Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1190
Hei, jeg er drittlei av å måtte fiske frem ledninger og kabler hver eneste gang jeg skal ha tak i noen av mediefilene mine. Jeg har kommet over en 160GB trådløs filserver/ekstern hardisk til ca $250, som jeg også kan koble min nåværende eksterne hardisk til. Tanken var at disse kunne stå gjemt i en kiste jeg har på hybelen. Problem solved. Det jeg lurer på er om noen har hørt om lignende "billigløsninger", altså er det flere selskaper som har noe lignende?

http://www.simpletech.com/commercial...hare/index.php
ja, du får kjøpt noen trådløse routere som du kan plugge usb harddisker rett inn i .... tror de har en test på hardware.no
Første som slår meg er at du kommer til å bli lei av trege overføringshastigheter.
Jeg har en nettverkshd, en freecom. Denne akksesserer jeg (?) over det trådløse nettet. Helt ok til å lese filer, men overføring osv er ikke å anbefale. Altfor ustabilt.

Det er mulig det finnes mere stabile disker og/eller løsninger. Når sant skal sies kjørte jeg med et 11mb wlan.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
overføring av tunge filer over hvilketsomhelst trådløst nett er helt håpløst da :>
som sagt. kjøp deg en trådløs router som du kan plugge usb hd til.
ELLER kjøp deg en linksys wlan media transfer boks. de kan man modde om til å gjøre hva man vil med. husker ikke akkurat model navnet akkurat nå men...
du vil uansett ha 54 mbit. altså G eller andre gen A nettverk
Vet du om et eksempel på en trådløs router som jeg kan koble en usb hd til?
Som mongeland prøver å si:

Direkte IDE overføring: ca, 25 MB/s
802.11g (54mbit) WLAN i medvind: ca. 2 MB/s

Tallene kan variere noe, men du må regne med over 90% lavere overføringshastighet.
farten ved wlan varierer STERKT utifra hvilket utstyr du har, signal styrke, miljø nettverket står i, forstyrrelser på frekvensene som er i bruk osv osv osv.
å si at du bare får 2 MB/s er ikke riktig. men at farten ikke kan måle seg med vanlig kabel er korrekt.
det sagT:
Ved billig G utstyr får du kansje 22 mbit reel hastighet på et 54 mbit nettverk.
Dvs: 1024kb*22=22528 22528/8 = 2816 kb/s overførings hastighet.
Sist endret av Psych|Com; 21. oktober 2005 kl. 16:28.
Så 2.8MB/s er mye riktigere enn 2MB/s? Tror ikke forskjellen fra 88% hastighetsreduksjon til 90% er så stor liksom... Forøvrig var overslaget for hastigheten på harddisk også en smule underdrevet. De fleste nyere harddisker ligger over 40MB/s, ref. http://www.hardware.no/tester/harddi...roundup/5993/4
Jeg er fullt klar over at det går mye saktere å overføre filer trådløst. Det er ingen hemmelighet at det er slik. Nå regner jeg med ca. 20mb/s ytelse, noe som holder i massevis til bruken. Poenget er at mediefilene skal kunne spilles av "trådløst". For en typisk mp3 er dette 196kbps, og for en film ca. 1000kbps. Altså, det burde holde.

Psych|Com: takk for linkene
Egentlig kunne jeg godt ha tenkt meg noe liknende selv også, men gidder ikke før det blir litt fetere hastigheter. Inntil videre tror jeg heller jeg sponser meg selv med en airport express og får inn itunes på anlegget i stua trådløst