diktator?), for meg som arisk hvit mann.
Tror for eksempel vi hadde hatt veldig mye bedre infastruktur i landet, ved jernbanenett, veistruktur osv, da dette er endringer som er mye vanskeligere og gjøre med den type styresett vi har i dag.

Men noe mer er vel vanskelig og vite om type politikk han ville ført, da han vel aldri styrte i fredstid.

Men er vel et relativt urealistisk tema da reaksjonen som kom da, ville kommet en eller annen gang hvis de ikke hadde kommet da.
kjedelig streiting
Sitat av RonaTa Vis innlegg
Tror for eksempel vi hadde hatt veldig mye bedre infastruktur i landet, ved jernbanenett, veistruktur osv, da dette er endringer som er mye vanskeligere og gjøre med den type styresett vi har i dag.

Men noe mer er vel vanskelig og vite om type politikk han ville ført, da han vel aldri styrte i fredstid.
Vis hele sitatet...
Greit nok at Hitler bygde en del infrastruktur osv, men det kommer vel heller av at Tyskland hadde stor inflasjon på den tiden, og at det eneste han kunne gjøre for å stagge arbeidsledigheten var å skape masse jobber innenlands. Igjen så ble jo dette som å pisse i buksa for å holde seg varm, da pengene etterhvert ikke var verdt papiret de var skrevet på. Og ettersom jødene ofte hadde mye penger, fikk jo de skylda for dette.

Og hvis du tenker over det, så styrte jo Hitler 2-3 år i fredtid. Husker jeg ikke feil ble han valgt inn i 36. Mye av denne tiden brukte han dog på å forberede seg på krigen.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Jeg lurer dog på en ting, kan en nazi ha en svart hund, eller skal helst hunden også være hvit?
Vis hele sitatet...
"Blondie" som var schæferbikkja til Hitler var brun og svart i pelsen.
Sist endret av Oddish; 12. juni 2009 kl. 12:36.
Et ekstremt hypotetisk spørsmål.
Jeg tror aldri at om Hitler hadde vunnet, så ville hele Europa(verden?) fulgt nazistiske ideer og praksiser.
Det at verden er så stor, at geografisk så er alt langt fra hverandre, vil alltid føre til lokale troer og normer oppstår.

Dessuten er motstandsviljen stor mot at et menneske skal komme å kontrollere et helt land (gutta på skauen <3), det gjør at jeg tror at det ville det nok ikke vært umulig for Hitler å ta over et helt kontinent. Vi har jo bevis allerede; motstandsbevegelser i landene som Hitler invaderte.

Det er jo ikke lov å laste ned ulovlig filmer etc. i Norge, men fremdeles er det masse geeks som gjør det. Da vil det nok alltid være nok freaks og geeks som lager internett og sniker seg til å bryte loven uansett <3
Jeg sier bare en ting: Kasus!
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Hva får deg til å tro at alle vil tenke likt bare fordi man har en autoritær stat knyttet til en bestemt idé? Det forutsier ikke at folket støtter opp om denne idéen. Var alle som bodde i Sovjetunionen kommunister av ideologi? Om du dreper alle som tenker annerledes, så betyr ikke det at man er kvitt fritenkerne. Det blir stadig født nye barn.



Du kan ikke se bort ifra at den vil drepe alle som ikke er ariske. Hadde dette vært fullbyrdet så hadde allerede alle som ikke var ariske vært drept. Er et samfunn bygget på etniskrensning et fint og problemfritt samfunn i dine øyne?

Hva ville hindret folk fra å skape regionale konflikter? Har du aldri vært vitne til idiotien som kan bre seg i bygdenorge når nabokommunens fotballag er i bygda for å spille kamp? Hva ville hindret folk fra å si: 'Jeg vil tro på en annen Gud.' En kule i hodet? Det var jo et fint bilde, om noe nostalgisk.

Jeg kan også si at verden hadde vært et fantastisk sted om alle tenkte og gjorde som meg, men hvor realistisk er det at det ikke skal spire frem kritiske tanker blant så mange mennesker tvunget inn i en tankebane? Og hvordan vil du forhindre disse kritiske spirene? Har du en fin løsning i tankene?
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over alle disse tingene. Jeg er klar over at det aldri ville virket. Dette var ren fantasi og drømmetenking fra min side. Tankene mine rundt dette er som kommunismen. Fin tankegang, men hadde aldri virket i praksis.

Sitat av Jammer Vis innlegg
Boo-Boo virker litt forstyrret, men så støtter han jo dødsstraff også.
Vis hele sitatet...
Der klarte du faktisk å få frem poenget mitt. Du mener jeg er forstyrret bare fordi jeg ikke tenker som deg. Hvis jeg hadde tenkt i like baner som deg, så hadde du ikke lengre hatt noen grunn til å ikke like meg, skjønner?
Sitat av potetsaus Vis innlegg
Pirk: Opptrente egenskaper går ikke i arv. Et menneske med genet som utvikler hvit hud ville muligens trengt en, i dette tilfellet, uheldig, og over kort tid usannsynlig mutasjon i en reduskjonsdeling, som hadde "gjenskapt" genet som gir mørk hud.

Uansett hvor mye en hvithudet mann hadde vært utsatt for solas stråling, ville altså hans avkom i de ytterst fleste tilfeller ikke få noen som helst mørk hud; kun en komplisert kombinasjon av den huden mannen selv ble født med, og den huden partneren ble født med. Dette forutsetter selvfølgelig at denne partneren ikke er mørkhudet.


Beklager. Har eksamen i morgen.
Vis hele sitatet...
Opptrente egenskaper går ikke i arv det stemmer, dette var det teorien til lamarc gikk ut på. At tilegnte egenskaper gikk i arv, var faren sterk, ville også avkomme bli det. Dette fant lamarc ut, ved å studere hvordan giraffer sin hals vokste i generasjoner. Egentlig var det snakk om bare tilpasning, og lamarc sin teori er helt feil. Men uansett viktig.
Det kan være greit å nevne at om f.eks faren til avkommet, har trent og har masse muskler, er dritsterk, vil også avkunne også få maskineriet til å få like store muskler.
Ellers kan det være verdt å nevne at det har hendt at ett hvitt par har fått mørkhudet unge, grunnet gener fra tideligere i genereasjoner har slått seg på.
konklusjon ett hvitt par kan få mørkhudet unge. jeg skal prøve å illustrere det nedenfor:

generasjon oldeforeldre:
hun: Mørk Han: lys Avkom: Hvit

generasjon besteforeldre:
han: lys hun: lys avkom: hvit

generasjon foreldre:
han: lys hun: lys Avkom: farget

Dette er fullt mulig...

for å finne sansyneligheten må vi bruke krysningsskjemsa. men husker ikke helt hvordan det fungerte med disse egenskapene, og jeg har levert inn biokjemi boken min =/
Sist endret av Spelly; 12. juni 2009 kl. 19:01.